kontrolka powinna się zaświecić na zapłonie a zgasnąć po rozruchu, jeśli gaśnie ona później np. po przegazowaniu lub też po kilkunastu sekundach bądź dłużej może to oznaczać:
1.Ślizganie się paska klinowego napędzającego alternator.
2.Bardziej prawdopodobne to kończące się szczotki w alternatorze, wołają o wymianę,
trzeba sprawę obadać, myślę że na 99% to są właśnie szczotki alternatora, koszt oscylujący około 100 zł za szczotki wraz z samoregulatorem, wygląda to mniej więcej tak:

lepiej to wymień bo któregoś pięknego dnia pojedzie ktoś w trasę, nie będzie ładowania a na włączonych światłach mijania zrobisz max 70 km zależnie od stanu akumulatora, ja już to przerabiałem i pamiętam jak słono kosztowała laweta...
Także wiesz co masz robić

tu masz tutoriala jak wymienić szczotki w alternatorze:
http://www.youtube.com/watch?v=_UP2nY_qx_U
Mały offtop:
jak zmienić pasek klinowy alternatora przy włączonym silniku

, w polo to nie przejdzie bo jest wielorowkowy ehheh
http://www.youtube.com/watch?v=AcB5-jSqdH0