Jaki olej do silnika?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

w
wooke
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 26 paź 2014, 17:44

Post autor: wooke »

Miałem zalać Shella Helixa, ale znów mam wątpliwości czy na pewno nic się nie stanie. Teraz mam silnik suchy, a wiadomo co się stanie? Przy moim szczęściu to może wszystko się zdarzyć.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

nic się nie stanie, ja spróbowałem raz 5W30 zalać do poli i nic się nie stało śmigał tak samo dobrze jak na 10W40
civic r18a2/407 1,6 HDi
M
McLoud
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 16 cze 2016, 8:16

Post autor: McLoud »

To i ja się podepnę do tematu. Mam polo z 1998 roku, 1.4 w benzynie. Auto kupiłem niecały miesiąc temu z przebiegiem 171 tys. sprowadzone z Niemiec (zapewne licznik cofany przynajmniej o 100 tys. w tym roczniku). Na kartce w silniku (zapewne jakiś mechanik ją przyczepił) pisze, że olej był wymieniany przy 170 tys. i wlany był 5W40, olej jakoś niemieckim językiem w nazwie zalatywał (nie znam się na tym, a nie chce teraz schodzić do auta specjalnie sprawdzać :mrgreen: ). Nie zamierzam polegać na domysłach, czy olej był wymieniony faktycznie 1 tys. wcześniej, czy długo po cofnięciu licznika, więc chcę go wymienić i mieć spokój. Tylko pozostaje kwestia doboru odpowiedniego oleju i tu zwracam się z pytaniem do Was - jaki olej wlać?
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

5w40. Nie pytaj dlaczego tylko po prostu go wlej.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

Post wyżej. 5w40 z normą 502.00 jest odpowiedzią na prawie każde pytanie dotyczące silników benzynowych.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
M
McLoud
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 16 cze 2016, 8:16

Post autor: McLoud »

Ja nie dawno wymieniałem olej w polo 3. Wcześniej był 5W40 jakieś niemieckiej marki olej (za 5l musiałbym zapłacić nawet ponad 200 złotych...). Nie wiem ile dokładnie samochód ma na przebiegu, gdyż najpewniej był cofany - pisałem o tym w poprzednim swym poście. Wlałem oplowski olej 10W40 i samochód jak na razie śmiga. Silnik pracuje nieco lepiej, szybciej się nagrzewa do odpowiedniej temperatury.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

oplowski olej GM to najbardziej szlamogenny olej, tani jak barszcz ale syf zostawia niezły, nie polecam.
civic r18a2/407 1,6 HDi
M
McLoud
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 16 cze 2016, 8:16

Post autor: McLoud »

Na razie nic się nie pogorszyło, ale dam znać, jak i po ilu km się zaczęło coś dziać.
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

Obrazek
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
G
Grzesiooo
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 31 lip 2016, 15:41

Post autor: Grzesiooo »

Witam, posiadam Polo 6N1 AEX 1.4 60KM z przebiegiem +/- 230000 km. Obecnie jeździ na oleju LOTOS 10W40 półsyntetyk. Z tego co czytałem nie jest to jakiś super olej. Możecie polecić coś lepszego?
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

5w40 z normą 502.00.

Z tańszych Lotos, Elf, Total, droższe: Millers, Motul, LM.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
G
Grzesiooo
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 31 lip 2016, 15:41

Post autor: Grzesiooo »

Myślę, że dalej pozostanę przy półsyntetyku. Zastanawiałem się nad Mobilem oraz Valvoline Maxlife. Co tydzień sprawdzam olej i dolewam bardzo symboliczne ilości (brak wycieków). W krótkim czasie od wymiany olej zrobił się czarny. Pomyślałem, że oba te zjawiska są spowodowane lipną jakością obecnego oleju. Ciekawi mnie czy po zmianie na lepszy coś się zmieni?
m
maxxxior
Początkujący
Początkujący
Posty: 114
Rejestracja: 29 sie 2013, 13:40

Post autor: maxxxior »

Panowie, posiadam Polo 6n2 2001r, 1.4 16V 75KM. Przebieg 220 000km. Czy taki olej: https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikow ... GwodVugObQ będzie ok?
j
jihaad
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 236
Rejestracja: 05 paź 2014, 19:08

Post autor: jihaad »

[quote=""maxxxior""]Panowie, posiadam Polo 6n2 2001r, 1.4 16V 75KM. Przebieg 220 000km. Czy taki olej: https://filtrytotu.pl/pl/oleje-silnikow ... GwodVugObQ będzie ok?[/quote]

Tak.
Polo 6N 1,4 16V AFH OEM
Obrazek

Jeśli zgadzam się na niedotrzymywanie umów, zgadzam się na chaos w życiu. Nikt nie lubi chaosu.
m
maclaz
Początkujący
Początkujący
Posty: 134
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:09
Lokalizacja: Lublin

Post autor: maclaz »

Mam pytanie. W polówce jest olej 10W40 Mobil 1. Ogólnie nie zbyt wiele oleju pobierał i silnik był szczelny. Przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów nie miałem pod ręką 10W40 i dolałem 0,5 litra syntetycznego 5W40 Mobil 1. Od tamtej pory miska olejowa jest mokra i sporo oleju ubywa.

Pytanie jest takie: czy dolewając non stop 10W40 silnik się w końcu uszczelni czy lepiej sprawdzić gdzie przecieka i wymienić uszczelnienie?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”