Np łączniki stabilizatora. Najlepiej wjechać na kanał. Jedna osoba buja druga sprawdza i nasłuchuje gdzie stuka. Ja zawsze dotykam ręką wszelkich gałek i łączeń. Luz wyczuwalny jest objawem zużycia.
[quote=""jhosef""]Ja wymieniałem u siebie 2-ramionkowe na 4-ramionkowe. Co prawda wymiana była pro forma bo nic im nie dolegało. VW wycofał się z 2 ramionkowych. Zastanawiałem się nad tymi z Cupry ale wolę jednak nie utwardzać zawieszenia. W Gdańsku drogi są takie sobie. Trzeba zęby szanować. Za oryginały zapłaciłem w Gdańsku 38 zł za sztukę (tylne tuleje przedniego wahacza). Przednie tuleje są wymienialne razem z wahaczem wiec zakupiłem zamiennik TRW. Jak już rozgrzebywać to zrobić obie.[/quote]
u siebie również mam 4-ramionkowe, są solidniejesze
Twarde tuleje z cupry nie nadają się 1,4 TDI i ogólnie silników 3 cylindrowych. Po ich założeniu wibracje jakie silnik generuje przy przyspieszaniu są mocno odczuwalne w kabinie.
[quote=""Wolga85""]Twarde tuleje z cupry nie nadają się 1,4 TDI i ogólnie silników 3 cylindrowych. Po ich założeniu wibracje jakie silnik generuje przy przyspieszaniu są mocno odczuwalne w kabinie.[/quote]
Jak czujesz wibracje mimo założenia normalnych tuleji i nie masz luzów w zawieszeniu. To sprawdź w jakim stanie jest napinacz i łańcuch napędzający pompę oleju i wałek wyrównoważający (szczególnie jak autko zbliża się do 150kkm przebiegu i nikt tam nie zaglądał). U mnie po wymianie nawet przy 1500 RPM i 5 biegu na pełnym gazie tylko leciutko wibruje gdzie przed wymianą chciały mi plomby z zębów wylecieć. Oczywiście problem dotyczy 1.4 TDI.
[quote=""Wolga85""]Jak czujesz wibracje mimo założenia normalnych tuleji i nie masz luzów w zawieszeniu. To sprawdź w jakim stanie jest napinacz i łańcuch napędzający pompę oleju i wałek wyrównoważający (szczególnie jak autko zbliża się do 150kkm przebiegu i nikt tam nie zaglądał). U mnie po wymianie nawet przy 1500 RPM i 5 biegu na pełnym gazie tylko leciutko wibruje gdzie przed wymianą chciały mi plomby z zębów wylecieć. Oczywiście problem dotyczy 1.4 TDI.[/quote]
w sumie chodziło mi o coś innego, ale przy następnej wizycie na podnośniku zwrócę na to uwagę!! dzięki!
Niestety żeby tam zajrzeć trzeba zdjąć misę olejowa i potem plastikową osłonę. Ale tak jak pisałem wcześniej powyżej 150 kkm trzeba to po prostu wymienić . Najlepiej przy wymianie rozrządu bo i tak trzeba go zdjąć.
Witam.Ostatnio w swojej polówce napotkałem dziwny dzwięk ,mianowicie.Jechałem sobie w trasie do Wawy z Radomia ,a że droga jest ekspresowa to jechałem tak gdzies 150 km/h.Wjeżdżając do Wawy bylo mnóstwo świateł i właśnie przy hamowaniu kiedy auto stawało w miejscu lekko amortyzując się usłyszałem w prawym przednim kole coś jakby zgrzyt.Na dołach jadąc dosyc szybciej nie slychac tego ,jednakże slychac to jadąc bardzo powoli na nie rownosciach ,hamując oraz przy redukcji biegu z wyzszego na nizszy (kiedy szarpie autem) co to moze byc ?Dodam ,że odczuwa się to na drążku do zmiany biegów.Czuć w ręku.Bujając autem cisza.
Witam,
Polo 9n 1.2 90tys przebiegu. Podczas zmiany biegu slysze taki gluchy stuk(nie zawsze), czasami zdarza sie kiedy jade na nizszym biegu na wiekszych obrotach silnika i puszcze gwaltownie noge z gazu to slychac gluchy stuk.