[9n] Katalizator, czy zawór EGR?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
janusz72
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 17 kwie 2016, 13:21
Lokalizacja: Ziemięcin

Post autor: janusz72 »

Witam! Moje pytania dotyczą też błędu 16555, ale w Seacie 1.2 12V nie udało mi się go wyeliminować, sprawdziłem wszystko , ale nic z tego! Wczoraj przejrzałem wartości w grupach i zadziwiło mnie takie coś jak w silnik , bloki - Gr 32 są pokazane 2 wartości lambda i w pierwszym okienku jest cały czas 00, a w drugim okienku po dodaniu gazu wartości się zmieniają, czy to znaczy że pierwsza sonda jest uszkodzona? Druga dziwna wartość , nie pamiętam na którym kanale to jest -60 *C temperatura oleju! Możliwe że naprawdę uszkodzona jest pierwsza sonda, bo nie mogłem zrobić jej testu , jak sprawdzałem stan katalizatora. Sonda przed katalizatorem jest 6pinowa, z 5 przewodami. Już nie mam pojęcia jak dokładnie sprawdzić i się upewnić co do stanu pierwszej sondy. Może ktoś to przerabiał i potrafi mi pomóc, naprawiam samochody od lat, ale to mnie już przerosło, a nie chcę kupić tej sondy w ciemno, ale jak nie będzie innego wyjścia to będę musiał to zrobić!
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Do prawidłowej pracy pierwsza sonda potrzebuje temperatury powyżej 300 C. Dawniej rozgrzewały ją spaliny teraz sondy mają zintegrowaną grzałkę. Spróbuj rozgrzać silnik i ostro pojeździć i wtedy sprawdź w blokach pomiarowych. Czasem pada grzałka i sonda nie ma odpowiednich warunków by zacząć pracować poprawnie , ale niestety uszkodzenie grzałki to i tak cała sonda do zmiany.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ dolotowy + wydechowy”