Ja zrobiłem podgrzewane lusterka bez elektrycznej regulacji w ten sposób:
1. zakupiłem na allegro gotowe, podgrzewane wkłady, do tego trochę kabla 2 żyłowego, 2 szybkozłączki, 2 koncówki w kształcie widełek.
2. przeciągnąłem kabel z lusterka do wnętrza kabiny
3. masę podpiąłem do karoserii tuż koło skrzynki z bezpiecznikami
3. zasilanie - wybrałem najprostsze rozwiązanie, bo nie chciało mi się rozkręcać i szukać, wiec szybkozłączkami wpiąłem się tuż za włącznikiem do ogrzewania tylnej szyby.
taki hint dla pragnących przeciągać kabel przez lusterko - w samej obudowie lusterka jest zaslepka, której wyjęcie na czas montażu znacząco ułatwia ten proces.
Czy mogę od Was uzyskać info, który z kabli wychodzących z el. lusterk jest masą (zanim zacznę to rozkminiać z prądem:>)? I są dwa masowe, czy jeden?
Z tego co wyczytałem, 3 od sterowania i 2 grzewcze. Rozumiem ze sterowanie musi min 2 isc do wlacznika/sterownika lusterek, jakis masowy, do podgrzewania no i prad z bezpiecznikow.
Ma ktos dokladny opis tej wiazki (opisany kolorami, etc)?
Uwazacie ze warto szukac na szrocie/allegro oryginalnych wiazek (wkrecanych z pinami) czy uwalic przelotkę oryginalna (mam z lusterkami) i puscic na zlaczkach w przelotce? Szyby mam w sumie puszczone w przelotce, wiec pewnie za duzo zachodu by bylo, aby zrobic z tego oryginalna instalacje (potem dodać jeszcze przewody do glosnikow..).
Warszawa 2005 | Muszynka 2005/2006 | I Bronisławów 2006| Muszynka 2006/2007 | II Ślesin 2007 | Kłodzko 2007/2008 | III Więcbork 2008 | V Kozienice 2010
masa zawsze jest brązowa, czarny jest +12, a niebiesko szary podświetlanie.
w lusterkach jest jedna masa do podgrzewania.
trzy idą do sterownika, na który idzie masa i dwa plusy jeden zasilanie i jeden podświetlanie.
szukaj oryginalnej wiązki z pinami, szkoda rozwalać takie ładne przejscie chociaż też strasznie się napałowałem żeby to elegancko zrobić. wiązkę wewnątrz auta już robiłem sam.
borys_wrocek - ale wtedy bede musial do podnosnikow i gosnikow dobierac kurde, a na szrotach jak cos bylo, to pojedyncze - trudno trafic kompletne polo:)
Warszawa 2005 | Muszynka 2005/2006 | I Bronisławów 2006| Muszynka 2006/2007 | II Ślesin 2007 | Kłodzko 2007/2008 | III Więcbork 2008 | V Kozienice 2010
To odświeżymy temat. Mianowicie mam podgrzewane lusterka (powinny działać oba) ale działa tylko lewe, a prawe niestety nie. Sprawdziłem dziś czy doprowadzone są przewodu do prawego lusterka, no i zgodnie z tym: [quote="dumle"]Nie pamiętam dokładnie ile ich ma być 4 albo 5[/quote] i jest ich 5 , więc sprawa kabli, bezpieczników odpada, bo na dotyk sprawdziłem i wydają się być nie przetarte a bezpiecznik ten sam co na lewe lusterko a od strony kierowcy działa. Więc zapewne coś z prawym jest nie tak. Macie jakieś propozycje? Podejrzewam że coś z matą nie tak, ale nie wiem jak to sprawdzić i za bardzo nie mam pomysłu jak się za to zabrać.
po prostu padła Ci mata grzewcza, musisz ją wymienić, lub całe szkło z matą, na giełdzie ktoś wcześniej wrzucał linki do oryginalnych wkładów za grosze..
Czy posiada ktoś cały kompletny manual do elektrycznych lusterek z pierwszej strony tego wątku? Na 1-szej stronie zamieszczonych jest tylko część stron a chciałbym uzyskać całość.
Odswiezamy
[quote="Paffcio"]Aha i powiedzcie mi czy jest szansa przerzucic obudowe moich lusterek do tamtych ? Czy konieczne jest lakierowanie ?? - tez by mi sie przydał tego manual, bo probowalem i nie wychodzilo, a nie chcialem nic uszkodzic[/quote]
Wie ktos jak to zrobic?Bo obecnie mam za duzy kontrast.