Wszystko o: Jaki akumulator [6N2] - różne silniki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

Gąbką z plynem kokolino lub jakims do dywanów przetrzyj siedzenia i bedzie spokój na dlugi czas.
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

[quote=""Michau_193""]No i właśnie w tym problem, że dwóch majstrów akumulator sprawdzało i obydwoje powiedzieli , że jest dobry.
Czy faktycznie to 60 Ah może być za słaby? Czy problem tkwi gdzieś indziej?[/quote]

Polo Variant 1,9 tdi
Też myslałem ze akumulator, jak cieplej (do -10) pali na ćwierć obrotu, zimniej ledwo może obrócić rozrusznikiem. Kupiłem aku nowy 72 a miałem 60 i jest to samo. Jednak chyba rozrusznik. Sasiad miał podobnie. Po wymianie szczotkotrzymaczy i tulejek ma po problemie. A ja jak na razie 3 stówki w plecy.
Awatar użytkownika
Michau_193
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 29 gru 2011, 12:26
Lokalizacja: ok. Poznania ;)

Post autor: Michau_193 »

Szczotkotrzymacz i tuleje w rozruszniku??
Może faktycznie w tym problem.
A to by powodowało pobór tyle prądu, że mi licznik zeruje??
Bez gwiazdy nie ma jazdy
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

[quote=""Michau_193""]Szczotkotrzymacz i tuleje w rozruszniku??
Może faktycznie w tym problem.
A to by powodowało pobór tyle prądu, że mi licznik zeruje??[/quote]

Variant 98 1,9 tdi
U mnie mimo jak mówiłem nowego aku nadal problemy przy większych spadkach temperatury z odpaleniem, obroty rozrusznika minimalne aż do zatrzymywania i też zeruje się czas i licznik dziennego kilometrażu. Po tej sugestii jestem niemal pewny, że to w wyniku zbyt dużego obciążenia podczas startu na rozruszniku, choć już zacząłem myśleć, że to jakaś inna usterka z tymi zegarami. W tym tygodniu jak się trochę ociepli to jadę z rozrusznikiem do elektryka.
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

a co tu jechac. Wyciagaj drania i przeropuj go. Ja wczoraj tak zrobilem w swoim sharanie. Kreci teraz jak szalony. To smao robilem kilka lat temu i w polo AEF i w poprzednim golfie AHF. Przeropujesz i juz bedzie chodzil duzo lepiej. Mozna przesmarowac nieco tulejki i kola mechanizmu planetarnego ale nie za duzo tam smaru pakujey a najlepiej to dorobine smaru rozcienczyc olejem silnikowym i wtedy pędzelkiem posmarowac.
Awatar użytkownika
Michau_193
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 27
Rejestracja: 29 gru 2011, 12:26
Lokalizacja: ok. Poznania ;)

Post autor: Michau_193 »

No i jak zwykle pomysł nie wypalił. Rozrusznik odkręciłem, pojechałem do mechanika, powiedziałem co i jak, sprawdził i stwierdził, że jest OK. Może faktycznie aku za słaby ;/
Bez gwiazdy nie ma jazdy
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

[quote=""Michau_193""]No i jak zwykle pomysł nie wypalił. Rozrusznik odkręciłem, pojechałem do mechanika, powiedziałem co i jak, sprawdził i stwierdził, że jest OK. Może faktycznie aku za słaby ;/[/quote]
Variant 98 1,9 tdi 90 kM AHU
Pytanie jakiego typu masz rozrusznik, bo jeśli z tuleją podpierającą w skrzyni biegów to wybebeszony rozrusznik bez oporów może zachowywać się prawie ok. Natomiast wybita tulejka w obudowie skrzyni biegów może powodować zacięcia na wieńcu w wyniku przekosu i zwiększenie oporów tym samym bardzo duży pobór prądu. Jak jednak kupiłeś już aku to ciekaw jestem czy pomogło.
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""Variant 98""]nowego aku nadal problemy przy większych spadkach temperatury z odpaleniem, obroty rozrusznika minimalne aż do zatrzymywania i też zeruje się czas i licznik dziennego kilometrażu. [/quote]j
jak u mnie tzn. na nowym aku też zeruje - ostatni raz jak tak się działo elektryk coś modził z kablami do aku i pomogło.... na parę miechów. Ale jako ciekawostkę powiem że ostatnio jak zdejmowałem skrzynkę bezpieczników i popoprawiałem (podociskałem) przekaźniki to zegary się nie wyzerowały.... przez 3 dni :grin: Może tu leży problem?
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

[quote=""Skfarek""][quote=""Variant 98""]nowego aku nadal problemy przy większych spadkach temperatury z odpaleniem, obroty rozrusznika minimalne aż do zatrzymywania i też zeruje się czas i licznik dziennego kilometrażu. [/quote]j
jak u mnie tzn. na nowym aku też zeruje - ostatni raz jak tak się działo elektryk coś modził z kablami do aku i pomogło.... na parę miechów. Ale jako ciekawostkę powiem że ostatnio jak zdejmowałem skrzynkę bezpieczników i popoprawiałem (podociskałem) przekaźniki to zegary się nie wyzerowały.... przez 3 dni :grin: Może tu leży problem?[/quote]
Variant 98 1,9 TDI 90 kM AHU
A propos tego zerowania zegarów ponoć jedną z przyczyn jest bardzo duży pobór prądu. Ponoć za podtrzymanie pracy tych zegarów jest odpowiedzialny mały akumulatorek, bateryjka lub kondensator pojemnościowy. Zaniki ponoć występują tylko w samochodach gdzie ten akumulatorek jest zużyty lub uszkodzony kondensator. Coś takiego jak w PC gdy data sama się przestawia po wyłączeniu. Tak mi nawijał pewien koleś od VW. Czy miał rację, czy to tylko wymysł? Jeśli miał rację to w jakiej okolicy szukać tego akumulatorka czy kondensatorka?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

nie ma bateryjki w liczniku.
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

wesol dokładnie ja nic takiego nie znalazłem.

Variant 98 zdjąłem ostatnio ta skrzynkę bezpieczników w kabinie - popoprawiałem po raz kolejny wszystkie przekaźniki, kable, podpięcia ostrożnie włożyłem na miejsce i wszystko od tygodnia bangla, nie wyzerował się jeszcze :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

[quote=""Skfarek""]wesol dokładnie ja nic takiego nie znalazłem.

Variant 98 zdjąłem ostatnio ta skrzynkę bezpieczników w kabinie - popoprawiałem po raz kolejny wszystkie przekaźniki, kable, podpięcia ostrożnie włożyłem na miejsce i wszystko od tygodnia bangla, nie wyzerował się jeszcze :)[/quote]
Variant 98 1,9 TDI 90 kM
U mnie też nie zeruje się przy tej temperaturze na dworze. Dzieje się to przy -20 i niżej jak zatrzymuje się rozrusznik. Cieszę się że nie muszę poszukiwać fikcyjnych akumulatorków. Może mi ktoś przy okazji podpowiedzieć gdzie w modelu jak wyżej znajdę wtyk do Vaga, bo bym chciał kupić kabelek.
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Podejrzewam że jest tak samo jak w 6m tzn jak otworzysz schowek pod kolumna kierownicy to po prawej stronie koło zawiasów jest wtyczka :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

[quote=""Skfarek""]Podejrzewam że jest tak samo jak w 6m tzn jak otworzysz schowek pod kolumna kierownicy to po prawej stronie koło zawiasów jest wtyczka :)[/quote]
Variant 98 1,9 TDI 90 kM AHU
Witam. Pod kierownicą w moim modelu nie ma schowka, a za drzwiczkami imitującymi schowek jest skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami. Bliżej zawiasów w górnej części podstawy bezpieczników mam jakieś jedno wolne wąskie gniazdo, ale nie znalazłem żadnej wtyczki. Być możne to jest to, ale nie wiem jak ma wyglądać ta wtyczka czy gniazdo do Vaga. Może ktoś kto ma ten sam model coś mi podpowie, może jakaś fotka jak to ma wyglądać. Z góry dziękuję. Natomiast zerowanie zegarów zniknęło razem z mrozem jak też kłopoty z rozrusznikiem. Będzie trochę cieplej to sam go wybebeszę i przejże, bo wczwśniej czy później wróci jak bumerang.
V
Variant 98
Początkujący
Początkujący
Posty: 103
Rejestracja: 30 sty 2012, 18:27

Post autor: Variant 98 »

[quote=""Skfarek""]Podejrzewam że jest tak samo jak w 6m tzn jak otworzysz schowek pod kolumna kierownicy to po prawej stronie koło zawiasów jest wtyczka :)[/quote]
Variant 98 1,9 TDI 90 kM AHU
Dzięki Skfarek. Dopiero dziś jak zajrzałem dokładnie to znalazłem 16 pinowy wtyk po prawej stronie od razu za krawędzią schowka. Wcześniej szukałem głębiej.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”