[9n/9N3] wszystko o: stuki/puki/skrzypienie/zgrzyty/piski

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Ostatnio zaczęło się odzywać pukanie jakies z przodu co to może pukać ?Jeżdże duzo po dołach i to dlatego.
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Np łączniki stabilizatora. Najlepiej wjechać na kanał. Jedna osoba buja druga sprawdza i nasłuchuje gdzie stuka. Ja zawsze dotykam ręką wszelkich gałek i łączeń. Luz wyczuwalny jest objawem zużycia.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

[quote=""daniel0515""]Ostatnio zaczęło się odzywać pukanie jakies z przodu co to może pukać ?Jeżdże duzo po dołach i to dlatego.[/quote]

sprawdź gumy na wahaczach , wszystkie gumy
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Jaki moze wynosic koszt wszystkich gum ?
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Tuleja tylna wahacza przedniego w ASO to koło 70 zł. Przednia koło 30 - tak z pamięci mówiąc.
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

[quote=""jhosef""]Ja wymieniałem u siebie 2-ramionkowe na 4-ramionkowe. Co prawda wymiana była pro forma bo nic im nie dolegało. VW wycofał się z 2 ramionkowych. Zastanawiałem się nad tymi z Cupry ale wolę jednak nie utwardzać zawieszenia. W Gdańsku drogi są takie sobie. Trzeba zęby szanować. Za oryginały zapłaciłem w Gdańsku 38 zł za sztukę (tylne tuleje przedniego wahacza). Przednie tuleje są wymienialne razem z wahaczem wiec zakupiłem zamiennik TRW. Jak już rozgrzebywać to zrobić obie.[/quote]

u siebie również mam 4-ramionkowe, są solidniejesze
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Twarde tuleje z cupry nie nadają się 1,4 TDI i ogólnie silników 3 cylindrowych. Po ich założeniu wibracje jakie silnik generuje przy przyspieszaniu są mocno odczuwalne w kabinie.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

[quote=""Wolga85""]Twarde tuleje z cupry nie nadają się 1,4 TDI i ogólnie silników 3 cylindrowych. Po ich założeniu wibracje jakie silnik generuje przy przyspieszaniu są mocno odczuwalne w kabinie.[/quote]

i na oryginalnych odczuwalne są te wibracje :D
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Jak czujesz wibracje mimo założenia normalnych tuleji i nie masz luzów w zawieszeniu. To sprawdź w jakim stanie jest napinacz i łańcuch napędzający pompę oleju i wałek wyrównoważający (szczególnie jak autko zbliża się do 150kkm przebiegu i nikt tam nie zaglądał). U mnie po wymianie nawet przy 1500 RPM i 5 biegu na pełnym gazie tylko leciutko wibruje gdzie przed wymianą chciały mi plomby z zębów wylecieć. Oczywiście problem dotyczy 1.4 TDI.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
wojtek6992
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 564
Rejestracja: 06 lip 2011, 17:55
Lokalizacja: BBI

Post autor: wojtek6992 »

[quote=""Wolga85""]Jak czujesz wibracje mimo założenia normalnych tuleji i nie masz luzów w zawieszeniu. To sprawdź w jakim stanie jest napinacz i łańcuch napędzający pompę oleju i wałek wyrównoważający (szczególnie jak autko zbliża się do 150kkm przebiegu i nikt tam nie zaglądał). U mnie po wymianie nawet przy 1500 RPM i 5 biegu na pełnym gazie tylko leciutko wibruje gdzie przed wymianą chciały mi plomby z zębów wylecieć. Oczywiście problem dotyczy 1.4 TDI.[/quote]

w sumie chodziło mi o coś innego, ale przy następnej wizycie na podnośniku zwrócę na to uwagę!! dzięki!
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Niestety żeby tam zajrzeć trzeba zdjąć misę olejowa i potem plastikową osłonę. Ale tak jak pisałem wcześniej powyżej 150 kkm trzeba to po prostu wymienić . Najlepiej przy wymianie rozrządu bo i tak trzeba go zdjąć.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
daniel0515
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 82
Rejestracja: 11 lut 2013, 5:54
Lokalizacja: Radom

Post autor: daniel0515 »

Witam.Ostatnio w swojej polówce napotkałem dziwny dzwięk ,mianowicie.Jechałem sobie w trasie do Wawy z Radomia ,a że droga jest ekspresowa to jechałem tak gdzies 150 km/h.Wjeżdżając do Wawy bylo mnóstwo świateł i właśnie przy hamowaniu kiedy auto stawało w miejscu lekko amortyzując się usłyszałem w prawym przednim kole coś jakby zgrzyt.Na dołach jadąc dosyc szybciej nie slychac tego ,jednakże slychac to jadąc bardzo powoli na nie rownosciach ,hamując oraz przy redukcji biegu z wyzszego na nizszy (kiedy szarpie autem) co to moze byc ?Dodam ,że odczuwa się to na drążku do zmiany biegów.Czuć w ręku.Bujając autem cisza.
VW POLO 2003r. 1,2 6v 44kW
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

No najprawdopodobniej zawieszenie silnika. Otwórz maskę złap za silnika i poszarp.
Lenistwo drogą do postępu
Awatar użytkownika
nike_bytom
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 12 sie 2013, 8:08
Lokalizacja: Luton UK

Post autor: nike_bytom »

Witam,
Polo 9n 1.2 90tys przebiegu. Podczas zmiany biegu slysze taki gluchy stuk(nie zawsze), czasami zdarza sie kiedy jade na nizszym biegu na wiekszych obrotach silnika i puszcze gwaltownie noge z gazu to slychac gluchy stuk.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

szukał bym w poduszkach skrzyni lub silnika
nagła zmiana obciążenia silnika powoduje jego ruch i zużyta poduszka może stukać
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”