Wszystko o: SWAP silnika w 6N/6N2/Classic/Variant

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

siwkins
No tak też można, ale nie każdy to ogarnia. A przełożenie pestki immo do nowego kluczyka zajmuje 5 minut :)
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Panowie potrzebuje porady, bede w moim polo 1.0 zakladać głowice z 1.3 ma większe otwory dolotowe. Do tego kolektor dolotowy też z 1.3 rozwiercony pod wtrysk z golfa 3 1.8RP no i tu mam pytanko . Silnik krokowy jest na 4 piny czy one lepiej się sprawują niż na 6 pinów? Bo jezeli tak to bym przełożył wiązkę z? Golfa 1.8 RP lub abs albo z polo 1.6aea lub abu ale czy w tych modelach byly montowane silniczki 6 pin czy 4? No i wałek z jakiego modelu założyć myslę nad 3F ale będzie trudno jakis dorwać w dobrym stanie ,a z aex nie będzie pasować?

Pozdrawiam:)
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Wygląda na to że mój 1.4 się skończył.
Panewki stukają, kontrolka oleju zapala się i gaśnie jak chce, moc gdzieś wcięło, i teraz mam wątpliwości, bo jestem w połowie przemalowywania (nawet błotniki nowe dostał, a co), i szkoda mi trochę picować samochód na zewnątrz jak silnik ledwo zipie, więc najprościej byłoby walnąć swapa, i tutaj się zastanawiam nad wstawieniem 1.6. Dużo osprzętu do wymiany? Jeśli koszt przekroczy 1000 złociszy, to samochód pójdzie pewnie na złom, bez nowego lakieru, zeszlifowany do połowy, bo nie opłaca się za bardzo w niego inwestować.
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

sam się szykuje do takiego swapa, chcąc kupić sam silnik 1.6 to wydatek koło 1400zł - mowa o gołym silniku z gti o mocy 125km,
wersja 8v 75km pewnie trochę tańsza,
z tego co mi wiadomo wyrobić się w 1000zł ze swapem z 1.4 na 1.6 licząc same części bez robocizny : małe szanse,
chyba że ktoś Ci sprzeda kompletne auto , np po dzwonie w tył za 1000zł

jeśli silnik w twoim polo był 1.4 8v , to chyba najbardziej zbliżony pod względem osprzętu będzie 1.6 8v 75km, choć pewnie kolektor ssący i przepustnica większe w 1.6, być może więcej takich drobnych rzeczy, powodzenia

a tak przy okazji:
jak wygląda sprawa z maglownicą? Czy w gti jest inna jak w 1.4 8v ?? Z tego co pamiętam zbiornik na płyn wspomagania jest gdzie indziej, ale czy będzie pasować podłączenie? Czy nie ma różnicy w samej maglownicy??
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Było 1.4 8v, i myślałem o 1.6 8v, ale w takim razie wleci kolejne 1.4.
Co do robocizny - nie ma problemu, wszystko robie u siebie.
K
Kajmandos
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 mar 2013, 12:24

Post autor: Kajmandos »

Witam, od dłuższego czasu zastanawiam się nad swapem 1.6 75 na 1,6 16v co o tym myślicie? I co najważniejsze na jakie koszta się szykować i czego zacząć szukać?:) Z góry dziękuję za rady!
Po pierwsze zapoznaj sie z regulaminem forum oraz regulaminem działow w
ktorych piszesz.
Po drugie jest cos takiego na "Szukaj"
Jeśli szukam przez kilka godzin to chyba nie ma takiego wątku ale widac admini wiedzą lepiej...
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

przełóż samą głowicę ,dokup elektronikę kolektory wydech i będzie mieć wiecej koni.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""Katoo""]przełóż samą głowicę ,dokup elektronikę kolektory wydech i będzie mieć wiecej koni.
[/quote]
Pewny jesteś, że kanały wodne i olejowe pasują? Bo ja bym nie był...
[quote=""Kajmandos""]Witam, od dłuższego czasu zastanawiam się nad swapem 1.6 75 na 1,6 16v co o tym myślicie? I co najważniejsze na jakie koszta się szykować i czego zacząć szukać?:) Z góry dziękuję za rady!
[/quote]
Generalnie silniki z wersji GTI do tanich nie należą. Koszt zakupu kompletu potrzebnego do swapa to okolice 4k zł (już licząc hamulce). Musisz też zadbać o zawieszenie, które powinno być twardsze, bo większa moc GTI idzie w parze z bardziej dynamiczna jazdą, do której seryjny zawias 6N się po prostu nie nadaje :) Rzeczy typu chłodnica, pompa wspomagania, alternator czy kompresor klimy pasują bez problemu.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

[quote=""JuStIcE""][quote=""Katoo""]przełóż samą głowicę ,dokup elektronikę kolektory wydech i będzie mieć wiecej koni.
[/quote]
Pewny jesteś, że kanały wodne i olejowe pasują? Bo ja bym nie był...
[quote=""Kajmandos""]Witam, od dłuższego czasu zastanawiam się nad swapem 1.6 75 na 1,6 16v co o tym myślicie? I co najważniejsze na jakie koszta się szykować i czego zacząć szukać?:) Z góry dziękuję za rady!
[/quote]
Generalnie silniki z wersji GTI do tanich nie należą. Koszt zakupu kompletu potrzebnego do swapa to okolice 4k zł (już licząc hamulce). Musisz też zadbać o zawieszenie, które powinno być twardsze, bo większa moc GTI idzie w parze z bardziej dynamiczna jazdą, do której seryjny zawias 6N się po prostu nie nadaje :) Rzeczy typu chłodnica, pompa wspomagania, alternator czy kompresor klimy pasują bez problemu.[/quote]

A próbowałeś?:) Nie jestem pewny , ale gdyby iść do większego sklepu motoryzacyjnego i poprosić o uszczelkę do obydwu silników to wątpliwości zostały by rozwiane .To najłatwiejszy i najszybszy manewr:)

Pozdrawiam:)
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Z tego co pamiętam to były Felicie Kit Car, które na bloku z AEA/AEE miała zamontowaną głowicę z 1.4 16v - więc może w ta stronę pójść ?
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
K
Kajmandos
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 15 mar 2013, 12:24

Post autor: Kajmandos »

Dzięki za rady:) teraz tylko znaleźć odpowiednie podzespoły i można powoli zacząć działać:) auto trzymam raczej z sentymentu a 75 koni spokojnie daje radę w mieście ale w trasie już troszkę brakuje:) dlatego też pomysł gti w 5 drzwiach ;) z czasem może dodam elektryczne szyby i klimatyzacje ale na razie najbardziej liczy się wygoda w trasie. Jeśli ktoś już się podejmował podobnego projektu proszę o opinie i odczucia po swapie :)
Pozdrawiam!
Po pierwsze zapoznaj sie z regulaminem forum oraz regulaminem działow w
ktorych piszesz.
Po drugie jest cos takiego na "Szukaj"
Jeśli szukam przez kilka godzin to chyba nie ma takiego wątku ale widac admini wiedzą lepiej...
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

[quote=""Skfarek""]Z tego co pamiętam to były Felicie Kit Car, które na bloku z AEA/AEE miała zamontowaną głowicę z 1.4 16v - więc może w ta stronę pójść ?[/quote]

Może i tak ale z tego co się orientuje wizualnie to jeśli nawet głowica będzie pasować to denka tłoków są inne

1.4 16V AFH:


Obrazek


1.6 AEA/AEE:

Obrazek

PS.Zapomniałem dodać że w bloku AFH jest jeszcze jedna rolka prowadząca pasek rozrządu.
Obrazek
S
SylMaker
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 26 paź 2010, 11:05

Post autor: SylMaker »

Witam

Pewnie temat był poruszany na forum ale zapytać się zawsze można:) Posiadam polo z silnikiem 1.3 adx i w niedalekiej przyszłości zamierzam go wyremontować lub wymienić na inny. Z moich internetowych poszukiwań dowiedziałem się, że można bez większysz problepmów wstawić "słupek" z silnika 1.6 AUA wraz z komputerem sterującym. Teraz moje pytania:
a) Czy ktokolwiek tak zrobił w swoim samochodzie?
b) Jak to wychodzi ze spalaniem skrzynią i sprzęgłem?
c) Jakie części są potrzebne do skuteczego swapa tego silnika?

pozdrawiam
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""SylMaker""]1.6 AUA[/quote]
AUA nie miał pojemności 1.6 :) To było 1.4 16V montowane w 6N2 (moc bodajże 75KM). Silnik, o którym mówisz, to AEA, 1.6 na monowtrysku (Twój ADX też ma takie zasilanie).
A jeżeli chodzi o sam swap, nie wiem, ile osób go robiło, ale jest tu analogicznie jak w przypadku swapa z 1.4 8V na AEE.
Potrzebujesz słupek, kompa, immo i w zasadzie tyle. Reszta powinna pasować.
Skrzynia i sprzęgło mogą się po chwili poddać, bo choć teoretycznie będą pasować, to jednak przeznaczone są do silnika 1.3, który ma mniejszą moc i po pewnym czasie powiedzą dość.
Spalanie będzie większe niż przy 1.3, rróżnica około 1-1,5l/100km.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
S
SylMaker
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 26 paź 2010, 11:05

Post autor: SylMaker »

OK dzięki za informacje. Jednak zostanę przy swoim starym silniku :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”