[6R] Klimatyzacja (hałasuje,wyje kompresor?)

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Aydaho
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 16 sie 2010, 9:26
Lokalizacja: Tarchomin

Post autor: Aydaho »

[quote=""Witek6935""]Witam Was serdecznie.
Wprawdzie jeżdżę Polo 9N z 2002 roku, ale obecnie mam ten sam problem. Gdy uruchomię klimatyzację słyszę jakieś wycie. Dźwięk ten zależny jest od obrotów silnika i tego, z jaką mocą pracuje kompresor - w upalne dni, gdy klima ostro musi chłodzić wyje głośniej. Słysze to w całym zakresie obrotów. Najbardziej przy redukcji biegów i hamowaniu silnikiem, a także na biegu jałowym. Dźwięk ten przypomina mi odkurzacz, który zmienia pracę swojego silnika wraz z pracą silnika spalinowego :)

Otóż byłem u mechanika... Nie żadne badziewne ASO, tylko dobry, wykwalifikowany znajomy fachowiec mający swój mały warsztacik. Włączyłem klimę, trochę pogazowałem - w 30 sekund zobaczył w czym tkwi problem... w moim przypadku przyczyną wycia jest rolka napinająca (napinacz) pasek wielorowkowy - ten co napędza alternator i kompresor. Łożysko jest wywalone i przez to rolka ma luz. W momencie gdy włączam klimę, na pasku jest większe obciążenie, rolka zaczyna wyć. Obroty paska zależą od obrotów silnika, obciążenie na pasku od mocy z jaką pracuje kompresor - wszystko się zgadza. Za jakieś 3 tygodnie będę usuwał usterkę, to ewentualnie wtedy napiszę czy to było to. Jednak mechanik pokazał mi palcem: "Spójrz jak ta rolka się obraca, od razu widać, że ma jakieś wibracje boczne - tak być nie powinno, łożysko jest rozsypane." Widziałem to na własne oczy więc jestem w 99% pewny postawionej diagnozy.

Piszę o tym u Was w dziale, bo bardzo możliwe, że w Waszych nowych cackach :) dzieje się to samo... może VW wypuścił w nowych Polówkach wadliwe napinacze? Sprawdźcie, to może być to.

Pozdrawiam.[/quote]


No cóż - można sobie pogratulować diagnozy uszkodzonej rolki napinacza ale to nie rozwiąże problemu na 100% ... mi postawiono taką samą diagnoze - rolka nowa a klima dalej buczy jak głupia ( tak jak u Witka http://youtu.be/eFAC93l_5r0
:| )

akcja serwisowa chyba nie obejmie auta z 2002 roku co ? :mrgreen:
v
vwroom
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 17 cze 2010, 14:15

Post autor: vwroom »

Pytanie czy akcja serwisowa - jeśli w ogóle będzie, dotyczy samochodów na gwarancji czy może wszystkich którego dotyczy wada? ktoś wie jak to się standardowo dzieje w przypadku akcji serwisowych?
vwroom
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""Aydaho""]

No cóż - można sobie pogratulować diagnozy uszkodzonej rolki napinacza ale to nie rozwiąże problemu na 100% ... mi postawiono taką samą diagnoze - rolka nowa a klima dalej buczy jak głupia ( tak jak u Witka http://youtu.be/eFAC93l_5r0
:| )

akcja serwisowa chyba nie obejmie auta z 2002 roku co ? :mrgreen:[/quote]

Dobrze, że pozostawiłem ten 1% wątpliwości, bo całkiem głupka bym z siebie zrobił :acute: Rolka wymieniona. Klima jak wyła, tak wyje. :angry2: Chyba pozostaje kompresor... Póki co nie robie tego. Nie mam na to pieniędzy, ochoty i czasu. Jak kompresor wyda swoje ostatnie wycie, to może wtedy go się zrobi... póki co mam go dosyć... Klima chłodzi i jest git. :beach:
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""vwroom""]Pytanie czy akcja serwisowa - jeśli w ogóle będzie, dotyczy samochodów na gwarancji czy może wszystkich którego dotyczy wada? ktoś wie jak to się standardowo dzieje w przypadku akcji serwisowych?[/quote]
Raczej wszystkich, ewentualnie z jakimiś watrunkami. Ogólnie to zalezy od typu awarii. Jeśli jest coś ważnego to może obejmować nawet wieloletnie samochody nie serwisowane w ASO.

Przy przeglądach lub innych czynnościach w ASo pracownik ma OBOWIĄZEK sprawdzić czy dane auto podlega pod jakąś akcje serwisową. I przywala pieczęć do zlecenia.
Awatar użytkownika
Aydaho
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 16 sie 2010, 9:26
Lokalizacja: Tarchomin

Post autor: Aydaho »

Mam kolege w VW - zadzwonie i zapytam czy jest akcja na to - dam Wam znać.

--- edit ---
dzwoniłem - akcji nie ma i nic nie słyszał żeby miała być tak więc trzeba sobie z tym poradzić jakoś "domowym sposobem" ale że lato się kończy odkladam temat do wiosny
Awatar użytkownika
LameBoy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 19 kwie 2010, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LameBoy »

dostałem info, że wycie przy klimie na niskich obrotach, którego doświadczyłem u siebie to problem nastawnika turbosprężarki - info od serwisanta ASO u którego byłem w sprawie kontrolki EPC na podpięciu i diagnozie -także powodowanego przez nastawnik turbosprężarki. Wgrali nowy soft, i ponoć miało ustać. Nie miałem okazji sprawdzić bo nie jeździłem na klimie przez 1,5 tygodnia, a niestety znów pojawiło się EPC na które znów odstawiłem auto do serwisu. Jeśli zrobią temat, i zniknie problem lampki EPC oraz problem wycia przy 1000-1200 obrotów na włączonej klimie to znaczy, że istotą problemu był właśnie ten nastawnik turbosprężarki o którym mi mówili...
"3,5 czy 3,8 sek do 100km/h i tak i tak się zesrasz z wrażenia, więc po co przepłacać jak to szybsze auto jest zazwyczaj dwa razy droższe..." ;)
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

To ciekawe, zważywszy, że problem występuje też w silnikach bez turbiny...
Obrazek
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Zgadza sie,u mnie to samo,poczekam jeszcze po zimie i do ASO.
d
dubble
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 14 mar 2011, 20:33

Post autor: dubble »

Koledzy nic wam to nie da. U mnie wymieniali kompresor, wszelkiego rodzaju paski i nic to nie dało. Klima tak jak wyła tak wyje. Jeżdżę tak od trzech lat, przyzwyczaiłem się, że od czasu do czasu wyje i powiem szczerze, że nie zwracam już na to uwagi. Jak chcecie, to próbujcie, ale nie sądzę żeby cokolwiek to dało tym bardziej, że dzieje się to samo w seatach ibiza i skodach fabia (ten temat był poruszany na forach w/w samochodów).
Awatar użytkownika
LameBoy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 19 kwie 2010, 12:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LameBoy »

generalnie na moje pytanie co ma silnik do turbiny on odpowiedzial, że wycie które słysze to nie klima a nastawnik turbo, gdzie gdy włączam klimę to spada moc a nastawnik stara się odpowiednio dopasowac prace turbiny zeby nie odczuwac spadku mocy. Tak mi to wytłumaczyli ale zobaczymy w praktyce. Dla mnie ten odglos jest taki, jakby jakaś część toczna, rolka z paskiem po prostu wyły sobie cichutko w momencie kiedy się zmienia na nich prędkość obrotowa i po chwili stabilizowało...
Jak wspomniałem, że wiele aut z klimą prowadziłem, też z turbiną i jakoś nie słyszalem takich bajerów, dostalem także logiczną odpowiedź - czy tamte auta miały pojemność tak małą jak 1,2 litra? bo przy tak małej pojemności, włączenie klimy to procentowo duży wysiłek dla silnika...

przyznaję się bez bicia, że gość w aso mnie zagiął sensownie argumentując swoje podejście ;) zobaczymy co wymyślą i tyle :)
"3,5 czy 3,8 sek do 100km/h i tak i tak się zesrasz z wrażenia, więc po co przepłacać jak to szybsze auto jest zazwyczaj dwa razy droższe..." ;)
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

Byłem w niezależnym, renomowanym jeżeli chodzi o Poznań serwisie klimy "po sąsiedzku" żeby ją oczyścić (po wiosennym "czyszczeniu" w ASO już śmierdziało) i spytałem o temat odgłosów, bo akurat przy obecnej pogodzie odgłosy wróciły. Facet posłuchał, pooglądał w komorze silnika i stwierdził, że z tematem nie da się nic zrobić i trzeba żyć. Po prostu w niektórych samochodach w przewodach są wmontowane tłumiki (cylindryczny kształt), a tu są gołe przewody i przenoszące się drgania sprężarki i inne nie są w żaden sposób tłumione. Nie wiem, w sumie nie miał interesu, by mnie oszukiwać...
Obrazek
n
nawrot12
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 63
Rejestracja: 28 lip 2010, 12:57
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: nawrot12 »

[quote=""woolfik""] Po prostu w niektórych samochodach w przewodach są wmontowane tłumiki (cylindryczny kształt), a tu są gołe przewody i przenoszące się drgania sprężarki i inne nie są w żaden sposób tłumione. [/quote]

A nie ma możliwości "dorobienia" tłumików?
Obrazek
Sprzedam]
Nowe chlapacze i dywaniki materiałowe do Polo 6R
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

Nie wdawałem się w szczegóły, a facet nie był zainteresowany podjęciem tematu. Jak ktoś chce podjąć się eksperymentów na swoim układzie, to chętnie posłucham o efektach, ale sam nie jestem zainteresowany ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Koledzy, właśnie przeczytałem w zeszycie SSP VW o silniku TSI - co prawda 1,4:
Podczas gwałtownego przyspieszania,
w zakresie 2000 – 3000 obr/min może się
pojawić charakterystyczne wycie
sprężarki. Jest to normalny odgłos pracy
tego urządzenia.
g
garypayton
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 03 wrz 2010, 21:19
Lokalizacja: Katowice

Post autor: garypayton »

U mnie też dzisiaj coś zawyło w klimie (mam 2000 km przebiegu, w zasadzie dopiero ostatnie 3 dni to okres intensywnego używania klimy), temperatura dzisiaj + 29 stopni. Najpierw wydawało mi się, że ktoś w pobliżu włączył odkurzacz (takie było pierwsze skojarzenie na ten dźwięk) ale jak się okazało byłem w okolicy sam. Gdy ruszyłem dalej wyło, ustało po pewnym czasie, trudno mi powiedzieć co na to wpłynęło, ale stawiałbym na zwykły przepływ powietrza pod maską i naturalne schłodzenie różnych elementów. także czy 1.4 czy 1.2 TSI nie ma tutaj wg mnie znaczenia. Poobserwuję zjawisko bo zanosi się na to, że w upały może tak po prostu co jakiś czas być.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”