[6n2] Nowe lampy przód czy światła do jazdy dziennej.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
zdziebel
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 20 cze 2010, 12:39
Lokalizacja: Morąg

Post autor: zdziebel »

A jak bym ja w swojej polówki wstawił listwę diodową http://moto.allegro.pl/item1150746741_d ... odowa.html
w lampę jako światła do jazdy dziennej to czy to będzie zgodne z prawem??
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote="zdziebel"]czy to będzie zgodne z prawem??[/quote]w żadnym wypadku
L
Larson
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1021
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:28

Post autor: Larson »

dokladnie, musza miec homologacje :jester:
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Nie ma tak dobrze (na szczęście).

Najtańsze diody z homologacją koszt około 80-100zł. Ja jednak bym radził coś rozsądniejszego w granicy 170-250zł. W zależności od budżetu. Ewentualnie można zamontować tam gdzie są oryginalnie halogeny jakieś drogowe. Trzeba by coś dopasować. Ciekawe tylko czy policja zbyt często nie będzie zatrzymywała za jazdę na halogenach.
Znajomy wrzucił drogowe z homologacją to raz w miesiącu minimum ma kontrolę czy jest homologacja. Moim zdaniem przesada, ale co poradzić. Szczególnie dotyczy to aut, które fabrycznie nie miały możliwości wykupienia świateł RL.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
ZbysheK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 273
Rejestracja: 26 lis 2008, 23:05
Lokalizacja: WZW / WR / LU
Kontakt:

Post autor: ZbysheK »

Mam już plan jak zrobić DRL w moim polo, tylko jest pytanie czy wraz z włączeniem świateł do jazdy dziennej trzeba włączać tylne pozycyjne światła?


Pozdrawiam
Obrazek

Oh well, wherever, wherever you are,
VW POLO's gonna get you, no matter how far :butcher:
Awatar użytkownika
lagoc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 30 paź 2009, 14:33
Lokalizacja: BI

Post autor: lagoc »

Z tego co się orientuję to mogą się palić tylko dzienne przód, włączenie świateł "innych" ma powodować wyłączenie dziennych. Kolejna sprawa, że dzienne mają się włączać automatycznie po uruchomieniu auta
Awatar użytkownika
zdziebel
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 20 cze 2010, 12:39
Lokalizacja: Morąg

Post autor: zdziebel »

Witam po przerwie, a jak bym wsadził listwę LED http://moto.allegro.pl/dzienne-diodowe- ... 46741.html jako postojowi a'la lampy DAYLINE http://moto.allegro.pl/reflektory-nowe- ... 38727.html
taki styl to to ciekawe czy szanowni policjanci by się prz(cenzor)li ??
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Nawet lampy DAYLINE nie mają homologacji, więc czy kupisz listwę za 15zł (która ledwo świeci i trąci Calibrą) czy DAYLINE za 799zł to legalnie na samych diodach nie pojeździsz.

Lepiej rozwiązanie pośrednie czyli homologowane lampy za około 150zł.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

za takie diody kumplowi chcieli zabrac dowod puki tego nie usunie ale zerwal reka i teraz u mnie w bagazniku swieca
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote="Tomek001"]Nawet lampy DAYLINE nie mają homologacji, więc czy kupisz listwę za 15zł (która ledwo świeci i trąci Calibrą) czy DAYLINE za 799zł to legalnie na samych diodach nie pojeździsz.

Lepiej rozwiązanie pośrednie czyli homologowane lampy za około 150zł.[/quote]
Światła do jazdy dziennej nie wymagają homologacji ale muszą to być światła a nie jakaś tam listwa z diodami. Co innego całe lampy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

a moglbys to poprzec jakims przepisem czy cos ? ;p <tak z czystej ciekawosci>
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 4 maja 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia"

9) w załączniku nr 6 do rozporządzenia § 2 otrzymuje brzmienie:

"§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:..."

i tu są wyszczególnione wszystkie rodzaje świateł. Nas interesuję Lp. 18 poz. 14 pp. 1,2 i 3 i tu je przytoczę:

"1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,45)

2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,

3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej (45)"

Natomiast odnośnik 45 brzmi:

"Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne."

Wypowiedź zaczerpnięta z:
http://forumprawne.org/prawo-cywilne/57 ... ennej.html

Nie ma nic o homologacji, albo inaczej o dopuszczeniu użytkowania w kraju. Jak całe lampy, to w jednym "urządzeniu" znajdują się też inne światła a te już wymagają homologacji. Tylko tutaj występuje paradoks o sprzedaży urządzeń elektrycznych w obrębie UE, które już taką homologację muszą mieć. Czyli jednym słowem: lampy nie mają homologacji - zawieś je w garażu a nie w samochodzie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

czyli swiatla do jazdy dzienniej to nie lampy i nie musza miec homologacji wiec moze pora takie cos zamontowac?:D
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

Pytanie jest tylko po co? Co to daje poza mocno wątpliwym bajerem? Zużycia paliwa nawet nie poczujesz. W nowych samochodach gdzie styliści spędzili wiele godzin aby takie światła umieścić by wyglądało to dobrze ma to prawo bytu, ale nie oszukujmy się, że w naszych polówkach będzie jakaś rewelacja. Ja nie widzę najmniejszego sensu montowania takich świateł bo ni to wygląda ni to służy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

moze to i prawda
dzieki tobie odechcialo mi sie takie cos robic i przekonales mnie ze to niepotrzebne
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”