"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 4 maja 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia"
9) w załączniku nr 6 do rozporządzenia § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:..."
i tu są wyszczególnione wszystkie rodzaje świateł. Nas interesuję Lp. 18 poz. 14 pp. 1,2 i 3 i tu je przytoczę:
"1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,45)
2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,
3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej (45)"
Natomiast odnośnik 45 brzmi:
"Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne."
Wypowiedź zaczerpnięta z:
http://forumprawne.org/prawo-cywilne/57 ... ennej.html
Nie ma nic o homologacji, albo inaczej o dopuszczeniu użytkowania w kraju. Jak całe lampy, to w jednym "urządzeniu" znajdują się też inne światła a te już wymagają homologacji. Tylko tutaj występuje paradoks o sprzedaży urządzeń elektrycznych w obrębie UE, które już taką homologację muszą mieć. Czyli jednym słowem: lampy nie mają homologacji - zawieś je w garażu a nie w samochodzie.