Pękł pasek rorządu - co do naprawy...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kerios83
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 kwie 2009, 13:48

Pękł pasek rorządu - co do naprawy...

Post autor: kerios83 »

Witam. Mojemu bratu pękł pasek rozrządu i dzisiaj holuje do mechanika. JA na odległość chciałbym podać mu jakieś orientacyjne ceny aby go w warsztacie nie wykasowali.
Czy w tych silnikach dzieje się to bezkolizyjnie (benzyna 75,16v - polo 6n grudzień 1998) ? Ewentualnie co mogło się rozwalić i ile kosztowała by wymiana poszczególnych części ?
6N - grudzień 1998

http://www.progamers.pro
l
lemik
Początkujący
Początkujący
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, 17:46
Lokalizacja: Polska

Post autor: lemik »

Czy w tych silnikach dzieje się to bezkolizyjnie (benzyna 75,16v - polo 6n grudzień 1998) ?
najczęściej uszkodzeniu ulegają trzonki zaworów (jak tłok uderzy w zawór trzonek skrzywi się), gniazda zaworów, pęknięta głowica przy gnieździe zaworów też może być, uszkodzony, pęknięty, ukruszony tłok może uszkodzić gładź cylindra
Awatar użytkownika
jacol
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 325
Rejestracja: 02 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: włocławek

Post autor: jacol »

kerios83
dużo zależy przy jakich obrotach się to stało. tak minimalnie to jest 10 zaworow, uszczelka pod głowice, uszczelniacze. maksymalnych zniszczeń nie bede opisywał, bo zdarza się również skrzywiony korbowód, pęknięty tłok, prowadnice zaworowe (w 16V pewnie jakaś prowadnica-chyba dwie- popękała) ...tak na moje oko: około 20 pln zawór, z 60 uszczelka pod głowice, uszczelniacze to z 2 dychy komplet , no i oczywiście rozrząd. podsumowując koło 400-500 za części, nie wiem ile weźmie mechanik (300?) KONIECZNIE ! splanować głowice (u mnie 60pln)- o ile nie była już planowana.
k
kerios83
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 15 kwie 2009, 13:48

Post autor: kerios83 »

Dzięks panowie !
Koszt naprawy po prostu zbił mnie z nóg... Po ile chodzą nowe silniki - benzyna 75,16v,1.6 - polo 6n można gdzieś w ogóle dostać nowe ? Stare używki coś koło 5 stów widzę... może nie opłaca się tego naprawiać... z drugiej strony przebieg tylko 90 tyś...

Moglibyście podać jakiegoś linka do schematu/przekroju silnika z opisanymi co najważniejszymi częściami - bo jestem totalnie zielony, a nie chce aby ktoś zrobił ze mnie blondynę...
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2010, 13:10 przez kerios83, łącznie zmieniany 1 raz.
6N - grudzień 1998

http://www.progamers.pro
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote="kerios83"]Dzięks panowie !
Koszt naprawy po prostu zbił mnie z nóg... Po ile chodzą nowe silniki - benzyna 75,16v,1.6 - polo 6n można gdzieś w ogóle dostać nowe ? Stare używki coś koło 5 stów widzę... może nie opłaca się tego naprawiać... z drugiej strony przebieg tylko 90 tyś...
[/quote]

A jakie straty?

Nowe silniki tylko w aso , ale cena przekroczy wartość Twojego auta.
Poszukaj używki z gwarancją, sa firmy które sprzedają silniki sprawdzone
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote="kerios83"]Stare używki coś koło 5 stów widzę... może nie opłaca się tego naprawiać.[/quote]
Polecam tą firme skrzynie i silniki
http://www.silniki.com.pl/tresc.php?id=6
lub tu silniki i skrzynie urzywki.
MIKOŁAJCZYKA 63A
41-200 SOSNOWIEC , ŚLĄSKIE
wpisz w google.
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

może nie do końca w temacie ...
[quote="kerios83"]z drugiej strony przebieg tylko 90 tyś...[/quote]
Jeśli auto jest od nowości w rękach brata to podejrzane żeby oryginalny rozrząd strzelił (a taki pewnie jeszcze tam był) jeśli auto jest z drugiej ręki to zastanowiłbym się, czy aby na pewno ma 90 tys :roll:
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

rozrzad trzeba kontrolowac a nie tylko wymieniac co okreslony czas lub przebieg. Paska po 50 tys ale spekanego i juz mocno wytartego nie wymienisz na nowy czy bedziesz sie turlał dalej? Wyraznie producent podaje zawsze kontrola po 10 lub po 20 tys km od wymiany pozniej takze sie sprawdza co okreslony czas albo przebieg( np 1 rok albo 20 tys.km.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”