[9N3] Spalanie w mieście 8,5l/100 km

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
woojtekk
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 26 maja 2013, 23:23

Post autor: woojtekk »

[quote=""Wolga85""]Faktycznie przy pompowtryskach dokładali DPF mniej więcej od 2005 roku (jedynie silniki AMF i BAY nie miały opcji DPF). 1.4 TDi CR nie był montowany w polo tylko w skodach (mój błąd). Z drugiej strony ciekawe jak rozwiązali problem wypalanie DPF . Normalnie to już prawie przy otwartym zaworze wylotowym dotryskuje się paliwo żeby podnieść temperaturę DPF i wypalić sadzę.[/quote]

Czy takie wypalanie DPF jest "okazjonalne" i czy w jego trakcie silnik jest z lekka mułowaty i buczy jak przy nieszczelnym wydechu? Pytam sie gdyż u mnie coś takiego się dzieje co około 2kkm ( VW Polo z 2007roku 9n3 1.4 TDI DPF BlueMotion) ale żadna z kontrolek sienie świeci, nic nie mruga.
Druga sprawa czy przybywanie oleju - 2kropki na miarce po 4kkm - to normalna sprawa w tym silniku??

cześć i człem
Wojtek
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Albo masz problem z czujnikiem DPF (błędne dane o poziomie zapchania) albo silnik strasznie kopci sadzą i zapycha szybko. Co do przybywania oleju to normalne przy częstych wypalaniach DPF. Do wypalania DPF sterownik wtryskuje paliwo w fazie wydechu aby spaliło się w filtrze i przy okazji wypaliło sadze. Niestety część paliw spływa po ścianach cylindra do oleju i rozrzedza go.
Lenistwo drogą do postępu
R
RedAlien
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 31 maja 2011, 18:44
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: RedAlien »

wojtek, w moim bluemotion jak sie aktywuje wypalanie dpf'a to spada moc auta i silnik głośniej (bardziej basowo) chodzi, po tym wyczuwam kiedy dochodzi do końca wypalania, kończy się buczenie i dostaje znowu kopa. Wypalanie się włącza w zależności od jazdy, przy eko rzadziej a przy sprintach częściej. Pozdrawiam
Oczywiście piszesz o 2 tyś. kilometrów :bye:
w
woojtekk
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 26 maja 2013, 23:23

Post autor: woojtekk »

Hallo RedAlien

Dokładnie, silnik traci na mocy i buczy. Działo mi się to co średnio 2 tyś km (2k km).
Wydawało mi się, że jeździe ekonomicznej gdzie silnik nie pracuje na wyższych obrotach wypalanie będzie odbywało się częściej niż przy "sprincie". Chociażby z tego powody, że przy sprincie mamy większe ciśnienie spalin, wyższa temperaturę na DPF. Z tego co wiem to zaleca się od czasu do czasu przegonić autko na trasie by filtr się przeczyścił.

Wolga85
Czy da się w sposób nieinwazyjny sprawdzić stopień zapchania filtra - rozumiem, że poprzez pomiar ciśnienie przed i za filtrem?


cześć i czołem
Wojtek
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Co do sprawdzenia zapchania DPF, to w liczniku jest kanał na którym jest, nie pamiętam dokładnie, ilość km lub dni do wypalenia DPF. Wydaje mi się też że w sterowniku silnika, po podpięciu VAG/VCDS, powinien być kanał z odczytami z czujników DPF.
Lenistwo drogą do postępu
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
Awatar użytkownika
Dawidoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 429
Rejestracja: 28 sty 2015, 17:31
Lokalizacja: ChoRzÓw

Post autor: Dawidoo »

Ile powinno palić polo 1.4 tdi 80KM ale ma wgrany program i ma 100KM ?
s
samtron
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 06 paź 2017, 17:38

Post autor: samtron »

Ja posiadam 1,2 12v i pali z uszkodzonym silnikiem :D 5,5-6 litrow , na trasie przy 90 km/h  5,7 , przy 100 km/h 6-6,2L
j
jerry007
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 21 mar 2016, 22:26

Post autor: jerry007 »

Oj to grubo ci doi... Mój 9N3 1,2 całe 54KM(jak z fabryki wyjeżdżał, bo teraz to mu może ze 40 zostało), jakieś 3,5l, a jak depnę do 4tys obrotów, to nawet 3,8l...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”