[6N2] Obniżenie auta gwint czy sprężyny

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

założyłem tył mts -30mm, tak szczerze to nie widzę wielkiej różnicy, od ziemi do rantu błotnika mam 60cm przy oponach 185/45/15. Założyłem tak jak było fabrycznie czyli talerzyk w środkowej pozycji, mam jeszcze 3 w górę i 3 w doł. Czy ktoś się orientuje, czy to -30 jest na srodku czy na samym dole? amortyzator jest o 5cm krótszy od fabrycznego.
Kupiłem nowe odbojniki i osłony. Okazało się, że stare odbojniki są w dwóch cześciach więc założyłem nowe a osłony zostawiłem stare.
Odbojnik podobny do tego http://www.motoneo.pl/img/101/mid/18377.jpg
Aktualnie z jednej strony jest tak:
Obrazek

Czyzby odbojnik był za długi? jaką długość ma oryginalny i czy do tych amortyzatorów trzeba kupić sportowe odbojniki?
Czy środkowe położenie talerzyka to -30?
Obrazek
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

stillo no za długie są :blush2:

Ja swojego skróciłem i osłone założyłem nie w ten rowek tylko wyżej- u siebie spróbuj założyć wyżej osłonę na początek i obczaj jak będzie, bo tak jak masz teraz to się bedzie tłukło i szurało, ocierało ;)

Obrazek _ Obrazek _ Obrazek

Wysokość zmierz od środka piasty do rantu błotnika/nadkola- u mnie na ori zawiasie było ~36cm
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

[quote="krzychu20"]u siebie spróbuj założyć wyżej osłonę na początek i obczaj jak będzie, bo tak jak masz teraz to się bedzie tłukło i szurało, ocierało [/quote]

To nic nie da przerabiałem we wielu, trzeba skrócić o jedno bo szkoda roboty brzeszczota i jazda, ewentualnie jak ktoś nie lubi druciarstwa i jest pedancichem :grin: to dopasuje w sklepie inne ale wiadomo koszta niby głupia guma ale z osłona trochę wychodzą złocisza.
:shock: i co to za spring na tym amorze jest.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

springi, były w komplecie z amorami MTS -30/30, nie było instrukcji jak to założyć bo miałem talerzyk-ten większy z wypustkami i drugi trochę mniejszy z jednym "czymś" co przypominało gniazdo sprężyny ale sprężyna nawet tam nie dochodzi. Na focie jest włożony jeden w drugi. Do końca nie wiem czy tak ma być...ori amor ma tylko 1 gniazdo a nie 2 tak jak w MTS.

Po kontakcie z Mapetem już wiem, że mam mieć założony jeden talerzyk, ten większy. Dali dwa bo amor jest też pod inne auta.

Mam jeszcze krótsze osłony które niby miały być w komplecie zamiast tych ori, jutro jeszcze raz to rozbiorę bo tak mi się nie podoba :?


od środka piasty do rantu mam 33cm
Obrazek
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

założony mts -30 z przodu i siadło -60,70. Z przodu miałem 36cm a teraz mam 28,5cm
Od spodu dokładki do ziemi mam ok 11cm, od ziemi do zderzaka 16cm.
pod auto staram się nie patrzeć :o
Niestety ale zahaczam spodem o kamienie na dojeździe do domu a one wcale wysoko nie wystają...

Z przodu zrobił mi się dosyć mocny negatyw i stąd pytanie, czy jeśli zmienię geometrie na dobrą to wysokość zostanie, czy spadnie jeszcze bardziej?
Mam zamiar zmienić opony z przodu na 175/55/15 i mam nadzieję, że się podniesie o 1cm,


Miało być -30 a wyszło jak zawsze :agresyw: nie wiem, czy to przez ciężar silnika, bo też swoje waży ale zawiecha jest tez pod ten silnik.

Jakiś pomysł jak podnieść auto o 2cm? bo tyle w zupełności starczy
Obrazek
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

stillo

Jak chcesz podnieść auto to kup gumy które wkłada się zwoje sprężyny: takie coś -> http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-za ... 33773.html

[quote="stillo"]Miało być -30 a wyszło jak zawsze nie wiem, czy to przez ciężar silnika, bo też swoje waży ale zawiecha jest tez pod ten silnik.[/quote]
Pewnie sprężyny były pod benzyniaka a silnik diesla jest cięższy :blush2:

[quote="stillo"]czy jeśli zmienię geometrie na dobrą to wysokość zostanie, czy spadnie jeszcze bardziej?[/quote]
Wysokość zostanie bez zmian

Kup i włóż te gumy a później jedź na geometrię ;)
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

[quote="krzychu20"]Pewnie sprężyny były pod benzyniaka a silnik diesla jest cięższy [/quote]
właśnie, że w opisie producent ma to do 1,4 jak i 1,9.Będę kupował te gumy tylko, że nie lubię "druciarstwa".Wolałbym jakoś od strony łożyska coś podłożyć aby wyciągnąć w dół amor.
Obrazek
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote="stillo"]właśnie, że w opisie producent ma to do 1,4 jak i 1,9.Będę kupował te gumy tylko, że nie lubię "druciarstwa".Wolałbym jakoś od strony łożyska coś podłożyć aby wyciągnąć w dół amor.[/quote]

Tam nic nie podłożysz :closedeyes:
Gumy mam u siebie wsadzone i dają rade :blush2: Też mi kit usiadł za bardzo :blush2:
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

a jaki kit i jakie kupileś(rozmiar) masz może fote jak to wygląda?
Obrazek
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote="stillo"]a jaki kit i jakie kupileś(rozmiar) masz może fote jak to wygląda?[/quote]

Kit używany high performance 60/40 ale usiadło mi -70, dlatego zamontowałem te gumy- to były raczej takie jak z tej aukcji co Ci podesłałem ;)
Ja na allegro nie zamiawiałem tylko z drugiej ręki więc wiesz... :blush2:

Ten wymiar A u mnie miał 20mm

Swojej foty nie mam ale tak to wygląda jak na stronce z aukcji ;)
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

jako, że zeszło na -90 a miało być -30 szukam sprężyn...bo nawet gumy nie pomogą

Czy takie podejdą do mojego polo? Właściciel podaje, że są -30 do SDI tylko czy przód jest właściwy?

http://img18.imageshack.us/img18/2865/p1030946y.jpg
Obrazek
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

stillo te na obrazku są od 6n
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

ok, dzięki to szukam dalej

Jestem w kontakcie z firmą MTS i jestem ciekaw jak się rozwiąże problem sprężyn i czy da się je wymienić/zwrócić bo amortyzatory bym sobie zostawił...
Obrazek
Awatar użytkownika
vwmaro
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2324
Rejestracja: 26 gru 2009, 11:00
Lokalizacja: ZS/ZST

Post autor: vwmaro »

oj widze kolego masz ciagle jakies problemy z tym zawieszeniem może poszukaj samych sprężyn eibach lub H&R i zostaw ori amortyzatory albo założ na te sportowe
VW Polo 6N - Hella Black Magic
VII PKP Ślesin 2012| VIII PKP Ślesin 2013| IX PKP Ślesin 2014
s
stillo
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 20 lis 2008, 13:07
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: stillo »

[quote="mareck"]oj widze kolego masz ciagle jakies problemy z tym zawieszeniem może poszukaj samych sprężyn eibach lub H&R i zostaw ori amortyzatory albo założ na te sportowe[/quote]

Kupilem eibachy i zalożyłem na amory mts... tylko, że ponad 5 miesiący temu :)
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”