"Wiedz jedno soczewka żeby dobrze świeciła musi być czysta więc bez spryskiwaczy nie ma mowy. A ksenony w lampach bez homologacji to postrach na drodze "
pozdrawam i szacun jak taki czas jezdziłes na ORI zarówach ;]
wiecie co gadka szmatka. chcesz wiedziec wszystko co i jak jedz na stacje kontroli pojazdów i popytaj ;]
nic tym nie tracisz a mozesz zyskac przydatne informacje.
enyłej to jest własnie polska, kraj maxymalnych absurdów. nie mozna zadbac o bezpieczenistwo. a pi***lenie ze zwykła zarówka da lepsze (mocniejsze bahaha) siwiatło od xenonu jest bełkotem. chcesz mocne swiatło kup zarówki 100 vat jak ci klosz temp wytrzyma (btw tez nielegalne ;])
sami dobrze wiecie ze xenon w nawet pospolitej soczewce nie jest niebezpieczny.
[quote=""paroof""]
wiecie co gadka szmatka. chcesz wiedziec wszystko co i jak jedz na stacje kontroli pojazdów i popytaj ;]
nic tym nie tracisz a mozesz zyskac przydatne informacje. [/quote]
zwłaszcza, że w niektórych regionach co stacja kontroli pojazdów to inna interpretacja przepisów/inne zdanie
[quote=""paroof""]sami dobrze wiecie ze xenon w nawet pospolitej soczewce nie jest niebezpieczny. [/quote]
o ile jest dobrze ustawiony, bo niestety wielu kierowców z ksenonami w soczewce i bez mechanizmu samopoziomującego zapomina o czymś takim jak regulacja wysokości świateł... wtedy dla kierującego tym pojazdem nie jest to niebezpieczne, za to dla nadjeżdżających z przeciwka owszem
według mnie punktem wyjściowym by nikogo nie razić oraz mieć dobrą widoczność, jest precyzyjne ustawienie świateł. przerzuciłem już kilka typów lamp i parę kompletów żarówek i mam taką opinię:
- seryjne lampy + philips blue vision h4 = krótki zasięg światła, niedoświetlone pobocze
- angel eyes depo/fk (soczewka, szklany klosz lampy) + philips blue vision ultra h7 = biała barwa światła, większy zasięg, doświetlone pobocze, konieczność wymiany spalonej żarówki średnio raz na miesiąc
- dayline sonar (soczewka, plastikowy klosz lampy) + osram night breaker plus h1 = lekko niebieskawa barwa światła; męcząca podczas dłuższej jazdy w nocy, krótki zasięg, białe linie na drodze lepiej widoczny po zmroku
- projektory hofele (soczewka zkw, szklany klosz lampy) + osram cool blue hyper h1 = lekko niebieskawa barwa światła; nie męcząca podczas jazdy w nocy, daleki zasięg światła, brak homologacji E
Ja korzystam z ruchu lewostronnego a lampy mam europejskie z soczewka(czekają na montaż ale pogoda) I po powrocie z polski mam je oddać do serwisu i przerobią na ruch lewostronny ale co dokładnie zrobią nie wiem . napisze jak już będzie po całej operacji pozdro
[quote=""krzyDOLAR""]według mnie punktem wyjściowym by nikogo nie razić oraz mieć dobrą widoczność, jest precyzyjne ustawienie świateł. przerzuciłem już kilka typów lamp i parę kompletów żarówek i mam taką opinię:
- seryjne lampy + philips blue vision h4 = krótki zasięg światła, niedoświetlone pobocze
[/quote]
no właśnie, co osoba to inna opinia, ja mam taki zestaw i wg mnie dobrze pobocze doświetlają ale może gdybym potestował inne konfiguracje to bym zmienił zdanie :piwo:
Chciałbym trochę odświeżyć temat dotyczący lamp a właściwie samego poziomowania. Na forum znajduje się już manual dotyczący podłączenia spryskiwaczy, montażu samych lamp też, ale nigdzie nie mogę znaleźć tematu dotyczącego podłączenia samego systemu samopoziomowania. Pisałem już do Tofika_6n2 bo wyczytałem, że on montował u siebie o ile się nie mylę, ale niestety nie odpisał :niewiem: . Czy ktoś montował kiedyś u siebie albo może wie jak podłączyć czujnik samopoziomowania tak żeby wszystko działało jak trzeba? Będę bardzo wdzięczny.