Pierwszym objawem było to że w środku zaśmierdziało olejem po przejechaniu około 1 km zaświeciło mi się ciśnienie oleju nie zastanawiając się zgasiłem silnik i otwarłem maskę a tam w okolicach miarki wszystko było zapaprane olejem po paru minutach sprawdźiłem poziom oleju i się okazało że jest sucho...
dolałem to co miałem w bagażniku i było trochę więcej niż minimum na szczęście do domu miałem 200m to jakoś się dotoczyłem. Po dolaniu oleju ciśnienie zgasło.
Jest jeszcze jedna rzecz od jakiegoś czasu też w okolicach miarki oleju na dole przy silniku wydobywało się takie jakby cykanie...
Ktoś wie co to może być ??
Typowy objaw wyrzucenia oleju przez bagnet na wskutek zamarzniętej odmy.
Poczytaj sobie na ten temat, bo ostatnio pojawiło się wiele takich tematów.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km -->
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km -->
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km -->
wiec tak rozebrałem dziś ten wąż od odmy i było w nim pełno takiej mazi jak się robi w gdy olej miesza się z płynem chłodniczym to samo jest pod korkiem możliwe jest że zapchało to tak odmę że wywaliło olej ?? bo jak rozebrałem dziś to nie było lodu tam tylko pełno tej mazi właśnie i ubyło płynu chłodniczego czyli uszczelka pod głowicą tylko czy jedno ma coś wspólnego z drugim ??
A odmę też przeczyściłeś? Sam wężyk to tylko jeden z elementów, który może być odpowiedzialny za wyrzucenie oleju.
Sprawdź czy Pola Ci kopci. Jeśli tak, to nie jest dobrze i mogła faktycznie "polecieć" uszczelka pod głowicą.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km -->
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km -->
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km -->
no ten wężyk co idzie z pojemnika z filtrem powietrza do takiego badziewia plastikowego przykręconego do bloku silnika. To przeczyściłem łącznie z puszką na filtr gdzie pełno było tej mazi. Co do kopcenia to przy takich mrozach to owszem kopci ale jakoś specialnie nie zwracałem na to uwagi bo w takich temperaturach to wydawało mi się normalne natomiast ubytek w płynie chłodniczym i ten biały glut skłonił mnie to rozebrania silnika i wymiany uszczelki po głowicą
ta maź jest efektem niedogrzania auta w zimne dni, jest to normalny objaw. Raz na jakiś czas musisz rozgrzać porządnie auto i i nie powinno się to już powtarzać.