[6N] wyrzuciło olej przez bagnet i pod pokrywą zaworów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

Jutro będę czyścił odme u siebie i mam w związku tym zapewne głupie dla większości pytanie :blush2:

czy jak odkręce tą puszkę z bloku silnika to nie wycieknie mi cały olej.

Bo jak zabrudze kanał ojcu to się :angry2: delikatnie mówiąc.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Nie wycieknie bo odma to odpowietrzenie komory korbowej :blush2:
Odkręcaj bez obaw :)
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

no to ok więc jeszcze dwa pytanka i nie zaśmiecam tematu

Ile zejdzie mi taka operacja dodam,że mam kanał

i czy benzyna ekstrakcyjna będzie odpowiednia do wyczyszczenia tych przewodów i puszki.
m
marwisn
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 07 sie 2011, 21:45

Post autor: marwisn »

Moje polo (1.0 AER) odeszło w sobotę. Dokładnie ten sam problem. Jutro jadę po 1.4 AEX. Cała ta zabawa będzie mnie kosztować 1500 pln :angry2: .

Jak się montuje ten podgrzewacz odmy ??
Awatar użytkownika
adamoos2004
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 19 paź 2009, 15:47
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: adamoos2004 »

Mam polówkę trzecią zimę. Co roku było to samo wystarczyło -5 i już wywaliło olej. I zawsze to samo. Wjazd na pustaki do garażu, żeby się położyć, odkręcić odmę wyczyścić i złożyć na nowo. Zeszłej zimy dwa razy. W tym roku nauczony doświadczeniem korek wlewu oleju przewierciłem (za to zgrubienie co się go trzyma), przełożyłem drucik i przywiązałem do silnika. Teraz jak zaczynają się ujemne temperatury to po prostu odkręcam korek tak, że trzyma się tylko na druciku i zakrywa wlew. Nie zakręcam. Wszystkie przedmuchy, które idą ze skrzyni korbowej zamiast odmą wędrują przez korek pod maskę. Na światłach jak stoję trochę czuć olejem, ale przy normalnej jeździe nie ma żadnego zapachu. Zresztą jak stanę na czerwonym, gdzie jest pełno innych aut to i tak śmierdzi od innych.
Odpukać, do tego momentu jest na razie dobrze.
Awatar użytkownika
Iceman
Swój
Swój
Posty: 788
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:14

Post autor: Iceman »

[quote=""marwisn""]Moje polo (1.0 AER) odeszło w sobotę. Dokładnie ten sam problem. Jutro jadę po 1.4 AEX. Cała ta zabawa będzie mnie kosztować 1500 pln :angry2: .

Jak się montuje ten podgrzewacz odmy ??[/quote]

nie zareagowałeś na kontrolkę, czy Ci się po prostu nie zapaliła ?

podgrzewacz odmy nie wiele Ci da, może trochę szybciej odparuje ten syf po rozgrzaniu

cały problem polega na tym, że najczęściej zamarza w samej puszcze odmy, nie w wężu

tu na forum golfa masz faq montażu podgrzewacza

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190828
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

Jutro popołudniu jadę do rodzinengo domu bo tam mam garaz z kanałem to jakies 15 km odemnie.

Samochód stoi od 3 dni nieodpalany i boję się zeby jutro popołudniu odpalił jak będę wyruszał.

Wiec pytanie czy mogę go dzisiaj odpalic i niech pochodzi na wolnych obrotach niech trochę sie aku ruszy.

jak bedzie chodzil na jałowym to czy nic sie nei stanei nei zacznie wywalac oleju poprzez fakt ze odma jest totalnie zapachana. ?

Bo jak dzisiaj go odpale i pochodzi na postoju to jutro bedzie łatwiej mi go odpalic.
Awatar użytkownika
Iceman
Swój
Swój
Posty: 788
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:14

Post autor: Iceman »

zdejmij wąż odmy, jak będziesz miał przepływ powietrza to odma jest drożna

albo odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju, jak usłyszysz dźwięk podobny to tego przy odkręcaniu korka z butelki ( syknięcie ) to odma jest zablokowana i wytwarza się podciśnienie
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Jak nie jesteś pewien co do zapchania odmy to przed odpalaniem odkręć korek oleju i z odkręconym korkiem poczekaj jak się porządnie zagrzeje. Jak jeż silnik złapie 90 stopni po jakimś czasie możesz ruszać po uprzednim założeniu korka.
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

a jak odkręcanie korek wlewu oleju to czy przypadkiem komp nie łapie wtedy błedu ? u siebie nigdy go nie odkręcałem podczas pracy bo nie miałem potrzeby ,ale raz w ibizie 1,4 16v kumpla tak zrobilismy przy samym zakupie i zaświeciła sie kontrolka check, ale bledu nie pamietam bo nie ja sie podlaczalem wtedy, cos odnośnie ciśnienia oleju.
Awatar użytkownika
mario
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1781
Rejestracja: 16 lis 2008, 18:08
Lokalizacja: RPR

Post autor: mario »

[quote=""wojtasllb""]a jak odkręcanie korek wlewu oleju to czy przypadkiem komp nie łapie wtedy błedu ? u siebie nigdy go nie odkręcałem podczas pracy bo nie miałem potrzeby ,ale raz w ibizie 1,4 16v kumpla tak zrobilismy przy samym zakupie i zaświeciła sie kontrolka check, ale bledu nie pamietam bo nie ja sie podlaczalem wtedy, cos odnośnie ciśnienia oleju.
[/quote]


coś w tym jest w 9 nce kiedyś tak zrobiłem i zaświeciło się to samo co piszesz, ale później zgasła franca
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

no w nowszych silnikach właśnie chyba to jest, że jak spadnie ciśnienie to od razu mamy kontrolke, wiec patent z odkręcaniem korka w trakcie pracy silnika radze odpuścić, plus w niektórych 16v bez osłonki na walek mozna sobie wychlapac olej ,np w ABFie :crazy:
d
dante200
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 18 kwie 2011, 10:15

Post autor: dante200 »

Ja juz mialem dwa razy czyszczona odme w ciagu tygodnia za drugim razem wymienialem olej i filtr wszystko bylo dobrze na drugi dzien dopracy dojechalem bez problemu ale jak wrucilem do domu sprawdzilem pod maske to olej znowu wyrzygal na korku bylo mleko o rurkach lal sie olej i nie wiem co jest grane za pierwszysm razem jak mechanik wyciognal odme i nia poruszal to cos w tej puszcze rzegotalo i niewiem czy odma jest z..epsuta czy cos inego sie z..epsylo ...
problem jest w 6n2 1,4 16v AHW
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""dante200""] na korku bylo mleko[/quote]

to znaczy ze jest wilgoć w oleju, nie dogrzewasz auta dlatego się tak dzieje, w odmie (puszka) jak jest czysta to powinno coś "grzechotać".
D
Dangerox
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 31 lip 2009, 9:10
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Dangerox »

Mam do was pytanie... Ponieważ mam identyczny problem i u mnie też wyrzygał całą masę oleju to stało się coś jeszcze. Auto przestało mi odpalać całkiem. Zacząłem sprawdzać świece i one wyglądają jakby były sklejone jakimś nagarem. Wyczyściłem je szczotką drucianą do czysta i szczerze mówiąc miałem mały problem z doprowadzeniem ich do porządku. Wkręciłem z powrotem i próbowałem odpalać ale nic z tego. Wykręciłem raz jeszcze i znowu elektrody są posklejane jakimś nagarem. To wygląda jakby jakaś maż która momentalnie stwardniała. Pozbywam się tego nagaru szczotką albo uderzając świecą o coś metalowego bo w dotyku jest twarde. Czy to możliwe, że przez odmę wydmuchało mi tyle oleju że to właśnie on unieruchomił mi silnik dostając się do kolektora ssącego? Wiecie może jak to wyczyścić teraz?
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”