Wszystko o: Hamulce

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

A myślisz że ja mam zamiar dać to mechanikowi? ;-) sam to będę robił tylko mam pod ręką cały zakład produkcyjny w metalach i że tak powiem usługi w tym zakresie (toczenie, spawanie) mam za darmo. Też myślałem żeby kupić jednak nowe bębny albo chociaż poszukać używanych ale w lepszym stanie... Na razie jednak siadło mi sprzęgło także wydatek mam już spory i chyba się wstrzymam :?
k
kaczor4011
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 11 cze 2009, 13:44
Lokalizacja: Kołczewo zach-pom

Post autor: kaczor4011 »

jezuuu
jak takie cos czytam to nie moge!
Tabakuss czy czesci do wymiany naprawde az tak duzo kosztuja?! czlowieku hamulce to twoje byc albo nie byc (nawet napisze bardziej dosadnie- żyć albo nie żyć!!!) jestem tego samego zdania co adam :piwo:
jak juz to lepiej odstaw polowke na chwile jak teraz nie masz kasy i zrob raz a porzadnie i po problemie
tak bedzie najlepiej dla ciebie i dla innych :amen:








moze troche hardcorowo ale z hamulcami naprawde nie ma zartow, bezpieczniej chyba bedzie jak zostawisz tak jak jest niz mialbys napawac, toczyc szlifowac i kto wie co jeszcze
Obrazek
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

rat4
Przy okazji jak zdejmiesz bęben to sprawdź czy cylinderki Ci nie lecą. Jeśli lecą to w polo 6n z tyłu były 2 rodzaje cylinderków, żeliwne i aluminiowe. Apropo zdjemowania bębnów to masz tam taką blokadę od samoregulatora szczęk. Musisz włożyć śrubokręt w dziurę z lewej strony i śrubokręt w dół, bez tego byś miał ciężko bęben zdjąć.Reszta jest prosta :)
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

[quote="bleah1986"]Apropo zdjemowania bębnów to masz tam taką blokadę od samoregulatora szczęk. Musisz włożyć śrubokręt w dziurę z lewej strony i śrubokręt w dół[/quote]
Kolega Tabakuss w opisie profilu ma model 86c2f więc żeby zwolnic blokadę samoregulatora należy podnieść język samoregulatora w górę...
(na rysunku oznaczony cyfrą 3)
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 paź 2009, 21:30 przez VAGfan, łącznie zmieniany 1 raz.
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

VAGfan
Ja pisałem do kolegi rat4 , a on ma 6n :)

cytat z książki "Obsługa i naprawa vw polo"

"...Poluzować mechanizm samoregulacji szczęk, ponieważ szczęki mogłyby nie pozwolić na zsunięcie bębna. W tym celu wkłada się wkrętak przez otwór gwintowany w bębnie, aż do oparcia o ramię wychylne rozpieracza i przesuwa się go do góry. Mechanizm samoregulacji mieści się z lewej strony w górnej części bębna hamulcowego"

źle przeczytałem, w górę wkrętak ...:D
Awatar użytkownika
alienek
Swój
Swój
Posty: 853
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:51
Lokalizacja: chorzów
Kontakt:

Post autor: alienek »

okladziny to koszt niecale 100zl .. podskocz na szrota i kup za pare zlotkow .. jak juz nie chcesz bebnow kupowac to bebny daj do przetoczenia ..ale niech to zrobi ktos kto sie zna .. a nie ze Ci zrobi na lustro a odleglosc bedziesz mial taka ze nie bedzie chwytac .. cilinderki raczej nowe ,jak Twoje sie nadaja do niczego .. mysle ze w 150zl sie zamkniesz .. wymiana nie jest trudna ,na jedno popoludnie , dopisuje sie do kolegow .. jak masz cos robic na wlasna reke to lepiej nie rob bo szkoda zycia :butcher:
Obrazek
=> KarawaN <= D-Lader <!-- s] I jest Fajnie !!
[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... =2929//url]info o wersjach i wy
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

Bębny po przetoczeniu mogą mieć za dużą średnicę zewnętrzną. Ja niedawno zmieniałem na nowe - koszt 60 zł za sztukę co daje razem 120 zł.
Na szrocie możesz poszukać raczej szczęk używanych, bo bębny bez dużej suwmiarki raczej nie sprawdzisz.
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

A gdy bębny będą miały za dużą średnicę wewnętrzną a samoregulator nie skasuje luzu to hample całkiem znikną tzn. będą na dwa razy albo przed hamowaniem pedałem najpierw trzeba będzie zaciągnąć ręczny o ile działa a kolega pisze że linki stoją.A gdy się rozejrzysz to może nawet taniej kupisz niż po 60 zeta za sztukę.Na oryginalnych dojczlandzkich bębnach masz wybitą maxymalną średnicę po za nią nie warto roztaczać sprawdziłem organoleptycznie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Jednak kupuję nowe bębny, mierzyłem średnicówką bębny i nie ma sensu z nimi walczyć. Zresztą praktycznie cały tył nowy wrzucam, już mam nowe cylinderki, szczęki i przewody, jeszcze muszę poszukać mechanizmów samoregulacji. Ale dzięki za rozwianie wątpliwości :)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

dzięki chłopaki za info, właśnie tak zdejmowałem bębenki, przez otwór wcisnąłem śrubokręcik i zeszło pięknie,
bębny przetoczone ale tylko z zewnętrznej części i pomalowane, to szuranie metal o metal to rdza narosła strasznie na zewnętrznej stronie, bębny poszły na tokarkę, i są już jak nówki bez rdzy pomalowane na czarny mat,
klocków pozostało jakieś 48% na moje oko, także pozostawiłem bez zmian, okładziny będą na drugi raz jak zużyję te stare,
cylinderki były delikatnie mokre, ale wycieków takich poważnych nie było, teraz kwestia regulacji ręcznego bo łapie mi bardziej lewa strona, jutro będę się bawił w to.
Dzięki za rysunki i informacje, bardzo pomocne było! :good: :piwo:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
suhoj22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: suhoj22 »

Szanowni forumowicze co sądzicie o tych tarczach i klockach? Będa pasowac do mojej poli? (86C2f Coupe AAV 1.3 1992r)
http://www.allegro.pl/item777297676_tar ... f_1_4.html
http://www.allegro.pl/item768577382_klo ... d_sdi.html
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

pewno ze beda pasowac ATE to bradzo dobre systemy hamulcowe. fabrycznie tez byly ATE zakladane.
Awatar użytkownika
suhoj22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: suhoj22 »

Zastanawiałem sie jescze czy to ze mam GT robi jakąś róznice ...hmm
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

skoro masz AAV to nie.

GT jest pakietem wyposarzenia.

przyjelo sie ze GT to takze silnik 75km czyli 3f.

malo tego nawet GT z silnikiem 3f mialo takie same hamulce

dopiero G40 silnik PY mialy inne tarcze, inne zaciski, i klocki
Awatar użytkownika
suhoj22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 08 maja 2009, 15:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: suhoj22 »

:) Dziekuje za info . Myśle ze wezme te tarcze i klocki i bede zadowolony . Musze jeszcze pomysleć o łożyskach bo też już czas.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”