1.6 16V a LPG? - rozważania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
LyszyK
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 493
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:27
Lokalizacja: RZE
Kontakt:

Post autor: LyszyK »

Artpolo
albo głowicą z AJV :blind:
Awatar użytkownika
Wojciechu
Członek honorowy
Posty: 952
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojciechu »

hehehe z tą konkurencją to dobre :D

juz tak konczac swoja wypowiedz. czemu zaden wlasciciel auta z LPG nie powie, jezdze bo musze miec tanie auto a dieslom nie ufam. Wiem ze to moze byc szkodliwe dla silnika bo zostal zaprojektowany do benzyny ale mam opcje LPG albo autobus...

sprawa jest jasna jak slonce, ale jak czytam te brednie ze gaz jest lepszy od Pb to naprawde zal mnie sciska ze tacy wspaniali inzynierowie marnuja sie na tym forum a te patałachy w fabrykach produkuja auta na Pb... ze tez nikt nie wpadl na to zeby robic auta na LPG tylko na prad czy wodór... bez sensu

wracajac do argumentu o taniej jezdzie, LPG zaklada sie zeby oszczedzac, nie oszczedzac jednoczesnie szanujac auta, tylko oszczedzac. Wiec po co kupowac GTI do oszczedzania?

sprobujcie swojego psa karmic sałatą i ziemniakami... przeciez to tez jedzenie...
I kierowca zlotu Bronisławów 2006
II kierowca zlotu Kozienice 2010
I auto zlotu Bronisławów 2006
II auto zlotu Ślesin 2007
BMW 330i @18" : http://www.youtube.com/watch?v=6k5OeCIZiFs
A3 1.8T@17" & Koni gewinde
[url=http://www.czekolandia.krakow.pl
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote="Wojciechu"]juz tak konczac swoja wypowiedz. czemu zaden wlasciciel auta z LPG nie powie, jezdze bo musze miec tanie auto a dieslom nie ufam. Wiem ze to moze byc szkodliwe dla silnika bo zostal zaprojektowany do benzyny ale mam opcje LPG albo autobus... [/quote]
ale to chyba oczywista oczywistość. Właściciele TDI też zwykle bronią idei diesla jak niepodległości, a po nocach pewno śni im się benzynowe V8. Wymiana zdań wyznawców diesla vs beznyny zwykle kończy się w punkcie kiedy wielbiciel diesla nie ma juz nic do powiedzenia i pozostaje ostatnia deska ratunku czyli porównanie kosztów :D
A to ze ktoś zachwala LPG bierze się z tego, że fakt sporej oszczędności ma dla niego dużo większą wartość niż to że kiedyś wyjdzie to jego autu mniej lub bardziej bokiem.
To forum zrzesza garstkę prawdziwych miłośników oraz cała masę zwykłych użytkowników więc chyba trochę przegięciem jest uznawania dyskusji o LPG jako profanację. Chyba lepiej jeśli poruszamy tu rozmaite tematy a nie tylko spuszczamy się nad wypicowanymi felgami i glebami
Awatar użytkownika
Acadaptor
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 376
Rejestracja: 09 lip 2009, 13:57
Lokalizacja: Gąsocin

Post autor: Acadaptor »

[quote="Wojciechu"]czemu zaden wlasciciel auta z LPG nie powie, jezdze bo musze miec tanie auto a dieslom nie ufam[/quote]
A ja powiem... Mam w swoim 1.4 16V instalacje lpg :slowen:
Jestem studentem dziennych studiow a rocznie robie w granicach 40tys km wiec ekonomia ma dla mnie duze znaczenie.
Jak do tej pory nie mam problemow z uzytkowaniem LPG
Zgadzam sie ze benzyna bedzie lepszym dla zywotnosci silnika ogniwem ale moje 1.4 16V nigdy nie bedzie klasykiem samym w sobie jak to sie ma w przypadku GTI wiec nie zwracam uwagi na to. Powiem i powtorze... Nie!!! dla gazu w GTI :amen:
Moje 6n2]viewtopic.php?f=30&t=10905[/url]
Awatar użytkownika
Wojciechu
Członek honorowy
Posty: 952
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojciechu »

[quote="Borek"]To forum zrzesza garstkę prawdziwych miłośników oraz cała masę zwykłych użytkowników więc chyba trochę przegięciem jest uznawania dyskusji o LPG jako profanację. Chyba lepiej jeśli poruszamy tu rozmaite tematy a nie tylko spuszczamy się nad wypicowanymi felgami i glebami[/quote]
prawda... [quote="Acadaptor"]Nie!!! dla gazu w GTI [/quote]
prawda...

:)
I kierowca zlotu Bronisławów 2006
II kierowca zlotu Kozienice 2010
I auto zlotu Bronisławów 2006
II auto zlotu Ślesin 2007
BMW 330i @18" : http://www.youtube.com/watch?v=6k5OeCIZiFs
A3 1.8T@17" & Koni gewinde
[url=http://www.czekolandia.krakow.pl
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

[quote="Wojciechu"][quote="borys_wrocek"]masz jakieś kompleksy ?? [/quote]
[quote="borys_wrocek"]Jeżeli chodzi o twoje wypociny powyżej to się nieźle obśmiałem.[/quote]
nie wiem czemu Ci nerwy puszczają

politycy pewnej partii tak właśnie mają, kto nie z nami ten przeciwko nam, lać odmieńca, złodzieja.
[/quote]
Akurat mi nerwy nie puszczają, i na razie to nie ja udowadniam że kto montuje gaz GTI ten złodziej i odmnieńca, jakoś nie najeżdzam na ludzi jeżdzących na pb. I nie widzę przeszkody dla jeżdzenia na pb, jak i LPG, natomiast ktoś tutaj widzi jakieś problemy.

[quote="Wojciechu"]
[quote="borys_wrocek"]Gaz mam [/quote]
to tłumaczy Twoją wściekłość. Wybacz kolego, ale ja nie mam kompleksu na temat tego czym i na czym jezdze. Skąd jednak wywnioskowałeś, że takowe mam? Bo mam zaniedbane auto? w maju było na kuracji 3M/zirconite, obecnie konserwowane woskami na bazie carnauby... Bo nie dbam o nie? olej VR1, paliwo tylko na markowych stacjach, co 3 bak 98... Naprawde nie mam kompleksów :)
[/quote]
Jaką wsciekłość ? Jeżdzę na CNG bo takie kupiłem ale potrafię docenić jego zalety jak u zauważyć wady. Ty widzisz tylko wady które zresztą wyolbrzymiasz. Cieszy mnie że dbasz o auto, ale wyobraź sobie że inni też potrafią o nie dbać, nie wykazując przy tym jakiejś strasznej awersji do ludzi do gazu.

[quote="Wojciechu"]
[quote="borys_wrocek"]z uporem maniaka klasyfikujesz LPG w aucie jako zło[/quote]
tak[/quote]
no to nie pogadamy, bo ja nie jestem tak ograniczony

[quote="Wojciechu"]
chodzi mi tylko o to, że GTI jest do jazdy, szybkiej sportowej jazdy a nie pieprzenia o zł/100 km. Do tego sa klekoty i lpg.

Mądrzejsi od Ciebie zaprojektowali ten silnik do pracy na Pb wiec nie mów mi ze Czesiek w stodole potrafi tak zrobic, ze banda inzynierów w fabryce powie "O scheisse czemu na to nie wpadlismy!"[/quote]
A dla mnie do jazdy sportowej są auta rajdowe i wyscigowe, zaś taką jazdę zostawiam sobie na tor. Dla mnie GTI jest nadal polówką z mocniejszym silnikiem i charakterystycznymi dodatkami. Nie przesadzajmy to nie jest lotus esprit, to jest miejskie autko. Owszem w fajniejszej mocniejszej wersji z sportowym zacięciem ale mimo wszystko auto dla zwykłych ludzi.
Co do techniki to tak się składa że ci mądrzejsi odemnie teraz projektują silniki działające na innych paliwach niż pb i on. Między innymi jest tam rozważany gaz.

Owszem silnik benzynowy nie był projektowany pod zasilanie LPG/CNG ale jak się okazuje dosyć dobrze potrafi na nim pracować (nie licząc przypadków typu Zetec które się do gazu kompletnie nie nadają). Nie ma co ukrywać, gaz ma swoje wady, i odpowiednią cenę, ale staram się być wyrozumiały i patrzeć z trochę szerszymi horyzontami. Ale zawsze się znajdą ludzię którzy stwierdzą że gaz do zapalniczek, a ropa do traktorów.
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

[quote="JuStIcE"]Panowie, wrzućcie na luz, please. Każdy ma swoje, podkręslę to znów - odmienne zdanie na temat gazu. I nie ma powodów do kłótni itp. Wydaje mi się że temat został wyczeerpany i wnioskowałbym o jego zamknięcie, bo troszkę w złym kierunku zmierza :)[/quote]
nie widzę powodu, póki co dyskusja jest toczona na poziomie bez obrzucania się błotem z użyciem argumentów (no dobra, przynajmniej ja staram się mieć arumenty :P . A o ile pamiętam forum właśnie do tego zostało stworzone, o najwyżej można dyskusję przenieść do osobnego wątku (proponuje nazwę śmierć fanatykom :D
Awatar użytkownika
Wojciechu
Członek honorowy
Posty: 952
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojciechu »

borys_wrocek CNG jest ciekawą alternatywą, nie powiem. Duzo lepiej sprawuje sie niz LPG. Niestety to wciaz palwo kopalne a nie odnawialne.

Kto pracuje nad silnikami na LPG? Na erdgas - CNG owszem jest kilk aut ale na LPG nie slyszalem. Slyszalem za to o pradzie, wodorze i kilku innych mniej lub bardziej trafionych pomyslach
I kierowca zlotu Bronisławów 2006
II kierowca zlotu Kozienice 2010
I auto zlotu Bronisławów 2006
II auto zlotu Ślesin 2007
BMW 330i @18" : http://www.youtube.com/watch?v=6k5OeCIZiFs
A3 1.8T@17" & Koni gewinde
[url=http://www.czekolandia.krakow.pl
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

nie powiem, kupując auto miałem poważny zamiar wypieprzenia tego czegoś z auta, zostawiłem go z ciekawości i jak na razie nie żałuje mimo bardzo prymitywnej włoskiej instalacji sprawuje się bardzo dobrze, osiągi auta są co najmniej porównywalne a prędkość max na pewno wyższa o jakies 9-11km/h. na razie mam za dużo innych planów wobec auta, ale kiedyś się zajmę na powaznie instalacją i wtedy dopiero zobaczy się co naprawdę potrafi.
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Na CNG i porównywalne osiągi i wyższa maksymalna?? W testach w prasie motoryzacyjnej zawsze piszą o zauważalnie gorszej dynamice :niewiem: Gdzie jest zbiornik i jaką ma pojemność? Taki zbiornik przecie waży tonę przy sensownej pojemności.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Pozwolę sobie na offtop:
puenta: Użytkownicy Pb/ON/Biodiesla/Rzepakowy z biedronki/LPG/CNG/C2H5OH łączcie się, a się nie kłóćcie :D :victory: :focus:
civic r18a2/407 1,6 HDi
b
borys_wrocek
Swój
Swój
Posty: 923
Rejestracja: 26 mar 2009, 14:31

Post autor: borys_wrocek »

[quote="Borek"]Na CNG i porównywalne osiągi i wyższa maksymalna?? W testach w prasie motoryzacyjnej zawsze piszą o zauważalnie gorszej dynamice :niewiem: Gdzie jest zbiornik i jaką ma pojemność? Taki zbiornik przecie waży tonę przy sensownej pojemności.[/quote]
no tak jest, nie wiem dlaczego, ale na pewno po ogarnięciu silnika i instalcji podjadę na hamownie.
jeżeli chodzi o zbiornik to jedyna ale za to olbrzymia wada, zbiorniki są absurdalnie wielkie w sumie 25m3, co zapewnia mi zasięg nieco poniżej 400km no i nie mam połowy bagażnika. Drugą tragiczną sprawa jest mała ilość stacji około 50 w polsce na szczęscie z jedego domu mam 5km do stacji, z drugiego domu 1,3km. pozatym wyższa opłata na stacji kontroli. regulacja nie jest wymagana bo co pojadę na ustawianie to jest ok. Z tym że musze wymienić reduktor bo ten się kończy, a specjalista od CNG mówi że po założeniu nowego na pewno wzrosną mi osiągi i spadnie spalanie, ale do tego podchodze raczej sceptycznie.
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

[quote="Wojciechu"]ale mam opcje LPG albo autobus... [/quote]

Heh Autobus i tak i tak wyjdzie taniej :) A to diesel jest :D

ja uwazam ze gaz jest dobrym ekeonomicznie rozwiazaniem w autach V6 V8 itp ktore to naprwde duzo pala i jednak cenny paliwa w takich silnikach zabijaja. W autach pojemnosci 1.0-1.6 mija sie to moim zdaniem z celem. Bo trzeba naprawde tluc tych km by sie chociazby instalka zwrocila. Ja jak bym nie liczyl gaz mi sie nie oplaca.

GTI nie wiele wiecej pali niz 1.4 16v
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Ta dyskusja powinna sie znalezc w "offtopic" Nie pogodzi sie nigdy ludzi. Jesli w zamierzchlych czasach kiedy to powstawaly pierwsze silniki benzynowe, czlowiek potrafilby zasilac silnik gazem LPG tak jak teraz to na pewno nie jezdzilibysmy benzyniakami tylko zapalniczkami. Benzyna byla by pewnie w obecnej cenie gazu itd. Wiec panowie jesli ktos chce jezdzic na gazie to niech jezdzi. Jesli bym duzo jezdzil swoja polowka to na pewno miala by juz gaz, ale na miesiac robie 400-600km wiec nie widze sensu zakladac gaz. Najwiekszymi przeciwnikami gazu sa Ci ktorzy go nie mieli i taka jest prawda. Tylko o szkodliwosciach przeczytali w jakims artykule promowanym przez koncerny paliwowe. Jesli bylibyscie madrzejsci (czyt. inteligetniejsi) to temat juz by sie dawno skonczyl i nie bylo by mowy o zadnych pasjonatach czy szanowaniu auta. Jesli zajade silnik gazem, to go wymienie. Ilez moge dac za AEX na szrocie....500-700 pln jesli robie duzo km to mi sie i tak oplaca.
ja uwazam ze gaz jest dobrym ekeonomicznie rozwiazaniem w autach V6 V8 itp ktore to naprwde duzo pala i jednak cenny paliwa w takich silnikach zabijaja.
Zgadzam sie bo mialem audi 80 2.6 V6 palilo mi to gazu w miescie ok 14-16 sekwencja BRC. Ale tu tez odniose sie do tego co napisalem wyzej nawet wymieniajac silnik po 20-30 tys jestesmy do przodu.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
Wojciechu
Członek honorowy
Posty: 952
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:15
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Wojciechu »

[quote="marcin86"]Najwiekszymi przeciwnikami gazu sa Ci ktorzy go nie mieli i taka jest prawda. Tylko o szkodliwosciach przeczytali w jakims artykule promowanym przez koncerny paliwowe. Jesli bylibyscie madrzejsci (czyt. inteligetniejsi) to temat juz by sie dawno skonczyl i nie bylo by mowy o zadnych pasjonatach czy szanowaniu auta. Jesli zajade silnik gazem, to go wymienie. Ilez moge dac za AEX na szrocie....500-700 pln[/quote]
polecasz gaz mówiąz ze zajedziesz nim silnik... extra podejscie...

Jestem nieinteligentny i zydzi masoni i koncerny paliwowe robia mi z mozgu papke. Znajomi ktorzy maja instalacje i non stop problemy za to sa inteligentni i odporni na ta zydo-masonsk0-koncernopaliwową papke. Oczywiście bycie pasjonatem oznacza zarzynanie auta i wymienianie w nim silnika na nastepny zarzniety ze szrotu. A jak sie juz nie da naprawic to do sprzedania i hurra zarzynamy kolejne auto. Ilez mozesz dac za AEX... 500-700. A ilez mozesz dac za V6?

Polacy lubią kupować na wyrost. Jak cie nie stac na normalne uzytkowanie GTI to po co go szukasz? Czy jak zarabiasz 1000pln to szukasz 300m domu na wsi? czy probujesz mieskzac w mieszkaniu... Po co sie zrzeszac w klubie milosnikow skoro sie nim nie jest. Ja nie mowie zeby skreslac ludzi z gazem, NIE. Moze maja taka sytuacje ze musza, aczkolwiek zgadzam sie z Tofikiem co do tego ze oplacalnosc tej "inwestycji" jest mierna.

Co do silników V6, mam kolege który ma 2 auta 2,8 V6, jedno z gazem drugie bez. Jezdzil jednym na gazie drugim na benzynie. Po miesiacu oba sa na benzyne. Oba palą 10+ ale chodza jak marzenie.

Moze gdyby kiedys ludzie zaczeli od LPG to dzis benzyna bylaby alternatywa a LPG glownym paliwem. Ale tak nie jest i silniki byla i są produkowane pod Pb. Spiskowa teoria dziejów o opasłych bogaczach wmawiającym nam ze musimy jezdzic na paliwie do mnie nie trafia.

Po razkolejny mowie, koncerny sa po to zeby zarabiac. Wy zarabiacie w pracy 1,2,3,4 i wiecej tysiecy. Oni chca zarabiac tyle milionow. Co w tym zlego? Ja nie krzywduje sobie jak mam pensje 2 razy wyzsza niz zwykle i nie robie wszystkiego zeby ludziom powiedziec ze kupno nowego auta to tylko straty...
I kierowca zlotu Bronisławów 2006
II kierowca zlotu Kozienice 2010
I auto zlotu Bronisławów 2006
II auto zlotu Ślesin 2007
BMW 330i @18" : http://www.youtube.com/watch?v=6k5OeCIZiFs
A3 1.8T@17" & Koni gewinde
[url=http://www.czekolandia.krakow.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”