[6n2] Sprezyny progresywne. Ciąć czy nie ciąć.?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

[6n2] Sprezyny progresywne. Ciąć czy nie ciąć.?

Post autor: Acadaptor »

Jak w temacie. Kupilem sprezyny progresywne Eibach -30mm. Przed obiezeniem wygldalo to tak:
Obrazek
A po obnizeniu...
ObrazekObrazek
I tak jak widac... tyl ladnie osiadl. Nieco inaczej jest z przodem. Tez poszedl do dolu (moze nie widac tak tego na fotach) ale i tak stoi wyzej niz tyl :angry:
Z tylu dalem nowe amory gazowe kayaba nowe oslony i odboje... na przedzie nie zmienialem ale nie sadze zeby byl to powod (Przod amory Sachs Olej-Gaz). I teraz tak... czy da rade przyciac te sprezyny?? Z tego co mi wiadomo to moj kumpel ktory ma BMW 3 Coupe przycinal sprezyny bo tez za wysoko stala mu beta. Bede musial z nim pogadac. Ale interesuje mnie czy mozecie mi podpowiedzic co z tym fantem zrobic. Moze jakies rady.
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
Awatar użytkownika
Lobuz
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1024
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:43
Lokalizacja: Bogatynia | Wrocław

Post autor: Lobuz »

przyciąć to można włosy i tak nie wszędzie..
nie zmienia sie czegoś co może zaważyć na Twoim czy czyimś zdrowiu i życiu...
NIE zdecydowanie to nie jest mądry pomysł...
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

od kiedy sprężyny się tnie ??
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

Dobra dobra... spokojnie bo widze ze zaraz mnie tu pobija hehe nie no zartuje. Pytam bo nie mam pojecia a wiem ze sa ludzie ktorzy tak robia.
To moze mi powiecie tak... czy da sie jakos opuscic przod lub podnies tyl. Zastanawiam sie czy poprostu nie najlatwiej bedzie na tyle dac serie sprezyny.
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Powiem, że ostatnio na Discovery oglądałem OVERHAULIN i byłem w szoku ale ucieli nowiutkie sprężyny zwykłą szlifierką kontową. Więc pytanie ciąć czy nie ciąć?
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

Artpolo... dokladnie o tym mowie. Wiem ze niby jak cos wyszlo jak wyszlo to ma tak zostac ale... znam ludzi ktorzy poucinali i jezdza i nic sie nie dzieje
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Nic się nei dzieje do czasu - jak amory polecą, sprężyna pęknie albo coś jeszcze lepszego...... Ja zapytam tak: jakby ci wyjęli parę kręgów z kręgosłupa to co by się stało?????
Co do sprężyn daj im chwilę by się ułożyły, jak poturlasz sie na nich trochę to siądą

[quote=""Artpolo""]Powiem, że ostatnio na Discovery oglądałem OVERHAULIN i byłem w szoku ale ucieli nowiutkie sprężyny zwykłą szlifierką kontową.[/quote]

Bez urazy ale większosć tych programó to o kant d... rozbić, jak się przyjrzysz co ci goście robią to ręce opadają - tony szpachli, ledwie dychające silniki i do tego monstrualne koła, kg badziewia, mechanicznie to w większości nic nie zrobione, tylko pchają jakieś szity do aut - po kiego grzyba mi ekspress do kawy w aucie????
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Ciapek, kiedy zakladal -40, to tez na poczatku nic nie siadlo, po przejechaniu ok 2k wszystko sie ladnie dopasowalo i auto sie pieknie zblizylo do matki ziemi.
Przejedz sie kawalek do sklepu po browar, to auto pojdzie w dol :)
C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Ciapek01 »

kolego powiem ci tak.

jak przytniesz sprezyny to ci bedzie przod latal na zakretach. bedzie ci po porstu auto plywalo. za nic swiecie nie przycinaj sprezyn.

tak jak pisal Kubrick. jak zlaozyle sprezyny to auto bylo wysoko tak jak wczesniej. przejechalem sie pobujalem auto i sprezyny sie ulozyly. jesli siadl ci nizej tyl to proponuje.

a. podniessc tyl na gumach usztywniajacych, ale wtedy auto dalej bedzie wysoko

b. zmienic amory z przodu i zobaczyc czy siadzie

c. zmienic sprezyny z przodu na -45 i bedzie owiele lepiej i bezpieczniej
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

Moze i racja panowie. Narazie nie bede kombinowac. Zrobie jeszcze pare kilometrow na nich i dopiero zobacze co i jak. Autem miesiecznie robie 2500-3000km wiec po miesiacu zobacze jak to bedzie wygladac. Zreszta zastanawiam sie czy narazie na okres zimowy nie zalozyc jeszcze seryjnego zawieszenia, a dopiero na sezon letni gleba. Przekladka dla mnie to pikus... na tyle zajmuje mi jakies 30-40 minut a przod robi znajomy mechanik za 30zl Hehe.
Ciapek powiadasz ze ile potrzebowales km na ulozenie sprezyn?? Bo z tego co rozumiem chodzi o to aby dogiely sie do pewnego poziomu a nie o jakies wskakiwanie na miejsce... przeciez juz sa na miejscu :scratch:
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

[quote=""Acadaptor""]Ciapek powiadasz ze ile potrzebowales km na ulozenie sprezyn??[/quote]
Od Cimensinka do najblizszej Biedronki i spowrotem - moze z 4 km ;]
C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Ciapek01 »

Acadaptor sluchaj moja rada jest taka.

poszukaj sobie sprezyn na przod -40 lub -45 te co masz sprzedaj lub zamien sie ewentualnie z kims. zaloz na przod i przejedz sie troche zrob jakies 50 km pobujaj auto na drodze, wejdz bokiem w kilka zakretow i zobaczysz ze sprezyny sie uloza.

i po calym zabiegu jedz koniecznie na ustawienie zbieznosci kol. po kazdej ingerencji w zawieszenie katy kol sie przestawiaja i co wynika z tego mozesz miec bicie na kolach, auto moze ci sciagac na ktorych bok i bedzie ci cielo oponki. ja po zmianie zawieszenia mialem 2 stopnie katu pochylenia. kolesie naciagneli to ile mogli, ale oponki bylyby niemoje jakbym zrobil wiecej km.

widze duzo robisz km miesiecznie wiec wiesz. rozbieznosc kol pociaga za soba strate na oponach, gorsze warunki jezdne i niebezpieczenstwo.

spotrowy zawias zaklada sie zeby poprawic bezpieczenstwo a nie je pogorszyc. opona nie ulozy sie tak jak powinna a co wiaze sie z tym wszelkiego rodzaju sily rozlaza sie nirownomiernie...

dlatego jak kazdy mysli sobie ze zalozy sprezyny albo amory i juz ma tjuning to fakt ale pozostaje druga strona medalu.
wiec widzisz ze to troche kosztowny zabieg i jak sie robi to sie robi na dluzszy okres czasu.

wiec taka moja rada zainwestuj raz a dobrze zaloz przod nizej, zrob zbieznosc i ciesz sie nowym zawieszeniem

btw ja potrzebowalem ok 20 km zeby sie springi ulozyly :)

wiec jaka decyzja??
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

Mam sprężyny -80 ucięte o jeden zwój już prawie rok i nic się nie dzieje, jeżeli sprężyna nie jest luźna w kolumnie to nie ma prawa się nic stać, zwoje które są ściśnięte za nic nie odpowiadają więc jeżeli się jednego pozbędziemy to będzie tylko niżej...
Obrazek
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Ale w przypadku progresywnych sprezyn dochodzi to, ze maja tak dobrane zwoje, zeby miec konkretne wlasciwosci i konkretna twardosc przy danym skoku, wiec ciecie jest tym bardziej niewskazane.
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

To fakt zauwazylem ze jest roznica w twarodosci (ich ugiecie) na poszczegolnych odcinkach. Narazie zalozylem sprezyny seryjne. Najrozsadniej bedzie chyba jednak kupic na przod -45mm ale ta kwestie pozostawie do poczatku sezonu letniego.
Zostal poruszony dosc ciekawy temat i widze ze zdania sa mocno podzielone...
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”