Zmniejszenie zużycia paliwa w silniku benzynowym::
W sezonie zimowym,na krótkich odcinkach drogi temperatura silnika nie osiąga 90st.C więc auto jeżdzi często na przysłowiowym ssaniu,wystarczy oszukać komputer.W czujnik temperatury ECU przy silniku wpinamy równolegle potencjometr ok3,3k do 10k w szereg z rezystorem min.470ohm do 680 ohm(aby nie uwalić wejścia przetwornika A/D) 0,125W,potencjometr wraz z rezystorem dwoma przewodami do kabiny.Zmniejszając rezystancje potencjometrem inicjujemy wskazanie wyższej temp.silnika i nasz komp myśli że silniczek jest już wystarczająco cieplutki podając tym samym mniejsze dawki do kolektora.Po konsultacjach z mechanikami okazało się iż niema to wpływu na niewłaściwy skład mieszanki ponieważ po nagrzaniu kolektora wydechowego tym zajmuje się sonda lambda,a teraz właściciel.Dowód -skład mieszanki będzie zawsze właściwy ponieważ gdy na zimnym silniku zadamy nagłe max.wysoką temp.to automatycznie ECU przełączy w tryb awaryjny (średni skład mieszanki) i tak pozostanie aż do wyłączenia zapłonu.Wszystkim zainteresowanym życzę miłej zabawy.Na odcinkach 3-5km zużycie paliwa spadło średnio z 9litrów do 6,1litra/100km.
******************************************
Po upływie 12 miesięcy czyli pełnego sezonu od zainstalowania prostego układu potwierdzam niezawodność i oszczędność , którą daje proponowana instalacja.Pozytywny skutek uboczny to zmniejszony postęp "zatykania" się katalizatora i oczywista sprawa proszę sprawdzić skład spalin na niedogrzanym silniku.

Teraz zaczynamy testy.