[6n] Poli 1.0 AEV + LPG ?Jaka instalacja?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

W
WhitePolo
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 01 paź 2010, 10:10
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: WhitePolo »

Siema myślałem żeby założyć do AEV-a 1.0 175 tyś przebiegu , ile może kosztować do mnie instalacja myślę o jakiejś sekwencji ?
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Poszukaj u Siebie gazownika i zadzwon. Nikt Ci tu nie wywrozy jakie ceny sa u Ciebie w miescie. Ale jakbys przejzal caly temat znalazlbys odpowiedz. Co do instalacji, gazownicy polecaja BRC bo jest latwa w montazu i pozniejszym strojeniu. Swoja droga ten kto zaklada glownie BRC to poleci BRC i na odwrot. Wazne sa w zasadzie same wtryskiwacze, bo zapewne nikt nie mowi ze one sie tez zuzywaja, nie pamietam ale byl to chyba przebieg 70-100 tys.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

Musisz sie liczyć jeszcze z tym ze BRC mało kto w razie awarii naprawi. Program do obsługi sterownika jest płatny a serwisów stosunkowo mniej.

W instalacji ważne jest wszytko, dobór elementów skutkuje późniejsza komfortową jazda lub zarzekaniem i pisaniem nigdy więcej gaz.

Reduktor musi być pod odpowiednią moc z pewnym zapasem. Od wtryskiwaczy zależy kultura pracy czy ilość spalanego LPG jak również sama ich trwałość. Kolejną sprawą jest montaż butli która nie powinna byc założona "do jazdy na wstecznym". Do tego przydał by sie dobry filtr FL i sama centralka która powinna posiadać korekty po temperaturze i obrotach.

Pamiętaj, oszczędność powinna być po założeniu instalacji a nie przed.
Obrazek
H
Harry
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 16 maja 2011, 10:08
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Harry »

[quote=""qK.""]Jeśli mówimy juz w tym temacie o gazie, to moze wie ktoś, jaki jest koszt zeby przeniesc wlew od gazu pod klapke tam gdzie sie tankuje paliwo[/quote]

A gdzie tam chcesz zmieścić ten wlew? nie byłoby problemu gdybyśmy mieli kwadratowe "klapki" a nie okrągłe. Jedyna opcja to umieścić w taki sposób, ze do nakręcania adaptera do gazu przy tankowaniu trzeba by odkręcać korek od wlewu benzyny, inaczej nie ma opcji. Temat przerabiałem u siebie, bo strasznie nie chciałem mieć widocznego wlewu gazu (psuło wizualny efekt całego auta)


[quote=""WhitePolo""]Siema myślałem żeby założyć do AEV-a 1.0 175 tyś przebiegu , ile może kosztować do mnie instalacja myślę o jakiejś sekwencji ?[/quote]


Ja w zeszłym miesiącu płaciłem w Koszalinie 2100 za moją. Polecam chłopaków, uwinęli się w parę godzin - jestem ze Słupska i nie opłacało mi się wracać do domu na czas montażu a u mnie w mieście tylko BRC montują, gdzie koszt BRC (~3k) nie zwróciłby mi się za szybko. Do tego dostałem gwarancje na 2 lata bez limitu kilometrów. Jak na razie zrobiłem jakieś 800km i póki co wszystko gra (leje na Shellu PowerGas, wychodzi po 3-5 zł więcej niż na innych stacjach na pełnym zbiorniku a nie ma cyrków i robię jakieś 80km więcej. Zalałem na oktanie 2 razy i po 140km auto szarpało, w końcu na ~27l zrobiłem 170km, na Shellowym gazie (powerGas, nie zwykły LPG, bo ten zwykły nie jest shellowy) zrobiłem na pełnym zbiorniku jakieś 260-280km, do końca bez szarpania czy innych cyrków, jak na benzynie).
A
Archeo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 350
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:56
Lokalizacja: Brzezówka/Rzeszów

Post autor: Archeo »

[quote=""Harry""]Zalałem na oktanie 2 razy i po 140km auto szarpało, w końcu na ~27l zrobiłem 170km, na Shellowym gazie (powerGas, nie zwykły LPG, bo ten zwykły nie jest shellowy) zrobiłem na pełnym zbiorniku jakieś 260-280km, do końca bez szarpania czy innych cyrków, jak na benzynie).[/quote]

Nie wiem jaki masz silnik bo profilu nie chialo Ci sie uzupełnić, ale 260km to marny przebieg na 27 litrach ( przy 1.4 ). Ja nie używając żadnych wynalazków, super duper extra gaz, a robię 320km na 26 litrach i nie ma znaczenie czy tankuje na stacji El Leclerc czy Orlen czy jakiś innej...Jeśli masz 1.6 to może i pali 10l, ale lepiej jedz na poprawki bo żadne szarpanie nie powinno być przy zwykłym gazie.

A co do tankowania przy wlewie nie kojarzę teraz jak to jest w Polo ( nie chce mi sie iść do garażu) ale niektórzy montują tak gdy klapka jest okrągła. Do tego przychodzi przejściówka.

Obrazek
Obrazek
r
ryuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 11 gru 2008, 18:24
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: ryuk »

ja na 26 litrach (silnik 1.6 75km) zrobilem 225 km z czego wiekszosc po miescie (kilku km odcinki) i jedna trasa 50km :) spalanie wyszlo 11 litrow na 100km i mysle ze w trasie spokojnie spali 8/9 :) ja mam instalacje STAG2 i placilem 1500zl
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ja moja poli już mam ciut ponad rok od tego czasu przebieg zwiększyłem o 39 tys. kilometrów raz w miesiącu robię trasę do dziewczyny na benzynie 110 km żeby go przepalić na wtryskiwaczach silnik mam 1.4 AEX a instalacje ZAVOLI jedno co mogę powiedzieć o tej instalacji ze nie mam na co narzekać, gaz załącza mi się przy 2 300 obrotów teraz to odpalam go i gaz żeby od razu się przełączył ale za to przed każdym zgaszeniem przełączam go z powrotem na benzynke tak mi poprzedni właściciel doradził zimą zero problemów przy -25 samochód odpalam przełączam na gaz i chodzi aż milo a to przecież marna włoska fuszerka III generacji teraz są dużo lepsze instalacje. co do spalania to przy eko jeździe tzn na AEX najmniej łyka gazu jak się jedzie 70 km/h 2200 obr. wtedy da się zejść na trasie do 8 litrów . co do tankowania to jak chcesz sprawdzić ile Ci pali to tankuj na jednej stacji np. BP Wyszmontów wchodzi mi 28 l. a jak pojade na eko stacje do ożarowa albo do skorzeszyc przed kielcami ( no name) to mi potrafią wlać nawet 32 - 33 litry a z tego co mam w papierach to butle mam 35 litrów i napełnia się ona w 80% . Nie wiem co niektórych tak odstrasza w samochodzie na gazie przecież osiągi są takie same jak na benzynie zero szarpania no w sumie to szarpanie jest z grosikami które się zaoszczędza na każdym baku w porównaniu do dzisiejszych cen PB95
Awatar użytkownika
Kamil88C
Swój
Swój
Posty: 966
Rejestracja: 04 wrz 2009, 13:57
Lokalizacja: Warsaw/Ciechanów

Post autor: Kamil88C »

[quote=""ryuk""]ko zack i kamil88c jesli wam nie pasuje temat gazu to poprostu w nim nie piszcie i koniec :) proste?
[/quote]
sam mam LPG sekwencyjną, którą sobie chwalę. Jednak uważam, że pyt. typu "gaz jest o.k. czy nie" - to nie ma sensu.
Co do tematu jeśli ktoś się decyduje na gaz to tylko instalacja sekwencyjna.
H
Harry
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 16 maja 2011, 10:08
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Harry »

[quote=""Archeo""][quote=""Harry""]Zalałem na oktanie 2 razy i po 140km auto szarpało, w końcu na ~27l zrobiłem 170km, na Shellowym gazie (powerGas, nie zwykły LPG, bo ten zwykły nie jest shellowy) zrobiłem na pełnym zbiorniku jakieś 260-280km, do końca bez szarpania czy innych cyrków, jak na benzynie).[/quote]

Nie wiem jaki masz silnik bo profilu nie chialo Ci sie uzupełnić, ale 260km to marny przebieg na 27 litrach ( przy 1.4 ). Ja nie używając żadnych wynalazków, super duper extra gaz, a robię 320km na 26 litrach i nie ma znaczenie czy tankuje na stacji El Leclerc czy Orlen czy jakiś innej...Jeśli masz 1.6 to może i pali 10l, ale lepiej jedz na poprawki bo żadne szarpanie nie powinno być przy zwykłym gazie.

A co do tankowania przy wlewie nie kojarzę teraz jak to jest w Polo ( nie chce mi sie iść do garażu) ale niektórzy montują tak gdy klapka jest okrągła. Do tego przychodzi przejściówka.

Obrazek[/quote]


To chyba zależy od stylu jazdy, bo jak jeździłem na benzynie to wychodziło mi po mieście 11l/100km, dlatego zdecydowałem się na gaz (motor 1.4, 60km)
r
ryuk
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 11 gru 2008, 18:24
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: ryuk »

mi polowka po miescie pali okolo 11 litrow gazu a w trasie 9 litrow gazu (na 27 litrach zrobie troszke ponad 200km w miescie) silnik 1.6 na jednopunkcie gaz generacja stag II
a panowie na ile starczy wam zalanie benzyny za 20zl tak na ten rozruch przed przelaczeniem na gaz
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

Ma ktoś zaufanego instalatora gazu na terenie śląska?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Rangers76
dogu18- Czerwionka leszczyny- od nas z forum chłopak
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

ode mnie to ~50 km trochę daleko :(
w Siewierzu krzyknęli 2300zł. za sekwencję. Czy to dużo?
Awatar użytkownika
Cichy6N
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 479
Rejestracja: 06 mar 2010, 10:02
Lokalizacja: Przemyśl/Lublin

Post autor: Cichy6N »

[quote=""Rangers76""]ode mnie to ~50 km trochę daleko :(
w Siewierzu krzyknęli 2300zł. za sekwencję. Czy to dużo?[/quote]


Myślę, że to normalna cena. Ja u siebie rok temu zakładałem na stag-u 4 i płaciłem właśnie 2300 zł. Ogólnie polecam. Spalanie praktycznie takie samo mimo, że katalogi mówia że przy gazie spalanie bedzie wynosiło od 15-20%. Sporo kilometrów wcześniej jezdziłem więc po jakiś 5 miesiącach mi sie spokojnie wróciło. Moim zdaniem warto zakładać bo ceny benzyny są kosmiczne
R
Rangers76

Post autor: Rangers76 »

a w ogóle od mojego silnika AEE ma być sekwencja?
tam jest jedno czy wielopunktowy wtrysk?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”