[6n2] Co zrobić w takiej sytuajcji

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

[6n2] Co zrobić w takiej sytuajcji

Post autor: gallus »

Witam.
Okazało się że moja pola popuszcza trochę oleju z silnika (wiem gdzie i dlaczego) ale nie o to chodzi
Płynu jest już mało i nie wiem jaki dolać bo nigdzie nie ma informacji jaki był wlany (auto sprowadzone brak jakichkolwiek informacji od poprzedniego właściciela). I teraz nie pozostaje mi jak wymienić cały olej.
Zastanawiam się jednak czy jeśli spuszczę cały olej. To mogę wlać inny olej czy mimo tego że zleje stary w całości to muszę wlać taki sam jaki był wcześniej (tylko ja nie mam pojęcia jaki był wcześniej).

2 Czy jest sens robienia płukanki silnika przed wymianą oleju. Tak profilaktycznie ?? (nigdy nie wiadomo co wcześniej było lane).
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

według mnie profilaktycznie powinieneś zalać półsyntetyka, z dwóch powodów:
1. skoro nie wiesz jaki był poprzednio to jak przejdziesz z syntetyka na półsyntetyk to nic się nie stanie
2. raczej nikt minerała nie lał do samochodu w którym jest silnik 1,4TDI (no chyba że masz ponad 300tyś km :)

Więc polecam Ci zalać profilaktycznie jakimś 10w40 np castrolclub mobil i bedziesz miał spokój.
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Hej

Ja też jak kupiłem moje polo 1.4TDI, sprowadzone z francji, też przy wymianie nie wiedziałem jaki jest olej gdyż sprzedawca zdjął zawieszkę kiedy olej był wymieniany co też nie umożliwiło mi identyfikację faktycznego przebiegu. Na początku też kupiłem Castrol 10w40, ale czytając po różnych forach jaki olej powinien być do silników na PD i pytając się w kilku sklepach doradzali mi aby był to olej z normą 505.01. Trochę zmieszany jaki powinien być w końcu ten olej zadzwoniłem do poprzedniego właściciela pytając czy nie wie jaki był lany olej, nawet chciało mu się poszukać zawieszki, z tego co mi podał to był zalany 0w30 przez serwis VW, na drugi dzień zamieniłem 10w40 na Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40, jak dotąd może ubyło z miarki około 5mm po prawie 8000km. Z tego co mi wiadomo to VW zaleca używanie oleju z normą 505.01 do silników na pompowtryskiwaczach.

Zauważyłem, że pytając się co w niektórych sklepach o olej do mojego polo, jeśli sprzedawca usłyszał że mam przebieg powyżej 150tyś od razu polecał półsyntetyk. Myślałem kiedyś aby zrobić taki test na sprzedawcach, pytając się olej do mojego polo przy przebiegu np. 120 tyś a drugim razem zapytać się np. że mam przebieg powyżej 150tys, ciekawe jakie oleje by zostały mi polecone, jak będę wymieniał olej to zrobię taki teścik :D, oczywiście pomijając sklepy, w których otrzymałem konkretne informacje na temat zalecanego oleju.

gallus a dużo ubywa Ci tego oleju, a można wiedzieć w który miejscu Ci silnik puszcza olej? W twoim przypadku, może bym nie kombinował z olejem tylko wlał olej jaki zaleca producent np. Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 z normą 505.01 to takie moje zdanie.

Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy :beach:
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

[quote=""ZbysheK""]W twoim przypadku, może bym nie kombinował z olejem tylko wlał olej jaki zaleca producent np. Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 z normą 505.01 to takie moje zdanie.[/quote]

Czy ktoś mógł by potwierdzić że to nie zniszczy mi silnika ? Bo teraz to ja chce tylko Dolać z 1l wymiana całego oleju będzie jak tylko uzbieram kasę.

Poziom oleju jest w dolnej części zakropkowanej podziałki. A olej ucieka mi przez wtyczkę WIĄZKI POMPOWTRYSKÓW (Wtyczka jest połamana i pęknięta w jednym miejscu. Ona też jest do wymiany ale 250 zł sama wiązka w VW a na szrocie nigdzie nie znalazłem.
A tak na marginesie to nie chce takiej części kupować na szrocie bo to nigdy nic nie wiadomo. A każdy z nas wie jakie POPOW są delikatne.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
danielek_88
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 06 wrz 2009, 18:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: danielek_88 »

koledzy ja roczek temu przy przebiegu 158 tyś zalałem olej Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 a mam taki sam silniczek jak wy. W marcu planuje kolejna wymianę i zalewam taki sam olej z tą samą specyfikacją. Do tej pory nawet poziom oleju może minimalnie sie obniżył ale jak to diesel musi ciupkę skonsumować.
gallus miałem podobny problem jak ty i zalałem to co mi poradził mechanik czyli jak wyżej.
Z mojego doświadczenia nic sie nie powinno stać jak zalejesz syntetyka. Jeżeli silniczek sie dobrze sprawuje to lać syntetyk i wymieniać filtr oleju od razu i jazda. W twoim przypadku bym wymienił cały olej i miał spokój. Raczej dolewki nie polecam bo to może się kisiel zrobić i nie będzie zaciekawe.
Pozdrawiam ;]
Obrazek
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

. Raczej dolewki nie polecam bo to może się kisiel zrobić i nie będzie zaciekawe.
nic podobnego, może jakbyśmy się cofnęli jakieś 15-20 lat wtecz to mieszanie olejów różnych marek było niebezpieczne i mógł się zrobić kisiel oleje się wtedy ścinały na galaretkę, dziś mamy nowoczesne oleje i można je z powodzeniem mieszać.
Oczywiście trzeba zachować klasy lepkości np.10W40, ale tak jak mówisz najlepiej zmienić cały i się trzymać jednej lepkości,
jak ktoś ma jakieś obawy co do zmiany oleju to polecam zrobić przed wymianą płukankę silnika.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Viper20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 sty 2010, 7:26
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Viper20 »

a ja mam pytanie do was. Mam wlany olej 15w/40 a chce wlac olej 10w/40 słyszalem ze w takiej sytuacji moze sie wszystko rozszczelnić. Czy to prawda i czy juz cale zycie bede 15w/40??
"Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w ciągu minuty"
http://www.youtube.com/watch?v=Y7lCM9ElUqQ

Szanuj swoje zycie. Innych rowniez.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

to zależy jaki masz przebieg i jaki stan silnika, możesz zalać półsyntetyk ale dopiero po płukance silnika, no i nie masz 100% pewności że się silnik nie rozszczelni, i nikt nie da ci gwarancji na to że nic złego się nie stanie, jeśli masz silnik w b.dobrym stanie to wg mnie nie powinno się nic stać z tego względu że w półsyntetyku masz aż 70% mineralnego i resztę to syntetyk+dodatki myjące itp. ale jednak jeśli to zrobisz to tylko i wyłącznie na własne ryzyko, mniej obawiałbym się zmiany z półsyntetyka na syntetyk.
Czy to prawda i czy juz cale zycie bede 15w/40??
niekoniecznie bo to co zalejesz zależy od ciebie
zagadaj do kolegi ghul177 on zmienił olej z minerała na półsyntetyk valvoline podzieli się wiedzą
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Viper20
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 27 sty 2010, 7:26
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Viper20 »

Przebieg 152 tys. Silnik pracuje wedlug mnie b. dobrze. zobaczymy jeszcze sie zastanowie nad tym. I dzieki za odp :) Pozdro
"Lepiej stracić minutę w życiu, niż życie w ciągu minuty"
http://www.youtube.com/watch?v=Y7lCM9ElUqQ

Szanuj swoje zycie. Innych rowniez.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

no to skoro silnik pracuje bardzo dobrze to po co wlewać inny olej? przecież półsyntetyki są droższe. Zostań przy tym oleju co masz
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

warto wlać półsyntetyka bo ma niższą temperaturę krzepnięcia niż mineralny i silnik jest lepiej chroniony przez taki olej,
ma więcej dodatków i jest poprostu lepszy, poczytaj tutaj nie będę się rozpisywać bo i szkoda na to czasu,
http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

Dzięki za pomoc. Na koniec mam tylko dwa pytania.
1. Jaki polecacie płyn do płukanki silnika
2. Podajcie mi dokładną nazwę/model oleju jaki powinienem kupić albo powiedzcie czy to jest ten ??
CASTROL_EDGE_5w/40_TURBO DIESEL_0RGINAL(505.01)_5L
http://www.allegro.pl/item905590522_cas ... 01_5l.html

Koledze rat4 to za niedługo będę winien piwsko za te cenne porady.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

1.STP engine flush, sprawdzony towar przeze mnie
2.Ten może być zgadza się specyfikacja
Obrazek
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”