[86c\86c2f] Wszystko o: SWAP silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

adr0444
ale nie musisz wycinac i spawac podluznic.

co do lapy to wiedzialem ale wystarczy przekrecic stara lape
Powiedz cos wiecej na ten temat.

a skad pewnosc ze przy ABD nie trzeba tego samego robic.
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

stad ta pewnosc ze widzialem na wlasne oczy oba silniki i sprawdzalem co przy abd pasuje a co nie.. jedynie moze byc problem z kołem zamachowym ktore najprawdopodobniej trzeba bedzie z polo założyć... ogolnie mam juz wszystko prawie gotowe zeby go włożyć oprocz łapy silnika na ktora niestety nie mam pomysłu :commando:
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

a nie da sie przykrecic lapy z starego silnika do ABU??
Awatar użytkownika
adr0444
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 610
Rejestracja: 17 lis 2008, 16:12
Lokalizacja: Krosno Odrz.

Post autor: adr0444 »

da sie... ale bedzie ona mocowana tylko na 2 sruby a nie jak oryginalnie na 3 i to budzi moje watpliwosci :eek:
nie wiem jak długo to rozwiązanie wytrzyma :glare:
Sprzedam części do POLO 86c coupe/steilheck
Awatar użytkownika
marian
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 210
Rejestracja: 15 lis 2008, 13:52
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: marian »

[quote="adr0444"]da sie... ale bedzie ona mocowana tylko na 2 sruby a nie jak oryginalnie na 3 i to budzi moje watpliwosci :eek:
nie wiem jak długo to rozwiązanie wytrzyma :glare:[/quote]

wytrzyma...... jezdzę juz prawie 2 lata i ponad 40.000 km katowania z łapą na 2 śruby.... i nic
Obrazek
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Szanowni forumowicze. :hello: Przeczytałem chyba wszystkie tematy odnośni swap-ów i tym podobnych przekładek ale jakoś nie mogłem nic znaleźć na temat silnika 1.6 na gaźniku z Golfa II. Wszędzie jeżeli było to poruszane była mowa o 1.6 ABU i raz o ewentualnej podmiance dolotu i gaźnika zamiast mono. Wiem, że powoli nadchodzi zmierzch świetności mojej jednostki 1.05 NZ (gaźnik) i zaczynam już szukać dawcy i wyczytałem, że z 1.3 NZ nie byłoby praktycznie żadnego problemu w kwestii zarówno mechanicznej jak i elektrycznej ale czy ktoś kiedyś zamierzał się właśnie do 1.6 na gaźniku-poprzedniku ABU? :niewiem:
Bardzo bym prosił o sugestie, porady w tej kwestii, gdyż nie ukrywam, że z mojego porównania wychodzi na to, że za cenę ABU kupiłbym dwa na gaźniku :grin: dodam, że rajdowo nie chcę jeździć dlatego nie chcę kłaść aż tak bardzo nacisku na konie pod maską ;-)

Poza tym, nie mam ani kawałka komputera sterowania i wszelkie chęci zaadoptowania takiego cudu pod jaki kolwiek wtrysk do siebie łączyło by się chyba z ogromnymi kosztami, co?

-- Wto Wrz 15, 2009 1:13 pm --

Przepraszam, poprawka: mój silnik to 1.05HZ :blush2:
Awatar użytkownika
mlody90
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 219
Rejestracja: 17 lis 2008, 14:54
Lokalizacja: TOP / Kielce

Post autor: mlody90 »

jesli masz na mysli taki silnik Obrazek

to lepiej daj z nim spokoj bo aby go wpasowac trzeba ciac podluznice i spoooro rzezby robic i liczyc sie z niemalymi kosztami...

jak dla mnie bezsens...
[size=12px]https://picasaweb.google.com/mlody.997x/GIEDA#[/url] [/color][/size]
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Aha... to ABU jest mniejszy gabarytowo? To chyba lepiej mi zostać przy 1.3 NZ :) a czy do tych silników z pełną szprycą i mono można by było założyć dolot i gaźnik od 1.3 NZ? :scratch:
Awatar użytkownika
Brunonix
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 03 sie 2009, 15:05
Lokalizacja: Mogilno - Poznań

Post autor: Brunonix »

Osobiście widzialem silnik 1,8 na gaźniku w polo 86C - mechanicznie był w idealnym stanie - dużo wzmocnień i zabawy z ustawieniem geometrii, ale warto - sam chce to zrobić w moim derbiaczu, 66kw to mega moc przy tak lekkiej budzie, wiem ze nie łatwo;/ i koszta sa albo raczej "SĄ"... niemałe... i polecam skrzynie od 1,6 - lzejsze koło zamahowe - szybciej wkreca sie na obroty i ma wieksza piiiii...;DDD... ale cos za cos;/ - zywotnosc i osiagi.
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Jeśli masz 1,05 na gaźniku to masz HZ. NZ to 1,3 na wielopunkcie. 1,3 na gaźniku to MH.Ten motor z golfa II to rodzina z 1,8 i 2,0 zupełnie inne gabaryty i inne skrzynie biegów.A 1,6 z golfa III czy z polo po 94r są spokrewnione z 1,05.1,3 i 1,4 i dlatego pasuje.
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

1,6 ABU pasuje po przekreceniu lapy alternatora z starego silnika i chyba zmianie sprzegla poruszane to juz bylo.

do praktycznie kazdego silnika mozna zalozyc gaznik tylko nie koniecznie dostaniesz kolektor pod to. Widzialem juz w silnikach 1.8 2x dellorto poziome.

leszek
silnik o takim wygladzie wystepowal tez jako 1.5 oraz 1.6

1,5 byl w golfie mk1

nawet na bloku jak byk pisze 1.6
l
leszek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 249
Rejestracja: 24 cze 2009, 22:19
Lokalizacja: Krośniewice

Post autor: leszek »

Racja 1,5d i 1,6d oraz pewnie 1,9d
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

o nie 1,5 i 1,6 benzyna wiem co mam w samochodach:)

sa to silniki o oznaczeniach
Golf 2
PN, RF, EZ

golf 1
EG, JB, FH
Awatar użytkownika
Tabakuss
Początkujący
Początkujący
Posty: 118
Rejestracja: 09 wrz 2009, 6:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Tabakuss »

Dzięki za uświadomienie :oki: a jeszcze mam pytanie, czy orientujecie się czy do seatów też były pakowane 1.6 ABU? Oglądałem na allegro te silniki i tak na pierwszy rzut oka to by było to ale.... :niewiem: mogę się mylić, a czy jest jakaś cecha charakterystyczna po której można poznać ten silnik? A może wiecie kto robił taki swap 1.6 ABU, bo chciałbym dopytać właśnie jak to wygląda od strony technicznej: czy skrzynia piątka, którą mam mógłbym podpiąć pod niego, no i to o czym wspomniał bruczyk-zmiana sprzęgła, ale na jakie, czy z polo czy z golfa ? :grin: naprawdę, mocno mnie to interesuje i chcę się dobrze przygotować aby było jak najmniej niespodzianek przy wrzucie ;)

-- Śro Wrz 16, 2009 7:37 am --

Poniżej załączyłem linki dla porównania, jakby Znawcy tematu mogli zerknąć czy ten seatowski to to samo to będę wdzięczny :)
http://allegro.pl/item720188114_golf_ve ... pletn.html

a tu seat:
http://allegro.pl/item739557922_seat_to ... ilnik.html
http://allegro.pl/item729145537_silnik_ ... o_1_6.html
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

Tabakuss

sam zobacz ze te silniki z seata maja taka pokrywe zaworow jak ten silnik z Golfa II ktory nie wchodzi.

ABU ma pokrywe przykrecana na 3 sruby,

Sprzeglo trzeba zalozyc z POLO. bylo poruszane w innym temacie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”