Dobra wrzucilem 311.2 vaga. I po pracy przy cieplym silniku wrzucilem go do adaptacji, ale najpierw wykasowalem wartosci na zerowym kanale adaptacji. Zrobilem adaptacje problem wystepuje nadal. Ale przez ten tydzien co jezdzilem zauwazylem pewna nieprawidlowosc. W jednym z wczesniejszych postow wpisalem ze obroty spadaja po 3-4 sekundach. BLAD! Obroty trzymaja sie na poziomie 1560RPM tak dlugo, az nie zatrzymam sie do 0km/h. Kulam sie lekko obroty sa wysokie. Zatrzymam sie do zera obroty powoli spadaja do tych 890RPM.
Przejechalem sie kawalek ustawilem scope na grupy 001 i 098 i wyglada to tak:
http://img600.imageshack.us/img600/9448/1233333t.jpg
pierwsza zielona pionowa kreska to rozpoczecie jazdy widac obroty tam sobie jezdza w te i w te jak to przy normalnej jezdzie. Jechalem po osiedlu wiec na szarzowanie nie bylo miejsca. W momencie drugiej kreski nastepuje wcisniecie sprzegla zdjecie z biegu i puszczenie sprzegla w celu "kulania" sie na luzie. Jak widac obroty momentalnie ida w gore do tego 1500RPM. W momencie trzeciej kreski nastepuje zatrzymanie sie do zera bez dotykania sprzegla czy gazu sam hamulec i obroty zaczynaja spadac. Dalej to wyglada stojac caly czas tak:
http://img856.imageshack.us/img856/5401/12333333p.jpg
Widzicie jakie grupy sa uruchomione do loga i jakie kolory linii odpowiadaja czemu.
Pomaranczowa linia - otwarcie przepustnicy jak mysle mnie nie dziwi. Widac gdzie wciskalem pedal a gdzie go puszczalem. Na wylaczonym silniku w zaplonie idle jest 4.1V po wcisnieciu do dechy schodzi do 1.0V. Zastanawia mnie tylko niebieska linia, czyli grupa 098 blok drugi. W momencie kiedy sie zatrzymalem wartosc ta wzrosła z około 3.0V do 3.38V, a obroty zaczely spadac. Widocznie fakt, ze te obroty w momencie kulania sie sa podtrzymywane nie tyle przez otwarta przepustnice (ta sie dostosowala i raczej jest zamknieta), a przez cos czego napiecie jest mierzone na drugim bloku. W momencie kiedy rosnie napiecie. Spadaja obroty. Szukam wlasnie po googlach jakichs opisow blokow na vagu. Gdzies widzialem ten link ale za cholere teraz go nie moge znalezc. Jak ktos ma informacje co oznacza ten blok bylbym wdzieczny. Ojciec twierdzi ze to problem z silniczkiem krokowym, ale jego wiedza na mechanice sie konczy wiec on sie moze tylko domyslac co powoduje fakt spadku obrotow do normalnych dopiero po zatrzymaniu sie.
EDIT:
http://www.aa-equipment.nl/files/VAG%20 ... 5B1%5D.pdf
Znalazlem cos takiego. Wychodzi na to ze to jakis potencjometr nastawnika przepustnicy G88. Szukam i szukam informacji o polozeniu, mozliwosci sprwdzenia tego potencjometru i ni cholery. Ma ktos wglad do jakichs ksiazek serwisowych i moze mi powiedziec czego wlasciwie szukam?