[6n2] Czyżby znów termostat?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adas110780
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adas110780 »

Ja dzisiaj też dostałem zamówiony termostat Wahlera, przy najbliższej okazji go wymienię, zobaczymy jak mój będzie działał...

-- Czw Paź 29, 2009 10:44 am --
Obrazek
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http]Obrazek[/url]
r
riggs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 19 sty 2010, 14:20

Post autor: riggs »

[quote="rat4"]wymień koniecznie termostat najlepiej Wahler co idzie na 1szy montaż, o vernecie i innych zapomnij bo to buble i działają przez kilka miesięcy....[/quote]
Kolego mylisz sie.WAHLER to swietne termostaty ale wcale nie ida na pierwszy montaz.Na pierwszy montaz ida termostaty firmy BEHR-THOMSON.Wymienialem juz w 3 autach VW i w kazdym byl BEHR-THOMSON no i oczywiscie sygnaturka VW/AUDI.Pozatym jeden termostat nabylem w ASO VW i to rowniez byl BEHR-THOMSON a nie WAHLER.Chyba ze VW mial paru poddostawcow ale watpie.Ja obecnie mam GOLFA i w nim tez byl BEHR-THOMSON ale ze silniczek sie ciezko grzal i temp spadala po wlaczeniu ogrzewania to musialem wymienic i kupilem WAHLERA bo za ori czyli BEHR THOMSON w ASO zaspiewali mi 90 zl a WAHLERA w sklepie z czesciami kupilem za 35 zl.Auto grzeje sie teraz ekspresowo i trzyma rowno 90 st.
Filtry MANN,FILTRON.Oleje Quaker State, MOBIL,żarówki CAR LIGHT,HELLA do waszych autek polecam.Już wkrótce do nabycia u mnie.Do oleju filtr gratis!!
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

OK, pomyliłem się :blush2: :D
teraz jak się wahler posypie to poszukam tego tomsona,
ważne jest też przed instalacją termostatu aby go zagotować w wodzie i zmierzyć czy prawidłowo działa
civic r18a2/407 1,6 HDi
q
qkis_ns
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:28
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: qkis_ns »

a mi juz temperatura ani drgie nawet o stopien ;P nieważne ile przejade... trzeba wymienic xD
Awatar użytkownika
adas110780
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 264
Rejestracja: 06 cze 2009, 23:11
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: adas110780 »

cały czas od wymiany na Wahlera bez żadnych problemów, trzyma równo 90, ładnie się nagrzewa, przy okazji wymieniłem czujnik temp. i wszystko śmiga :)
Obrazek
moje POLO <a class=\"postlink-local\" href=\"http]Obrazek[/url]
r
riggs
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 19 sty 2010, 14:20

Post autor: riggs »

[quote="rat4"]OK, pomyliłem się :blush2: :D
teraz jak się wahler posypie to poszukam tego tomsona,
ważne jest też przed instalacją termostatu aby go zagotować w wodzie i zmierzyć czy prawidłowo działa[/quote]
Nie przejmuj sie kolego bo WAHLER to dobry sprzet.Ja teraz mam w aucie wlasnie WAHLERA bo ori jest dwa razy drozszy.Ale jakby mi szybko wysiadl to tez pojde po ori.Zobaczymy.
Filtry MANN,FILTRON.Oleje Quaker State, MOBIL,żarówki CAR LIGHT,HELLA do waszych autek polecam.Już wkrótce do nabycia u mnie.Do oleju filtr gratis!!
q
qkis_ns
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 47
Rejestracja: 20 wrz 2009, 20:28
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: qkis_ns »

i po wymianie zmniejszylo ci sie spalanie ? jesli tak to ile ?
Awatar użytkownika
dee-jay
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 lis 2009, 18:19
Lokalizacja: Opole

Post autor: dee-jay »

witam, panowie mam ten sam problem z moim 1.4tdi. Wymienilem wlasnie termostat na wahler no i dziala dobrze, obiegu wcale prawie nie otwiera przy tych temperaturach. jednakże po włączeniu ogrzewania temperatura silnika spada nawet ponizej 70stopni. Zaczyna to byc irytujace bo to chyba nie mozliwe zeby ten typ tak mial. Pomożcie jak ktos wie co mu moze dolegac?
Obrazek
Awatar użytkownika
rafficz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2009, 11:24

Post autor: rafficz »

Raczej ten typ tak ma poprostu nagrzewnica zabiera ciepło z ukladu jak chcemy za wszelką cenę mieć ciepło w aucie. Sprawdzone na termostacie Wahler.
Jest to diesel do tego 3-cylindrowy i nagrzewa się znacznie wolniej niż np.1,9Tdi. Widzę jedyne zbawienne wyjscie. Chyba że ktoś wstanie wcześniej i uruszomi na 15-20 min silnik i ustawi obieg zamknięty.
Tym zbawieniem jest dodgrzewacz elektryczny w krućcu górnego węża ( mały obieg płynu ) przy głowicy na 3 dodatkowe świece żarowe które podgrzewają płyn chłodniczy jak uruchomimy silnik i włączymy ogrzewanie tylnej szyby. Rozwiazanie super znacznie ułatwia silnikowi osiagnięcie 90st.C i utrzymanie tej tej temp. Rozwiazanie to jest w VW Lupo 1.7 SDI możliwe że też w 1.9 Sdi Polo.
Awatar użytkownika
dee-jay
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 lis 2009, 18:19
Lokalizacja: Opole

Post autor: dee-jay »

można takie coś domontować? jaki koszt?
Obrazek
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

028121145B jest numer kołnierza w którym montuje się świece żarowe do podgrzewania płynu chłodniczego, montowany jest w lupo 1.7 sdi oraz polo 1.9 sdi tak jak napisał rafficz, według mnie podłączenie podgrzewacza nie będzie na zasadzie plug&play ale mogę się mylić. Dziwi mnie, dlaczego konstruktorzy z VW nie pomyśleli o tym rozwiązaniu w silniczkach 1.4 TDI. Przeglądając dokumentację elektryczną do 1.4TDI zauważyłem, że jest schemat podłączenia dodatkowych świec a co innego wynika z dokumentacji mechanicznej (etka online), czyli brak podgrzewacza.

na allegro jest aukcja takiego podgrzewacza do polo 1.9 sdi
http://allegro.pl/item894665151_podgrze ... tanio.html

taki uniwersalny podgrzewacz
http://allegro.pl/item892267872_podgrze ... e_lpg.html
moim zdaniem bardziej przyjemny w montażu (jak dla mnie) wystarczy przeciąć przewód od obiegu wody i wstawić go, dodać jakieś sprytne urządzenie sterujące (czasowe + czujnik temperatury płynu) lub podłączyć pod ECU.

Pozdrawiam
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Awatar użytkownika
rafficz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 22 gru 2009, 11:24

Post autor: rafficz »

Dla tych którym nie chce się przeróbek a maja sprawny termostat polecam zwrócić uwagę na to.
Nagrzewnica zabiera ciepło z układu. Miesza się z zimnym, ponieważ klapa obiegu jest otwarta i zasysa zimne powietrze z zewnątrz. Po włączeniu obiegu wew. klapa zostaje zamknięta i powietrze z nagrzewnicy nie miesza się już z tym zimnym tylko z znacznie cieplejszym z wewnątrz i temp. silnika szybciej rośnie. Obieg zamknęty nie działa tylko w pozycji na szybę (wyłącza się sam) więc proszę o tym pamiętać.
Awatar użytkownika
dee-jay
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 lis 2009, 18:19
Lokalizacja: Opole

Post autor: dee-jay »

Słuszna uwaga kolego, tak samo oglądałem kiedyś program ADAC, w którym sugerowano uruchamianie klimatyzacji podczas upałów z zamkniętym obiegiem, dlaczego nie mogło by to działać również z ogrzewaniem podczas mrozów? pojawia się tylko u mnie problem parujących szyb podczas zamkniętego obiegu jest na to jakaś rada?
Obrazek
Awatar użytkownika
dee-jay
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 02 lis 2009, 18:19
Lokalizacja: Opole

Post autor: dee-jay »

Witam, w zwiazku z tym ze temperatury spadają a moje polo juz zaczyna sie wolniej nagrzewać odgrzewam temat. Czy ktos montował w swoich polówkach dodatkowe świece żarowe do podgrzewania cieczy chłodzącej? Znalazlem schemat http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd2 ... 75a5f.html na forum golfa, ale wolalbym posluchac kogos z doswiadczeniem w polo, jak sie do tego zabrac, jak poprowadzic przewody i wogole. Pozdrawiam
Obrazek
Awatar użytkownika
krzysiekkrgu
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 20 maja 2010, 16:59
Lokalizacja: Kielcza, woj Opolskie

Post autor: krzysiekkrgu »

Problem z nietrzymaniem temperatury moze byc spowodowany zapowietrzonym układem chłodniczym;/ to tylko taka moja sugestia bo nie mam pojęcia jak w polo odpowietrzyc układ szczególnie po wymianie termostatu bo powinno sie takie cos robić, dodam jeszcze tylko że moja pola w wakacje nagrzewała sie juz po okolo 3-4 km a teraz jak rano gdy jest w okolicach 4-5stopni to gdy nie przekraczam 2tys obrotów to ponad 8km do pełnego nagrzania potrzebuje, do pracy mam 36km więc nie boję się że bede jeździł w zime z niedogrzanym silnikiem;) aha a co do płynu chłodniczego to ja polecam petrygo, z borygo miałem przygody w poprzednim aucie i juz do niego nie wróce;)
Gaz i do przodu>>>>>>

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”