[86c/86c2f/Derby] Licznik od g40 do 86c2F

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Lobuz
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1024
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:43
Lokalizacja: Bogatynia | Wrocław

Post autor: Lobuz »

jeśli to jest benzyna to nie bedzie problemu a jeśli disel to chyba nie podpasi, jakoś tak to było:p
r
rafal_1903
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 336
Rejestracja: 05 gru 2008, 18:16
Lokalizacja: LESZNO

Post autor: rafal_1903 »

tak mam bezynkę . szukam obecnie takiego licznika
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Zacznijmy od tego, że 3F to oznaczenie silnika wielopunktowego o mocy 75 KM.
2F to w skrocie model Polówki 86C 2F.

Wiec silnik 3F występował w 2F czyli konkretniej w Polo 86C 2F.

Podstawowe pytanie padło, czy kolega ma silnik diesela czy benzynę.
Jesli diesel to nie warto wymieniać bo będą problemy z obrotomierzem na ktorym jak piszesz zależy Ci.

Kolejna sprawa 3F (miedzy innymi 3F) ma po 2 czujniki cisnienia oleju. Jesli Twój silnik benzynowy będzie mial tylko jeden czujnik, to z zegarów może wydobywać sie pisk. Buzzer będzie alarmował, że coś nie tak z cisnieniem oleju, mimo że bedzie wszystko z olejem ok. To wlasnie bedzie objaw braku tego jednego czujnika.

Idzie to obejsc i nawet jakis czas temu przewijał się taki temat. Mysle, że szukarka znajdzie go jak bedziesz wpisywać czujnik oleju, licznik i pochodne :)
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

Według moich badań (praktycznych :P)

wyjeździłem wszystko - brak paliwa koniec rezerwy,
5l - początek rezerwy,
10l - początek grubej kreski przed rezerwą,
15l - krótka kreska przed 20l
no i potem co kreska to 5l

Pamiętaj, że zbiornik niema równych kształtów (nie jest prostokątem) więc musi być pole tolerancji dla wskaźnika na liczniku
Obrazek
Awatar użytkownika
rolek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 226
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:22
Lokalizacja: FG & FMI

Post autor: rolek »

Zapomniałem dodać, że początki kresek są podawane od strony prawej, czyli z góry na dół (tak jak idzie strzałka z pełnego baku w dół)
Obrazek
N
Neccy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Neccy »

A macie jakiś pomysł co jest przyczyną, gdy:
Tankuję do pełna i pierwsze pół baku wystarcza na 450 km, a druga część baku na ok 150 km (co prawda nie wyjeździłem do końca ale ponieważ mam diesla nie chcę ryzykować wyjeżdżenia całej ropy, żeby sobie nie dodawać kłopotu).

Czy to normalne? Zaszlamienie?
m
max05
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:15
Lokalizacja: Bdg

Post autor: max05 »

to jak u mnie w takim razie interpretować poziom paliwa ?

http://img21.imageshack.us/img21/796/hghgfhfe.jpg
moje pierwsze polo !!! :):)
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

[quote=""max05""]to jak u mnie w takim razie interpretować poziom paliwa ?[/quote]
- gruba kreska u góry i 40 to chyba oczywiste (chociaż nie do końca);
- pierwsza gruba kreska pod 40 to 30 litrów w baku;
- kolejna cienka to 25 l;
- gruba kreska i 20 to 20 litrów;
- kolejna cienka to 15 litrów;
- kolejna gruba to 10 litrów;
- czerwone pole rezerwy - różnie (moim zdaniem pomiędzy 5 a 7 litrów)
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Witam Wszystkich mam pytanko jak w temacie:) jak to zrobić szybko i bez boleśnie dorawałem nowy licznik i chciałby sobie ustawć jego stan taki jak mam teraz;P wie może ktos jak to uczynić? z gróy dziękuje:)
PozdraVWiam
Awatar użytkownika
Lechu_1987
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1011
Rejestracja: 13 sie 2009, 20:54
Lokalizacja: GDYNIA

Post autor: Lechu_1987 »

kawałek precika wtykasz na wiertarke i od tylca atakujesz licznik hehe :D:
Vw Polo 86c2f 94r. 1.0 AAU = 60 KM i 83Nm
Vw Golf II 90r. 1.6 TDi SB -80 KM = 101KM i 198Nm
Vw Passat B4 94r. 1.9 TDi 1z 90KM = 114KM
Vw Golf III 95r. 1.9 TDi 1z 90KM
Vw Sharan 97r. 1.9 TDi AHU 90KM = 110KM
Vw Golf IV 00r. 1,9 TDI AJM 115KM
Awatar użytkownika
VAGfan
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 13 sie 2009, 22:18
Lokalizacja: zach-pom

Post autor: VAGfan »

jeśli jest duża różnica to zamęczy wiertarkę ;) he he

Najszybciej będzie wymontować wskaźniki, wyjąć kubek prędkościomierza i z boku oraz od tyłu igłą podnieść zabezpieczenia pomiędzy wałkami a następnie ustawić żądane wskazanie.
86c2f 1W [2009-2010]
6N 1Y [2010-]
A
Amino
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 05 kwie 2009, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Amino »

A nie prościej będzie przełożyć cały prędkościomierz bez kombinowania? Przecież są takie same i bez problemów pasują pomiędzy różnymi wersjami liczników. Może od razu napisz, że chcesz cofnąc licznik i tyle.
p
pay245
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 240
Rejestracja: 09 wrz 2009, 10:10

Post autor: pay245 »

[quote=""Amino""]A nie prościej będzie przełożyć cały prędkościomierz bez kombinowania? Przecież są takie same i bez problemów pasują pomiędzy różnymi wersjami liczników. Może od razu napisz, że chcesz cofnąc licznik i tyle.[/quote]

Naucz się czytać chce cofnąć do takiego stanu jaki ma teraz na starym liczniku może ma licznik bez obrotka i wsadza z obrotomierzem lub ma padniety
M
Mateusz04
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 17 lis 2009, 10:51

Post autor: Mateusz04 »

stara linka i wiertarka lub jakiś inny silniczek idzie dość szybko :D

-- Śro Lis 18, 2009 2:24 pm --

stara linka i wiertarka tub jakiś inny silniczek idzie dość szybko :D
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Poprostu dostałem licznik z obrotkiem i chce sobie ustawić te same kilometry:P
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”