[9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

ogólnie coś mi stuka i puka w zawieszeniu :grin: przy przebiegu 83 500 km, rocznik '02 jakich elementów zawieszenia mogę spodziewać się do wymiany? ewentualnie jakie koszta mogą byc poszczególnej części zawieszenia :?:
aaa i dodam że od nowości nie było nic wymieniane/robione bo było wszystko w porządku ;-)
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Stuka i puka z przodu z tył? Z lewej z prawej? Przy ruszaniu, przy skręcaniu, na dziurach?
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

przód na dziurach, lewa czy prawa to nie jestem za bardzo w stanie stwierdzić.
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Amorki, a jak amorki padnięte to i padają tuleje wahaczy i wyklepane odboje.
Tulejki 20-60zł za szt. (zależy od firmy)
Odboje podobnie.
Amorki zależy od firmy i typu. Od 100zł/szt w górę.
Potem ustawianie zbieżności 40zł-100zł.
Nie wiem ile robocizna.

No i jak się wymienia to prawe i lewe - tak dla zdrowotności i symetrii
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

tył też mam na 100% do roboty bo widziałem że z jednego amorka olej się sączy.

przy wymianie amorków z tylu co się powinno jeszcze wymienić? a i jakie koszta części?



[quote="Artpolo"]Amorki zależy od firmy i typu. [/quote]
a jakie są lepsze, trwalsze gazowe czy olejowe?
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
JOUKI
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2009, 15:27
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: JOUKI »

U mnie swego czasu też stukało i jako, że często muszę jeździć drogami gruntowymi myślałem, że to wina amora lub przegubów, a co do czego - tuleje puściły z gum i w momencie kiedy najeżdżałem na nierówność koło się przesuwało w tył - podobnie z hamowaniem. Tuleje wymienione, ale stuki wróciły. O dziwo stuka na ogół gdy ruszam w trasę - jak już trochę popracuje to przestaje (jakby wymagało rozgrzania). Myślę, że to wina amortyzatora.

Postawiłem wczoraj auto w serwisie - dziś do odbioru. Jak znajdą usterkę to opiszę.
Obrazek
VW Polo 9n3 Sportline 1.9 TDI (101KM) \'05r. - "czerwony szatan" - [*] 26.02.2012

...absoluta sententia expositore non indiget...
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Tył
amorki 100 w górę
Odboje seryjne 15zł/szt
Osłony amorka 15zł/szt
No i tuleje jak trzeba.
Tutaj jest łatwiej bo nie ma mechanizmów żadnych.

Olejowe to pływanie na łóżku wodnym, gazowe twardziej.
Standardowe amorki są o twardości B4. B12 to jazda walcem.

Musisz sobie teraz zadać pytanie co chcę w życiu osiągnąć.
1. Można odtworzyć serię.
2. Można polo usportowić i poddać delikatnej modyfikacji.
- tuleje poliuretanowe
- odboje sportowe
- amorki gazowe Bilstein, Koni, lub inne
- sprężyny progresywne + obniżenie

(ewentualnie całe zawieszenie gwintowane)
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote="Artpolo"]Standardowe amorki są o twardości B4. B12 to jazda walcem.[/quote]
czyli w standardzie z przodu i z tyłu są amorki olejowe?
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

[quote="misiek89"]czyli w standardzie z przodu i z tyłu są amorki olejowe?[/quote]

Gazowo-olejowe, jeżeli masz już w planach zmianę to proponuje zrobić to co ja u siebie czyli - wrzuciłem gazowe Sachs'a przystosowane do niższych springów, mam twardo i nisko ale jeszcze nie hardcore, na miasto w sam raz. Przy okazji wywaliłem przednie obsady kolumn mcphersona z łożyskami, poduszki tylnych amorków z osłonami, łączniki drążka stabilizatora i obejmy drążka stabilizatora. Wcześniej przednie wahacze otrzymały tylne tujele od Cupry. Nic nie ma prawa pukać.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

odświeżam ;-)
czyli robiąc zawieszenie powinienem wymienić elementy które pozaznaczałem na rysunkach, tak?
Obrazek
Obrazek

-- Pią Lip 17, 2009 3:14 am --

jeśli o czymś zapomniałem to poprawcie mnie.
z góry dziękuję za pomoc :grin:
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Nie wymieniłbyś najważniejszego czyli na pierwszym rysunku dochodzi obowiązkowo nr 5, na drugim nr 8 i 9.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Właśnie z tyłu mam do wymiany amorki. Jakie polecacie?
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

[quote="Aoox"]Właśnie z tyłu mam do wymiany amorki. Jakie polecacie?[/quote]

Zależy ile masz sałaty i jakie masz zawieszenie (obniżone/zwykłe), sam polecam i używam Sachs'a Super Touring. Generalnie wybór jest spory.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Kurcze, muszę wymienić z tyłu amorki bo sprawność na poziomie 34% i 37% nie jest zbyt piękną. Mam seryjne sportowe zawieszenie, czyli -15mm. Myślę że chciałbym wydać do 200 zł za sztukę.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
m
misiek89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 577
Rejestracja: 15 lis 2008, 20:46
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: misiek89 »

[quote="Aoox"]bo sprawność na poziomie 34% i 37% [/quote]

a gdzie można sprawdzić sprawnośc amortyzatorów? stacja diagnostyczna?
ile taka usługa przeciętnie kosztuje?

-- Sob Lip 18, 2009 9:04 pm --

a mój jeden tylni amorek tak wygląda:
Obrazek

a z drugiego ładnie się sączy olej :-D
sprzedam oryginalna lampę tylną, lewa strona (od kierowcy) do [9N] oraz surowe groty kluczyka do VW.
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”