Lewe powietrze

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Lewe powietrze

Post autor: przemo_111987 »

Witam
W moim Polo zauważyłem ostatnio że podczas postoju np w garażu przy "przegazowaniu" słychać dziwny dźwięk jak autko ciągnie lewe powietrze. Jest to polo z 98 roku z silnikiem 1,4 44 kW. Obawiam się czy to nie może być pęknięty kolektor z tworzywa sztucznego lub któryś z węży ma dziurę?!
Dźwięk wg mnie słychać w okolicach filtra powietrza i przepustnicy, ale nie potrafię sam tego zlokalizować. Macie jakieś propozycje co to może być? Lub jakieś doświadczenie w tym temacie? Bardzo proszę o pomoc.



pozdrawiam Przemo_111987
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Ciężka z tym sprawa jedynie co mi przychodzi na myśl to zakupić samostart w sprey i delikatnie pryskać okolice tego syku jak zwiękrzą sie same obroty to masz miejsce gdzie zasysa lewe powietrze.Można też sprawdzić uszczelke między puszką filtra powietrza a przepustnicą bo jak piszesz to nie ma wpływu na wolne obroty tylko po przegazowaniu gdzie jest zwiększone podciśnienie ,potem wężyk odmy wchodzący do puszki filtra,tyle mnie sie wydaje a czy pęknięty kolektor dolotowy to raczej nie prędzej uszczelka pod nim ale wtedy by nie działały wolne obroty prawidłowo bo silnik chodzi na mieszance paliwa i powietrza a nie na samym powietrzu.
p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Post autor: przemo_111987 »

[quote="Dziadek13"]Można też sprawdzić uszczelke między puszką filtra powietrza a przepustnicą[/quote]

a da się tą uszczelkę wymienić? o co pytać w sklepie motoryzacyjnym?
Zacznę od tych podstawowych rzeczy tj od uszczelki (wymienię ją) a potem sprawdzę jakoś lepiej ten wąż bo na pierwszy rzut oka wszystko z nim ok. Tzn zastanawia mnie tylko to czy on powinien być jakoś zamocowany szczególnie tzn jakimś zaciskiem albo opaską? bo jest on tylko nasunięty na wyście od puszki z filtrem na ten tzw króciec.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Uszczelka tak wygląda.
Obrazek
Obrazek
Samemu bez problemu można wymienić.Ten wężyk jest tylko nałożony.
p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Post autor: przemo_111987 »

Dodać jeszcze muszę że ostatnio wymieniłem tłumik środkowy i końcowy i dziś zauważyłem że w środku tzn w kabinie czuć spaliny... Nie zwróciłem na to uwagi wcześniej. To może mieć jakiś związek z tym lewym powietrzem? Dodam że spaliny dostają się przez kratkę nawiewu. Może to mieć związek ze sobą?
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

No na 100% należy uszczelnić połączenia układu wydechowego.
p
przemo_111987
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 29 lis 2009, 11:18
Lokalizacja: SKL

Post autor: przemo_111987 »

Ale zaczęło "śmierdzieć" dopiero po wymianie, tak myślę czy to nie złącze elastyczne, no i mam oberwaną jedna szpilkę która trzyma 1 część wydechu odchodzącą od silnika, sa 3 ale trzyma się tylko na 2, wcześniej nie było tego czuć z tego miejsca. tak że myśle że to nie od tego, sprawdzę jeszcze resztę tłumików.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”