Problem z temperaturą silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
azot85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 78
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:56
Lokalizacja: WLKP POZNAŃ

Post autor: azot85 »

A Ja mam jeszcze pytanko czy przez uszkodzony termostat będzie więcej pił beny ??
Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

No to jest chyba oczywiste,nie dogrzany silnik ssanie dłużej włączone.
a
azot85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 78
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:56
Lokalizacja: WLKP POZNAŃ

Post autor: azot85 »

No niby jasne ale wolałem zapytać :P :bow:
Obrazek
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Dodam że zależy jak sie uszkodzi jak cały czas otwarty to tak a jak stale zamknięty bo i takie usterki są to raczej nie weżmie ci więcej paliwa ale zagotuje ci płyn i może narobić szkód.
a
azot85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 78
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:56
Lokalizacja: WLKP POZNAŃ

Post autor: azot85 »

Hmm a jak to poznać :) czy jest otwarty czy zamknięty ??
Obrazek
Awatar użytkownika
ql89
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 17 lis 2008, 17:58
Lokalizacja: Łódź

Post autor: ql89 »

sprawdzić czy obie rury od układu chłodzenia(odchodzące od obudowy termostatu) są gorące-wtedy jest otwarty, gdy tylko jedna bodajże termostat się nie otwiera i nie załącza dużego obiegu. Mam nadzieje że nic nie pokręciłem :grin:
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote=""adam0751""]Hmm a jak to poznać :) czy jest otwarty czy zamknięty ??[/quote]

Jak Ci się długo nagrzewa auto, albo jeśli nie trzyma temperatury to jest termostat cały czas otwarty i nie będzie trzymał 90-ciu stopni. Mi padł ostatnio w trasie i przy włączonym nadmuchu trzymał mi 50 stopni :D. I żeby było ciekawiej termostat tydzień był w aucie(kupiony w ASO), zawiesił się. Wrzuciłem go do garnka, zagotowałem i teraz działa jak tralala ... :D
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

turzol
czyli ten co wpisałem:)
krociec rurowy 032 121 121J
i który oring bo są trzy:
+032 121 119H
032 121 119J
+N 903 168 02
Koszty znikome? Krociec kosztuje jakieś 12 euro.
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote=""d4ri0""]turzol
czyli ten co wpisałem:)
krociec rurowy 032 121 121J
i który oring bo są trzy:
+032 121 119H
032 121 119J
+N 903 168 02
Koszty znikome? Krociec kosztuje jakieś 12 euro.[/quote]

ty podales nr krocca z benzyniaka

prawidlowe nr
krociec 030121121B 22,18zł
oring x2 038121119B 4,51zł/szt
Awatar użytkownika
d4ri0
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1086
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: d4ri0 »

dzięki turzol
jeszcze mam jedna sprawę w związku z tym termostatem. Mianowicie u mnie jest tylko coś takiego jak na tej aukcji, którą podaliśmy. Nie jest to w żadnym plastiku tylko goły metal. czy do tego powinna być jeszcze obudowa, np. taka:
http://img207.imageshack.us/i/032121111an.jpg/
nie zrobiłem dziś zdjęcia, ale jutro zrobię i wrzucę.
Update.
Po dzisiejszym spocie i dyskusjach z Politykiem doszliśmy do wniosku, że to niekoniecznie musi być termostat. Jutro będzie pełna diagnoza, ale możliwe, że wystarczy przeczyścić cały układ i zalać nowy płyn. I tu rodzi się kolejne pytanie. Jak go rozcieńczyć?
[size=12px]http]

[size=12px]viewtopic.php?f=58&t=61866[/url]
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”