[6n2] Strasznie paruja szyby...

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

[6n2] Strasznie paruja szyby...

Post autor: patryk2k »

Nie moge poradzic sobie z parujacymi szybami w samochodzie. Probowalem juz roznych metod, wymieniony pylkowy, umylem szyby, sprawdzilem uszczelki, wszedzie sucho pod dywanikami, jak jade i nagrzeje samochod to zanim go zamkne wietrze go chwile. Jedyne co mi zostalo to wymiana dywanikow na gumowe i zastanawiam sie czy w Polo tak jak w Golfie lubi zacinac sie klapka od obiegu wewnetrznego? Mam troche dziwny efekt, w samochodzie robi sie coraz cieplej mimo tego,ze pokretlo jest juz na niebieskim, dopiero po przekreceniu do konca na zimne robi sie chlodniej.
Poradzicie cos?
Obrazek
Awatar użytkownika
adas110780
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adas110780 »

U mnie problem rozwiązuje włączenie klimy, ale nie wiem czy Ty ją masz...
Obrazek
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http]Obrazek[/url]
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Mam klime ale to rozwiazanie tylko chwilowe. Kiedy do srodka wsiada 3-4 osoby to nie ma mowy o tym, zeby sama dmuchawa dala rade odpadowac, musze wlaczyc klime i dopiero to pomaga ale zaraz po wylaczeniu sytuacja sie powtarza :/
Obrazek
Awatar użytkownika
Bart.
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 322
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:39
Lokalizacja: WWA

Post autor: Bart. »

niestety mam to samo...
u mnie jeszcze jakos te dmuchawy na szybe przednia daja rade tylko ta kratka druga od lewej pod szyba jakos tak slabo daje bo zawsze tam mam zaparowane...
ObrazekObrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
KnightRider
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 09 cze 2009, 21:24
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: KnightRider »

Jak włączasz obieg zamknięty to dmuchawa dużo mocniej i wydajniej wieje... i to słychać. Jeśli usłyszysz różnice to znaczy, że działa poprawnie.
Ja też mam w ostatnie deszczowe dni zaparowane szyby, ale tylko niekiedy. U mnie szyby parują przedziwnie, na wysokości tzw. zimnego łokcia na szerokość góra 5 cm. Uwłaczam dmuchawę na 3 i cieple powietrze i problem znika.
Tam gdzie zaczyna się Pruszków, kończą się Reguły.
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Przy ustawieniu pokrętła w pozycji nawiewu na szybę powinno wyłączyć obieg zamknięty tylko nie wiem czy jest to rozwiązanie całkowicie mechaniczne czy tylko mechaniczne wyciśnięcie przycisku obiegu zamkniętego (zakładam, że tak samo jest jak ktoś ma klimę i bez niej). Bo te objawy co napisałeś to tak jakbyś miał jednak zamknięty obieg. W porze jesiennej pomocne są spreje przeciwko parowaniu szyb, dużo dają.
Awatar użytkownika
elja
Swój
Swój
Posty: 908
Rejestracja: 01 lip 2009, 17:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: elja »

ale przeciez dajac nawiew na przednia szybe nie mozna wlaczyc obiegu zamknietego
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

elja można - przynajmniej u mnie.
Nie raz jadąc za kopcącym MZK włączałem obieg zamknięty przy czym teraz mam nawiew skierowany zawsze na przednią szybę.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
matii
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 27 paź 2009, 6:45
Lokalizacja: Wieruszów
Kontakt:

Post autor: matii »

Widzę że problem parowania szyb w rocznikach nie dotyczył tylko bliźniaczej Cordoby/Ibizy, niestety cięzko jest coś z tym fantem zrobić i nie pomagają reg. wymiany kabinówki czy innych rzeczy. Jedynie co najbardziej pomagało to jak climatronic ustawiałem na HI i włączałem klimę. Była znaczna różnica.
Była Cordoba Vario FL TDI
Awatar użytkownika
adas110780
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adas110780 »

minimalne uchylenie szyby też pomaga :)
Obrazek
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http]Obrazek[/url]
Awatar użytkownika
patryk2k
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 21 paź 2009, 22:43
Lokalizacja: Zawiercie

Post autor: patryk2k »

Kurcze nigdy nie wlaczalem tego obiegu zamknietego ale jutro musze sprawdzic czy jest roznica. Przeczytalem w temacie o Golfie, ze ten silniczek kosztuje kolo 400zl i uwielbiaja sie w nim wylamywac zebatki. To mnie przestraszylo troche.

A wiecie moze jak dostac sie do tego silniczka albo gdzie widac ustawienie klapki obiegu. Bo jesli nie bedzie roznicy przy wlaczeniu obiegu zamknietego to bede musial sprawdzic to recznie.?
Chcialem tez dopytac gdzie jest pylkowy bo mechanik mowil, ze wymienil ale moze warto sprawdzic. Chyba podszybie od strony pasazera?
Obrazek
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="patryk2k"]Chyba podszybie od strony pasazera?[/quote]
Nawet napewno :)
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

Miałem podobny problem u siebie, rozwiazanie...?
Wymontować filtr kabinowy i sprawdzić czy pod tym filtrem, tam na dole plastiku(gdzie jest wentylator) nie zbiera się woda.
Obrazek
Awatar użytkownika
matii
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 27 paź 2009, 6:45
Lokalizacja: Wieruszów
Kontakt:

Post autor: matii »

Dobrze jest też sobie wymyć podszybie. Bo niektóre kilkunastoletnie samochody mają już dosłownie błoto...
Była Cordoba Vario FL TDI
Awatar użytkownika
Screamer
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Screamer »

Panowie podpowiedzcie, z której strony dostać się do filtra przeciwpyłkowego? Tak samo jak w 6N, pod maską demontując wycieraczkę pasażera? Czy jednak od środka? Nie mam instrukcji a nie bardzo chce mi się rozbierać pół auta, żeby przekonać się, że nie miałem racji :)
Polo 6N2 1.4 MPI

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”