wymiana paska rozrządu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

S
Speede_ZGL
Swój
Swój
Posty: 861
Rejestracja: 09 sie 2010, 19:35

Post autor: Speede_ZGL »

do 3f brałem 128 zębów, pasek Boscha ;)
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Mój 3F też ma 128 zębów.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Nawet aau ma 128 zebow. Abu ma 134 :) bo jest wyzsza glowica
Obrazek
j
jarzabek
Początkujący
Początkujący
Posty: 181
Rejestracja: 26 lut 2011, 15:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: jarzabek »

Ja w 1.3 NZ też mam 128 zębów.

A ja mam pytanie odnośnie rozrządu, ponieważ wymieniałem pompę wody bo świszczała ( pasek rozrządu wymieniałem 10tyś km temu) i po złożeniu wszystkiego, pasek podczas pracy silnika przesuwa się tak 2-3 mm na boki po zębatkach wszystkich, przed wymianą pompy szedł równo. Przy wymianie ściągałem tylko pompę i koło zębate z wałka rozrządu, z wału nie odkręcałem, bo tą obudowę pompy dało się ściągnąć. Na kole na wałku nie widzę żadnego bicia, na pompie i na wale też nie, a peske chodzi na boki lekko. Już zmniejszałem i zmniejszałem naciąg paska i to samo, więc nie wiem dlaczego się tak dzieje? może nowa pompa wody coś nie tak? Pasek raczej o nic nie ociera i teraz pytanie czy mogę tak jeździć, czy z paskiem albo z czym się przez to nic, nie stanie? bo sam nie wiem :angry:
c
ciecholek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 01 lis 2011, 22:37

Post autor: ciecholek »

Witam, przymierzam się do wymiany rozrzadu i mam pytanie- jak dobrać pasek do pompy i odwrotnie. Są paski 128 i 108 zębów oraz pompy 26 i 30 zębów. Mam na oku pasek Gates 128 zębów i nie wiem jaką pompę dobrać?POLO 92r, 1.3i KAT, 40kW, AAV. Poradzicie?:)
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

zdejmij osłonę rozrządu i zobacz numer paska jaki masz
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Kolego pewnie masz wersje 128 zębów bo chyba po 90 roku roku w serwisowce jest wzmianka o zastosowaniu nowszych kół zębatych

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk
Obrazek
g
graph
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 10 lut 2012, 11:32

Post autor: graph »

Witam, ja jestem świeżym posiadaczem polo coupe buda 1.0 z wsadzonym, silnikiem skrzynią i innymi drobiazgami z G40, co muszę wymienić w tym silniku przy wymianie rozrządu? I czy rozrząd wymienia się tak samo jak przy innych silnikach co 50tys lub co 5 lat?
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

graph
rozrząd wymieniasz jak w każdym innym polo, pasek + pompa.
ale masz jeszcze jeden bardzo ważny pasek w kompresorze, który też należy wymieniać, niby co 20 tyś. km.
g
graph
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 10 lut 2012, 11:32

Post autor: graph »

Pasek w kompresorze jak i simeringi jak mi wiadomo od poprzedniego właściciela są nowe.
H
HK12
Newbie
Newbie
Posty: 14
Rejestracja: 18 gru 2011, 21:19
Lokalizacja: opolskie

Post autor: HK12 »

Jakiej firmy pasek i pompę kupić? Nabyłem 3F i mam dylemat.
http://img17.imageshack.us/img17/8066/sl370025.jpg
Samochód to nie luksus, lecz środek transportu!
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

HK12
co do paska i pompy to śmiało paski Gates, contitech, pompa doltz, Ruville, SKF
z
zaba_1974
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 25 paź 2011, 5:28
Lokalizacja: DKL

Post autor: zaba_1974 »

[quote=""graph""]Pasek w kompresorze jak i simeringi jak mi wiadomo od poprzedniego właściciela są nowe.[/quote]
Nigdy nie wierz sprzedającemu :!:
Awatar użytkownika
Tholin85
Początkujący
Początkujący
Posty: 116
Rejestracja: 25 wrz 2011, 16:11

Post autor: Tholin85 »

Witam
po wymianie silnika na ten sam 1043 auu wymieniłem pasek(conti 32 zl)+pompę wody HEPO 74,41zl + Zimering(nie wiem jak to się pisze:)(Uszczelniacz walu Erling el325155 32x47x10)
no i tu jest największy problem,
wymieniałem uszczelniacz bo lekko sączył olejem a teraz po odpaleniu i 10 min pracy. aż kapie pod silnikiem.
Co z tym fantem zrobić?
Czy muszę kupować nowy pasek jak będę wymienialny uszczelniacz?
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Nie musisz kupować nowego paska bez przesady;) no chyba ze zalał ci go olej. Bardzo możliwe że źle umieściłeś ten uszczelniacz, może krzywo. Mogłeś też go uszkodzić, moja rada to wyciągnąć jeszcze raz i założyć jak będzie to samo, odwiedź sklep i kupuj tylko z tych firm corteco,victor reinz lub elring i po kłopocie. Najlepiej przed założeniem posmarować olejem

Sent from my MT11i using Tapatalk 2
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”