[6n]Wszysko o: Zegary, Licznik - wymiana, rodzaje, wskazówki

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 797
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Uporałem się z licznikiem. Obecnie wskazówka jest jak powinna i wskazuje dobrze. Gdy rozbierałem była bardzo lekko założona i być może dlatego była opadnięta. Zrobiłem już z 50km na nowym ustawieniu i jest OK.

Niestety podczas dobierania się do licznika zapomniałem o klemie aby ją zdjąć i po zamontowaniu zaczęła mi się świecić kontrolka od poduszki. Byłem u mechanika aby skasował mi ten błąd ale nie może wejść aby to skasować. Auto łączy się ale błędu skasować się nie da. Czy jest możliwość abym coś tam źle złożył? Auto pali , problemów nie ma prócz tej kontrolki od poduchy. Czekam na kabel i sam spróbuje skasować błąd.


EDIT:

Mechanior nie mógł skasować błędu ale pojechałem do kumpla co ma kabel i o dziwo na kompie program Delta Scan i tym skasowaliśmy błąd świecącej poduchy.

Teraz jest ok.

Obrazek
Awatar użytkownika
sebeq
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1128
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:39
Lokalizacja: Nowe n/W

Post autor: sebeq »

witam,dosyć dawno wymieniałem licznik przed lift na po lifcie i od tej pory nie mam w liczniku temp. cieczy grzania,cały czas mam na zero a bym chciał żeby działało bo nie wiem wtedy czy grzeje i z drugiej strony powinno wszystko działac, wiec co mi polecacie, gdzieś pomyliłem z pinami przy liczniku przy wymianie czy wymiana czujnika lub moze piny przy kostce czujnika trzeba zmienic,pomocy

Obrazek
[size=12px]http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=19398[/url]
p
pgaska1
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 22 gru 2015, 13:00
Lokalizacja: Wrocław/Lublin

Post autor: pgaska1 »

Witam. W moim polo przestał działać prędkościomierz. Czasami się na jakiś czas obudzi, by później ponownie pokazywać 0. Kilometrów również nie zlicza. Chciałem zacząć sprawdzanie, od impulsatora, niestety nie mogę znaleźć instrukcji jak się do niego dostać. Posiada ktoś może takową, albo chciałby mi to opisać ?
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""sebeq""]witam,dosyć dawno wymieniałem licznik przed lift na po lifcie i od tej pory nie mam w liczniku temp. cieczy grzania,cały czas mam na zero a bym chciał żeby działało bo nie wiem wtedy czy grzeje i z drugiej strony powinno wszystko działac, wiec co mi polecacie, gdzieś pomyliłem z pinami przy liczniku przy wymianie czy wymiana czujnika lub moze piny przy kostce czujnika trzeba zmienic,pomocy[/quote]
z tego co pamiętam to sprawę powinna załatwić wymiana czujnika temperatury. szukaj dla danego silnika z roczników 98-00.
[quote=""pgaska1""]Witam. W moim polo przestał działać prędkościomierz. Czasami się na jakiś czas obudzi, by później ponownie pokazywać 0. Kilometrów również nie zlicza. Chciałem zacząć sprawdzanie, od impulsatora, niestety nie mogę znaleźć instrukcji jak się do niego dostać. Posiada ktoś może takową, albo chciałby mi to opisać ?[/quote]
było o tym gdzieś na forum. impulsator jest chyba w skrzyni biegów, jak dobrze pamiętam.
r
rumcajs25
Swój
Swój
Posty: 759
Rejestracja: 19 kwie 2012, 13:18
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: rumcajs25 »

Zgadza sie Piotrek :) A co do impulsatora to w luce miedzy filtrem powietrza a zbiorniczkiem wyrównawczym po dokladnym przyjrzeniu znajduje sie taka okragla wypustka ktora wychodzi ze skrzyni o srednicy 2.5-3cm zakonczona jest gniazdem na 3piny pod ktore podpina sie kostke to jest wlasnie impulsator niestety zdjec nie posiadam
Mój Chagalblue
Ogólnopolski Zlot PKP 2013
Ogólnopolski Zlot PKP 2014
Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bzyku777 »

[quote=""sebeq""]witam,dosyć dawno wymieniałem licznik przed lift na po lifcie i od tej pory nie mam w liczniku temp. cieczy grzania,cały czas mam na zero a bym chciał żeby działało bo nie wiem wtedy czy grzeje i z drugiej strony powinno wszystko działac, wiec co mi polecacie, gdzieś pomyliłem z pinami przy liczniku przy wymianie czy wymiana czujnika lub moze piny przy kostce czujnika trzeba zmienic,pomocy[/quote]


Najłatwiej sprawdzisz zwierając piny wtyczki czujnika podwójnego temperatury cieczy w komorze silnika
G2-sygnał na wskażnik temperatury(zegary)
-pin 2 masa(brązowo-niebieski)
-pin 4 sygnał(żółto-czerwony)
Kolory mogą się różnic w zależności od modelu.
Przy zwarciu pinów 2 i 4 wskazówka powinna wychylić się na max w górę jeśli tak jest(winny jest czujnik-uszkodzony lub zła rezystancja)), jeśli jest inaczej wtedy przyczyną jest na 100% licznik lub ciągłość obwodu(ewentualnie pomyłka w pinach)
Zrób test elementów wykonawczych za pomocą vaga łacząc się licznikiem kanał 17
powodzenia
Awatar użytkownika
sebeq
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1128
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:39
Lokalizacja: Nowe n/W

Post autor: sebeq »

robiłem zwarcie pinami 2 i 4, nic nie podniosło sie :)
[size=12px]http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=19398[/url]
P
Prosty
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 06 sty 2016, 15:23

Post autor: Prosty »

Witam podepnę się do tematu i z takim pytaniem mam polo 1.6 z 97 r licznik po lifcie http://imged.pl/licznik-volkswagen-polo ... 65227.html czy nie będzie większego problemu z zaadaptowaniem takich liczników z np golf 4 bora ???
http://olx.pl/oferta/zegary-vw-golf-iv- ... 1d99b87d88
Awatar użytkownika
motyl1607
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 25 sty 2014, 18:39
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: motyl1607 »

Witam was wszystkich serdecznie :) !
Mam pytanie :) A mianowicie w moim classicu 96, 1,4 AEX wymieniłem zegary na te po małym lifcie (podświetlane od spodu :) ) wiadomo wymieniłem daszek bo ma skos w odwrotną str, pompe paliwa na poliftową, czujnik cisnienia oleju. Z rozbitka wytargałem kostkę na 32 piny, polutowalem wszystko i jest w 90% ok :/ Bo, wskazowka poziomu paliwa nie cofa sie do zerowego wskazania po wyłączeniu zapłonu ;)
cofa się jakieś 1/4 baku i zaczyna cykać i staje w miejscu :/ i kiedy ponownie włącze zapłon to podnosi sie o zakres paliwa jaki faktycznie jest w baku ;) az jak przekrece pare razy włączając i wyłączajac zapłon to dojdzie do końca skali a nawet poza no i tak już biedny zostaje ;)
Dodam że rozebrałem licznik i wskazowka od poziomu paliwa ma wiekszy opór jak nią ruszam niż reszta ;)
Macie jakieś pomysły? Można jakoś ten silniczek w licznkiu otworzyc ? ;)
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Jest tutaj osoba, która wspomogła by lub zaprogramowała EPROM-y z liczników nie za darmo oczywiście. Chodzi mi zmianę WGZS, przebieg i ew. skalowanie wychyleń temp i paliwa w licznikach Polo 6N i Golf MK3.
b
bl4ck87
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 12 lut 2016, 18:18

Post autor: bl4ck87 »

Witam panowie czy da się coś z tym zrobić ? :

https://imgur.com/VaPQKTT

wskaźnik km się zepsuł :)
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

[quote=""bl4ck87""]Witam panowie czy da się coś z tym zrobić ? :

https://imgur.com/VaPQKTT

wskaźnik km się zepsuł :)[/quote]

A poza tym licznik działa poprawnie? Możliwe, że trzeba poprawić zimne luty w liczniku. W Polo 6N wyświetlacze są lutowane.
b
bl4ck87
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 12 lut 2016, 18:18

Post autor: bl4ck87 »

Wszystko działa próbowałem proszę walczyć z lutownicą z tyłu płytki ale bez efektu chyba muszę poszukać poszukać "nowego" najlepiej z podobnym przebiegiem tylko gdzie ja z takim niskim znajdę :D 140k. Z jakich modeli podejdą i nie będzie żadnych problemów? moje polo to 94r 1.3.
m
mates1988
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 21 gru 2011, 10:48

Post autor: mates1988 »

Witam,
mam prosty problem, otóż zegary nie chcą mi wyjść z komory. Moje pytanie brzmi czy po odkręceniu dwóch górnych śrubek mocujących i wyjęciu zatrzasków na dole, cały moduł z zegarami powinien na tyle wyjść, żeby odczepić wiązke z kablami, bo mi niestety lewa strona nie chce za cholere ruszyć tak jakby trzymała wiązka. Wsadziłem rękę od dołu (od bezpieczników) i kable są sztywne. Co prawda dotykałem wtyczkę, ale boję się że jej nie przymocuje z powrotem.

Zegary mam po lifcie (temperatura i paliwo na górze na środku)
Proszę o odpowiedź czy ta wiązka powinna wyjść.

Dzięki.

[edit] Już wszytko OK wystarczyło zegary przechylić na zawiasach jak klapę i wszystko bez problemu wyszło.
m
maviozo90
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 61
Rejestracja: 06 kwie 2016, 12:05

Post autor: maviozo90 »

czołem,
może prosty temat, ale nie ogarniam, jak wrócić żywotność wskazówek w polo 6n? tzn, co zrobić żeby pięknie świeciły w nocy
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”