[6N2] Tempomat w 1,4TDI za grosze

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

J
Jastrzi

Post autor: Jastrzi »

Z tego co wyczytałem to przeszkodą jest sterownie gazem: linka vs potencjometr.
Dzisiaj na szybko chciałem podejrzeć jak to wygląda u mnie, ale tam jest to trochę obudowane i nie udało mi się podejrzeć a nie miałem jak się położyć.
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Co do kontrolki to u mnie w liczniku bylo ich pare wolnych, nie opisanych nigdzie od czego sa i nikt nie jest w stanie do konca mi wyjasnic.
rozebralem licznik, tylko prawa strone (predkosciomierz) i wkleilem diode pod kontrolka strzalki z grotem w gore. Teraz jak wlaczam tempomat to zapala mi sie na zolto (kolor jak poduszki pow.) ta kontrolka strzalka:)
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
czecho
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:30
Lokalizacja: .:wrocław:.

Post autor: czecho »

[quote=""Marianoo""]Teraz jak wlaczam tempomat to zapala mi sie[/quote]

Witam,
Jak podłączyłeś zasilanie tej kontrolki?
Włącza się gdy masz aktywny tempomat - mam na myśli przycisk on/off, czy wtedy kiedy faktycznie kontroluje prędkość?
Nie wiem czy jasno się wyrażam. To może zapytam tak: kiedy jedziesz "na tempomacie" i naciśniesz pedał hamulca to dezaktywujesz tempomat i kontrolka gaśnie?
Pozdrawiam
...no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Wiem o co Ci chodzi.
Podlaczylem to tak jak u siebie w seacie, tj. kontrolka sie zapala gdy gdy przesune na manetce on/off. Nie ma znaczenia czy cisne hamulec, wlaczam temp to kontrolka sie pali. Gasnie jak dam przelacznik na off. Wiesz za duzo kombinowania zeby zrobic tak jak myslisz....
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
czecho
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:30
Lokalizacja: .:wrocław:.

Post autor: czecho »

Rozumiem...
Myślałem może, że znalazłeś gdzie na ECU pojawia się napięcie przy działającym tempomacie...
A może ktoś posiada taką wiedzę?
...no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Wiesz to trzeba by pruc ecu jesli bys tak chcial. Hmm chociaz generalnie moze nie do konca. Bo wciskając set jest chwilowy impuls i musiał byś zastosować jakis układ zeby impuls idacy od manetki do ecu zalaczał Ci kontrolke, a nacisniecie haulca/sprzegla kontrolke rozlaczylo. To moze i na przewodach pod kierownica by sie cos wykombinowalo. Bo rozbierac ecu nie warto..
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
DEFENCE
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:58
Lokalizacja: SIERPC/WAWA

Post autor: DEFENCE »

Witam
CZY można by prosić o instrukcję w języku PL dotyczącą ustawień w VAG-Com oraz czy można te parametry tempomaptu ustawić w Poliskim Vag 4.9 ?
Oraz czy można zrobić tylko tempomat używając jednego guzika on/off. Set i resume nie jest mi potrzebne ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Ale o jakie parametry Ci chodzi? W vag-comie wpisuje sie abu kod 11643 bodajze zeby aktywowac tempomat i to wszystko co tyczy sie kompa. A czy mozna na jednym przycisku, to oczywiscie ze mozna. Koledze zrobilem tak iz w manetce wycieraczek ze szczytu ma guzik od tylnej wycieraczki. Ale wycieraczka dawno temu zostala usunieta to przerobilem guzik tak ze naciskajac go auto trzyma predkosc:)
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
DEFENCE
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:58
Lokalizacja: SIERPC/WAWA

Post autor: DEFENCE »

Marianoo chodzi mi iż na pierwszej stronie w poście turzola jest ten opis i oto mi chodziło.
[size=99px]Zündung anschalten
Dann starten wir VAG-COM. (Werte in Klammern sind die Adressen)
Wähle Motor aus (01)
Dann Messwertblock lesen
Dann Gruppe Nummer 6 (006) (Beim GTI und 75PSler ist es die 066)
Jetzt müsst ihr in Feld 4 schauen was dort steht.
0 = GRA ausgeschalten
1 = GRA eingeschalten
255 = GRA nicht aktiviert.
Wenn die 255 dort angezeigt wird müssen wir sie noch Freischalten dazu schalten wir den Motor aus (Zündung muss aber an bleiben) und verlassen wir den Messwertblock. Wählen dann im Menü für den Motor Login aus (11). Jetzt werden wir aufgefordert einen Code einzugeben. Dort gebt ihr jetzt 11463 ein. Nun gehen wir noch einmal nach Messewertblock und schauen uns das vierte Feld an. Nun sollte dort eine 1 oder 0 stehen.
Ihr habt jetzt einen voll funktionsfähigen Tempomaten.

Die Funktionen:
Schalter ON:
Set drücken: Geschwindigkeit wird gehalten.
Set gedrückt halten: Wagen verzögert.
Reset gedrückt halten: Wagen beschleunigt.[/size]
Czyli jeżeli zastosuję ze schematu z pierwszej strony:
pin 46 - do pinu 14 i +12V (można założyć tu włącznik ON/OFF)
To tempomat będzie trzymał prędkość od razu po naciśnięciu ON.
Bo chce właśnie założyć ten jeden guzik aby po osiągnięciu danej prędkości nacisnąć ON i aby mi trzymał prędkość.
Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Ten opis to jest takie cos aby na vag-comie sprawdzic czy przyciski dzialaja po instalacji jak potrzeba.
Co do wlacznika to nie taki on/off. tylko jestpotrzebny przycisk chwilowy(reset czy jak go zwa) tj. taki co jak go wcisniesz i trzymasz to puszcza prad, a jak go puscisz to prad nie plynie.
Aha i jeszcze jedno, bo w vagu zawsze napiecie puszczano tempomatem po bialym przewodzie. tu byl czarny i tak zrobilem. Teraz wiem ze zle zrobilem, bo jak przekrece stacyjke to juz prad do kompa leci i nie ma znaczenia ze na manetce jest na off. Prad nie pod czarny tylko pod bialy powinien isc. No ale ta czy siak bedzie dzialc. Ja tylko z braku czasu tego nie poprawiam, bo generalnie lubie miec wsio tak jak byc powinno, a jak patrze na kompie i mam na blokach 1.0 czyli tempomat wlaczony, chociaz manetka jest na off, to mi sie nie podoba:(
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
DEFENCE
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:58
Lokalizacja: SIERPC/WAWA

Post autor: DEFENCE »

Panowie gdzie w VAG Com się wpisuje kod 11463 aby włączyć tempomat ? Poniżej przedstawiam screen czy dobrze szukam.
http://imageshack.us/f/855/tempok.jpg/
Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Klikasz w "Login - 11" i tam wpisujesz kod
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
DEFENCE
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:58
Lokalizacja: SIERPC/WAWA

Post autor: DEFENCE »

Pytanie +12V po przekręceniu kluczyka to jaki kolor kabla ? ja wziołem z radia brązowo czerwony ?
Ostatnio zmieniony 24 sie 2011, 9:45 przez DEFENCE, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
DEFENCE
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:58
Lokalizacja: SIERPC/WAWA

Post autor: DEFENCE »

Idę z takim schematem od kolegi Marianno i pytanie;
http://imageshack.us/f/194/tempux.jpg/
Wziąłem prąd z radia po zapłonie. Ale nie działa mi tempomat.
Jak w VagCom sprawdzić czy mam aktywny tempomat ? Wpisałem kod. Czy powinna wyskoczyć jakaś informacja ze tempomat włączono ?
Twój rysunek tak podłączyłem i nic się nie dzieje. Myśląc ze może to wina przełącznika nawet kabelkami na ułamek sekundy zwierałem i nic.
Jeżeli wejdę w VagCom Engine >> Blocks > grupa 006 i testuje to na wyłączonym tempo mam tak;
http://imageshack.us/photo/my-images/6/tempoid.jpg/
A gdy dam napięcie na PIN14 jest tak
http://imageshack.us/photo/my-images/3/tempo2g.jpg/
Czyli po mojemu chyba wszystko dobrze ?
Mam podłączone jak wyżej jest link do schematu i gdy dam napiecie na PIN14 czy na dłużej czy na chwile to nie reaguje samochód wogóle podczas jazdy. Rozpędzałem się powyżej 80 km/h
Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Wg fotek ktore zamiesciles to widac tylko ze kod zostal wpisany i tempomat jest aktywowany. Wcisnij przycisk ktory masz od tempomatu i ktores zero powinno zmienic sie na 1. Tak samo wcisnij potem pedal hamulca i powinna pokazac sie jedynka, potem wcisnij pedal sprzegla.
Albo wieszzrob trzy foty, wcisnij pedal hamulca, trzymaj i zrob screena, potem sreen z wcisnietego pedalu sprzegla i na koniec wcisniety przycisk tempomatu.
Bo wg tego co podales nic nie wynika
[size=12px][/size]
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”