Problem z...prawdopodobnie cewką

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
MadRat
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 23 mar 2010, 17:47

Problem z...prawdopodobnie cewką

Post autor: MadRat »

Witam

W moim wozidełku jest następujący problem:
Jak wjadę w większa kałużę to potrafi zgasnąć, zdechnąć i odpali dopiero po 5-10 minutach postoju. Gaśnie w momencie kiedy spadną mu obroty, przy np dojeżdżaniu do świateł. Po po odpaleniu potrafi poskakać, poszarpać, i zachowywać jakby kończyła mu się benzyna. No i przez kolejne 5 minut nie można mu pozwolić żeby spadły obroty.

Do tego pojawił się problem z obrotomierzem. Przy jeździe po prostym potrafi z 2tyś skoczyć kilka razy do 5tyś później do 500 i wrócić na 2 tyś. Przy czym NIE skaczą obroty silnika tylko sam wskaźnik.

Nie wiem czy to istotne, ale ostatnio tez wycieraczki dostają swojego życia i potrafią się włączyć same na 30 sekund i nie reagują wtedy na włącznik.

Czyli generalnie coś z elektroniką nie halo.
Głównie oczywiście nie martwią mnie wycieraczki :P tylko gasnący samochód.
Paru znajomych polecało sprawdzić cewkę, czy to jej nie zalewa,albo jest jakaś wadliwa bo w sumie i obrotomierz i zapłon przez nią przechodzą, więc miałoby to sens.
Czy ktoś miał podobny problem?
Jakieś propozycje? Rozwiązania?
I jak można sprawdzić cewkę?

Z góry dzięki ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
conan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 259
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:30

Post autor: conan »

Najlepiej to jak już jest ciemno otworzyć maskę i będziesz gołym okiem widział gdzie masz przebicie, bo będzie widać skoki iskry, cewkę to najprościej jest podmienić i sprawdzić, jęzeli masz kogoś znajomego kto ma polo to nie będzie problemu.
Sprawdź też w jakim stanie jest aparat zapłonowy, szczególnie kopułka i palec, wyczyścić ewentualnie wymienić.
Generalnie z tą wodą to w polówkach problem one nie lubią pływać, sprawe rozwiązuje pokrywa pod silnik :D .
Co do obrotomierza to wątpie że ma coś wspólnego z cewką, raczej będzie to wina złego styku na kostce w liczniku ewentualnie zimny lut na płytce licznika, ktos ostatnio na forum taką samą sytuacje opisywał więc poszukaj.
A co do wycieraczek to żywot kończy przełącznik zespolony przy kierownicy, ponoć można dać do regeneracji ale myślę że niema sensu.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote=""MadRat""]o tego pojawił się problem z obrotomierzem. Przy jeździe po prostym potrafi z 2tyś skoczyć kilka razy do 5tyś później do 500 i wrócić na 2 tyś. Przy czym NIE skaczą obroty silnika tylko sam wskaźnik.[/quote]
Czujnik na skrzyni biegów zaśniedziały lub padł obadaj w sam naprawiam miejsce montażu czujnika.
Obrazek
Np w takiej skrzyni biegów razem z obrotomierzem.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”