jakie ksenony założyć do Polo 6n

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
grendolf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 24 gru 2008, 20:07
Lokalizacja: Nysa

Post autor: grendolf »

Ja obstawiam na nie dla 'xenonów' do 6N. Raz mnie taki magik wyprzedzał nocą. Nie wiem co miał wpakowane ale na krótkich jadąc dawał tyle co oryginalne z bemy na długich. Jak po wyprzedzeniu wbił długie, zgroza dla kierowcy z przeciwka ;/ To już nie mowa o oślepieniu tylko wypaleniu oczu! :shock:
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

Panowie, powiem jedno jakby każdy z nas przejmował sie homologacjami, konsekwencjami z ich braku to niemal co drugie nasze polo klubowe było by wycofane z ruchu. I tak jeśli chodzi o xenony to każdy policjant ma swoją historyjkę, i nie ma co filozofować tylko zakładać jak sie podobają dobrze ustawić i jeżdzić. Tyle....... :D
Ostatnio zmieniony 25 mar 2009, 22:00 przez mario, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
klslowik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:21
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: klslowik »

i nie ma co filozofować tylko zakładać jak sie podobają dobrze ustawić i jeżdzić
no jak nie ma co filozofować to po co zakładać ??

a tak na marginesie już widzę Cię zatrzymującego się co 2 kilometry w ulewnym deszczu i czyszczącego klosze lamp bo Ci się błoto lub woda z ulicy dostała na lampy :D a nie masz spryskiwaczy, albo gdy wjeżdżasz pod górkę regulujesz światła a później następnie w drugą stronę gdy z niej zjeżdżasz :D

tu nie chodzi o Ciebie tylko o te osoby które są na poboczu i innych kierowców których w takich warunkach oślepisz i niech się złoży pechowy zbieg okoliczności i ktoś przez to zginie

więc myśl dalej o sobie i o tym aby być trendy i mieć ładne autko :( a inni niech się martwią i najlepiej zatrzymują się na poboczu po tym jak ich oślepisz :(
Polo: 6N 1.9D AEF 1998
http://www.vwpolo.info/
Obrazek
M
Mateusz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 22 mar 2009, 14:15
Lokalizacja: Kalisz / Wrocław

Post autor: Mateusz »

a jak to jest z ksenonami w halogenach ?? tez trzeba miec spryskiwacze i poziomowanie??
viewtopic.php?t=17298 <-- Polo GTI -->Black Red White<-- :)
m
mmmarcin
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:33

Post autor: mmmarcin »

[quote="Mateusz"] tez trzeba miec spryskiwacze i poziomowanie??[/quote]
trzeba mieć homologację
a nie wydaję mi się, żeby znalazł na rynku jakieś przeciwmgłowe (bo chyba o to chodzi?) z homologają na żarniki xenonowe

więc NIELEGALNE
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Podpinam się tu pod dyskusję,też kiedyś chciałem sobie sprawić taki prezent ale
odziwo przekonałem się chwilę później jak niektórzy użytkownicy dróg wrzucają takie bajery bez homologacji począwszy od żarówek 100W/H4 do takich właśnie wynalazków jakie opisujecie, uważam że takie działanie ogranicza bezpieczeństwo,
nie muszę mówić ile razy zostałem takim czymś oślepiony na drodze,
masakra jakie to jest niebezpieczne,egoistyczne i wku....ące bo ten kto ma takie caco widzi super ale oślepia i innych.
Jeszcze ciekawą sprawą którą powinna zainteresować się policj czy też stacja diagnostyczna to samochody tzw angliki gdzie światła przystosowane są do lewostronnego ruchu no i efekt oślepiający podczas mijania się z takim kierowcą. Może i to małe szczegóły o których niektórzy wcale nie wiedzą ale jednak
mają wpływ na komfort jazdy innych przecież na światłach mijania jeździmy cały rok.
Ostatnio też zauważyłem u kierowców "tuningowców" niebieskie aż głowa boli diodowe żarówki pozycyjnych ciekawe dlaczego policja się tym nie interesuje
ale to już ich działka.
Pomimo wszystko jak już oświetlenie to z homologacją a jeśli nas na to nie stać to chyba nie warto się ufać chińskim pseudo-ksenonom czy własnym modyfikacjom klosza. i jeździć ze świadomością że zabiorą nam misiaczki dowód
jeździmy przecież po najniebezpieczniejszych drogach na świecie gdzie pełno dziur kolein i innych pułapek a slalom gigant a jak jeszcze dojdzie do tego kilkusekundowe oślepienie to ktoś do domciu może nie dojechać w jednym kawałku....
pozdrawiam wszystkich maniaków polóweczki :mrgreen:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

Art. 66 ust. 4 pkt 2 ustawy z dnia 20.06.1997 r. Prawo o ruchu drogowym ( Dz. U. Nr 98, poz. 602 ze zm. ) - "zabrania się: stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nie odpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych".

ALE :)

"Do źródeł prawa w RP należą: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane przez Polskę umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia.
Jedną z umów międzynarodowych, która ma kluczowe znaczenie dla rynku oświetlenia samochodowego jest porozumienie z 1958 r. Dotyczy ono przyjęcia jednolitych wymagań technicznych dla pojazdów kołowych, przedmiotów wyposażenia i części, które mogą być zastosowane w tych pojazdach, oraz wzajemnego uznawania homologacji udzielonych na podstawie tych wymagań.
W ramach tego porozumienia powstały 122 regulaminy Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ, z których znakomita większość przyjęła Polska. Baza tekstów regulaminów EKG ONZ w języku angielskim jest dostępna w internecie: http://www.unece.org
Oświadczenia rządowe w sprawie mocy obowiązującej poszczególnych regulaminów publikowane są w Dzienniku Ustaw (nr 112/2004, nr 263/2004, nr 46/2004). Teksty polskich tłumaczeń regulaminów EKG ONZ publikowane są w Dzienniku Urzędowym Ministra Infrastruktury (nr 6/2002, nr 6/2003, nr 16/2004). Kolejne polskie tłumaczenia publikowane będą w Dzienniku Urzędowym Ministra Transportu i Budownictwa (zmiana nazwy resortu).Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Czyli mówiąc bardziej zrozumiale muszą mieć one odpowiednie spryskiwacze.
Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania.
Wynika z tego jasno, że montowanych ksenonowych źródeł światła (dostępnych zresztą na polskim rynku) w reflektorach przeznaczonych do zwykłych żarówek jest niezgodne z przepisami. Można zainstalować w aucie światła ksenonowe, pod warunkiem, że wymieni się cały zespół reflektora. Wymagania homologacyjne dotyczące żarówek samochodowych określone są w Regulaminie 37 EKG ONZ. Dane konstrukcyjne trzonków samochodowych źródeł światła. Zawarte są zaś w pubikacji IEC nr 60061.
Podczas badań homologacyjnych sprawdza się geometrię żarnika i trzonka, strumień świetlny, moc elektryczną przy wymaganym napięciu zasilania.
Żarnik musi mieć odpowiednią długość, grubość, położenie względem powierzchni odniesienia, kąt względem powierzchni odniesienia, kąt osłonięcia (w żarówkach halogenowych). Geometria trzonka musi gwarantować poprawne zamocowanie żarówki w oprawce, dzięki czemu właściwości reflektora bądź lampy nie zostaną zmienione.
Wartość strumienia świetlnego określony jest w Regulaminie 37 EKG ONZ."


dla jasności
Hella produkuje homologowane zestawy pozafabryczne tj. lampa, palnik + przetwornica, sprysk, samopoziom. Montując taki zestaw w swoim samochodzie nie stwarzasz dla nikogo zagrożenia na wszystko masz homologację i w świetle prawa jesteś czysty.

Sam parę postów wyżej filozofowałem na ten temat nie mając żadnego pojęcia :oops: :oops: I dlatego podałem to sprostowanie :)

POZDRAWIAM :D
Awatar użytkownika
grendolf
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 24 gru 2008, 20:07
Lokalizacja: Nysa

Post autor: grendolf »

Ostatnio mijałem kilku kierowców z takimi niby xenonami - nic przyjemnego.
Osobiście wolę jeździć przy jak najjaśniejszym i jak najbardziej zbliżonym do białego świetle. Ale na pewno nie założę takich wynalazków. Tanie żarówki imitujące xenony (niebieskie) też są do .... - miałem raz i nigdy więcej.
Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo i konfort jazdy to dla mnie rozwiązaniem okazały się żarówki firmy Osram z serii Night Breaker. Polecam.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”