[9N3] Spalanie w mieście 8,5l/100 km

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

f
fafa69
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 lut 2013, 18:46

Post autor: fafa69 »

W moim 1,4 TDI PDF, rok 2008 silnik 51 kW 5 drzwiowy, po wymianie paska, filtrów, oleju, kąt początkowy wręcz idealny w trasie na autoetradzie przy właczony tempomacie a prędkość 120 komputer pokazuje średnie spalanie 5,8, wydaje mi się, że trochę dużo. macie jakieś rozwiązanie ?
Może to DPF?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

DPF-a nie ma gdy jest pompowtrysk a spalanie 5.8 przy 120 jak najbardziej normalne. Generalnie 1,4 tdi pali tyle samo co 1,9.
Lenistwo drogą do postępu
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Jak długie dystanse pokonujesz? Silnik nagrzewa sie na maxa?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Mam 25 km w jedną stronę do pracy. Niestety VW się wygłupiło z 3 cylindrowymi jednostkami 1,2 i 1,4 na pompowtryskach. Miało być oszczędniej od 1.9 kosztem kultury pracy ,a spadła tylko kultura pracy i osiągi.

PS Silniki wersji BLUEMOTION to co innego.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
piotrek1993
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 224
Rejestracja: 29 lis 2011, 19:47
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: piotrek1993 »

kvs

Gdzie tankujesz bo jeżeli na shellu to wcale się nie dziw raz wlałem do opla ojca tego lepszego oleju napedowego od nich i spalanie wzrosło o ok 2 litry na trasie gdzie normalnie średnia wychodzi 5.5 a teraz wyszło ponad 7. Na swoim polo 1.2 12v też się przejechałem na tej drogiej benzynie płaciłem 6.10 za litr spalanie w trasie 6 litrów a teraz wyszło prawie 9 także więcej tam nie wrócę a tobie polecam po prostu zatankować raz na innej stacji i zobaczyć efekty.
f
fafa69
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 lut 2013, 18:46

Post autor: fafa69 »

[quote=""Wolga85""]DPF-a nie ma gdy jest pompowtrysk a spalanie 5.8 przy 120 jak najbardziej normalne. Generalnie 1,4 tdi pali tyle samo co 1,9.[/quote]
jak to nie ma DPF -a ?, a jak sprawdzić czy jest ?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

DPF jest tylko możliwy przy commonrail (znaczy jest możliwy ale wymaga zbiornika i układy podawania płynu do wypalania DPF). Na układzie paliwowym z pompowtyskiwaczami nie da się zrealizować tzw powtysków koniecznych do wypalenia DPF gdy nazbiera sadzy.
Lenistwo drogą do postępu
f
fafa69
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 lut 2013, 18:46

Post autor: fafa69 »

[quote=""Wolga85""]DPF jest tylko możliwy przy commonrail (znaczy jest możliwy ale wymaga zbiornika i układy podawania płynu do wypalania DPF). Na układzie paliwowym z pompowtyskiwaczami nie da się zrealizować tzw powtysków koniecznych do wypalenia DPF gdy nazbiera sadzy.[/quote]
właśnie przd chwilą patrzyłem pod maskę, DPF jest, wychodzą z niego dwie rurki i dwa kable na dole i na górze filtra.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""Wolga85""]DPF jest tylko możliwy przy commonrail (znaczy jest możliwy ale wymaga zbiornika i układy podawania płynu do wypalania DPF). Na układzie paliwowym z pompowtyskiwaczami nie da się zrealizować tzw powtysków koniecznych do wypalenia DPF gdy nazbiera sadzy.[/quote]

Filtry cząstek stałych działają różnie. Czasem jest dodatek, czasem nie, zależnie od marki auta.
W polo 1,4 tdi istniały ale nie w każdym. Trzeba patrzeć na kody wyposażenia.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

1,4 TDI były zarówno na pompkach jaki w późniejszych wersjach na CR. Dlatego też pisałem że jak są pompki (AMF,BAY i inne)
to nie ma mowy o DPF.

A kolega mógłby zrobić zdjęcie tego DPF-a pod maską.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Trochę mieszasz. Nie było 1,4 TDI na common rail. Pierwszy silnik vw na cr to 2,0 tdi w 2008 r i to nie wszystkie silniki. Później dołączył 1,6 tdi cr. Dpf występował zarówno w silnikach euro4 1,4 tdi pd jak i 1.9 tdi pd oraz 2.0 tdi pd. Tylko było to zależne od kodu silnika i wyposażenia. Były też wersje dostosowane do założenia DPF jakby ktoś miał taką wizję.
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Faktycznie przy pompowtryskach dokładali DPF mniej więcej od 2005 roku (jedynie silniki AMF i BAY nie miały opcji DPF). 1.4 TDi CR nie był montowany w polo tylko w skodach (mój błąd). Z drugiej strony ciekawe jak rozwiązali problem wypalanie DPF . Normalnie to już prawie przy otwartym zaworze wylotowym dotryskuje się paliwo żeby podnieść temperaturę DPF i wypalić sadzę.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""Wolga85""]Faktycznie przy pompowtryskach dokładali DPF mniej więcej od 2005 roku (jedynie silniki AMF i BAY nie miały opcji DPF). 1.4 TDi CR nie był montowany w polo tylko w skodach (mój błąd). Z drugiej strony ciekawe jak rozwiązali problem wypalanie DPF . Normalnie to już prawie przy otwartym zaworze wylotowym dotryskuje się paliwo żeby podnieść temperaturę DPF i wypalić sadzę.[/quote]
Nie wiem skąd pomysł u Ciebie na silnik 1,4 TDI CR. Nie widzę nigdzie w danych takiego silnika. 1.4 TDI były w skdzie silnikami na pd.
Był w my 2011 zdaje się 1.2 tdi cr. Oprócz tego normalnie 1.6 tdi cr.
f
fafa69
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 26 lut 2013, 18:46

Post autor: fafa69 »

Witam, a może mi ktoś podpowiedzieć, gdzie, i jeśli tak, to w jaki sposób uzupełnić płyn do filtra DPF
Polo 1,4 TDI rok 2008
R
RedAlien
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 31 maja 2011, 18:44
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: RedAlien »

Witam. Posiadam polo 1.4 59 kW bluemotion z 2006 roku, miałem problem z dpf (migająca świeca) po kupnie (3 lata wstecz), ale wymiana czujnika różnicy temperatur w aso załatwiła sprawe, aktualnie wypalanie pod kontrolą, spalanie 3.2 - 3.6 przy ekojeździe 90-95km/h (nie mówie o jazdach za tirami), mieszana do 5 l przy częstym sprincie na światłach (ba 199 niutków), 1,2,3 bieg do 110 km/h ok - 4 i 5 bieg długi, miasto żadko, paliwo - od kupna tylko ORLEN ON VERVA. Jeżdżę do pracy jakieś 15 kilosów w jedną stronę. Użycie turbiny dopiero po rozgrzaniu silnika, od 1800 obr/min zaczyna się zbierać, oczywiście odpowiednio schłodzona przy gaszeniu silnika, wypalanie dpf 1800 - 2200 obr/min na 4 albo 5 biegu ładnie się wypala. Przebieg: 120 tyś, przy 112 tyś. wymieniony rozrząd(pompa,napinacz,rolki), płyny regularnie. Problemy: elektryka w centralnym zamku od strony kierowcy (nie zawsze działa). Ogólnie: nie zamienię dopóki nie powiększy mi się rodzina, wtedy TOURAN :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”