Witam,po długim nieodwiedzaniu forum,co do kontrolki dalej świeci,przyzwyczaiłem się już,w warsztacie co robię przegląd co roku,powiedzieli mi że mam to olać,bo to we wszystkich praktycznie polówkach i fabiach,wyskakuje ze względu słabej jakości paliwa i rzadko jeżdżenia w dłuższe trasy.Pozdrawiam
[quote=""SNOP19""]Witam,po długim nieodwiedzaniu forum,co do kontrolki dalej świeci,przyzwyczaiłem się już,w warsztacie co robię przegląd co roku,powiedzieli mi że mam to olać,bo to we wszystkich praktycznie polówkach i fabiach,wyskakuje ze względu słabej jakości paliwa i rzadko jeżdżenia w dłuższe trasy.Pozdrawiam[/quote]
Pierd***lą głupoty. Zmień serwis. Fakt, że VW ma wygórowane wymagania i progi błędów, ale to co mówią to nie prawda. Sami nie wiedzą co jest więc próbują Ci wcisnąć głupotę.
[quote=""Pogodny51""]Witam, czy można jeździć na uszkodzonej sondzie (ta za katem)?-silnik FSI.
Pozdrawiam.[/quote]
z pewnością bedzie większe spalanie bo ta sonda decyduje o doborze mieszanki jesli się nie myle oraz gorsze osiągi.
[quote=""Pogodny51""]Witam, czy można jeździć na uszkodzonej sondzie (ta za katem)?-silnik FSI.
Pozdrawiam.[/quote]
Witam ponownie, sondy nie wymieniłem(szukam używki 03c906261). Kilka miesięcy jeździłem na uszkodzonej i było w porządku, ale ostatnio zacząłem używać klimę i silnik zaczął się mulić.Teraz nawet przy wyłączonej klimie jest to samo, przy mocniejszym naciśnięciu gazu silnik się dusi i miga kontrolka z silniczkiem. Byłem u mechanika podłączył do kompa, stwierdził że przerywa na czwartym cylindrze, według niego to coś z elektryką i nie wie czy ma to związek z uszkodzonym czujnikiem nox(sonda za katalizatorem). Wymieniłem świece oraz cewkę na czwartym cylindrze i niestety jest to samo.Proszę o rady.Pozdrawiam.
[quote=""Pogodny51""][quote=""Pogodny51""]Witam, czy można jeździć na uszkodzonej sondzie (ta za katem)?-silnik FSI.
Pozdrawiam.[/quote]
Witam ponownie, sondy nie wymieniłem(szukam używki 03c906261). Kilka miesięcy jeździłem na uszkodzonej i było w porządku, ale ostatnio zacząłem używać klimę i silnik zaczął się mulić.Teraz nawet przy wyłączonej klimie jest to samo, przy mocniejszym naciśnięciu gazu silnik się dusi i miga kontrolka z silniczkiem. Byłem u mechanika podłączył do kompa, stwierdził że przerywa na czwartym cylindrze, według niego to coś z elektryką i nie wie czy ma to związek z uszkodzonym czujnikiem nox(sonda za katalizatorem). Wymieniłem świece oraz cewkę na czwartym cylindrze i niestety jest to samo.Proszę o rady.Pozdrawiam.[/quote]
Dodam jeszcze że na zimnym silniku jest ok.
Niestety nie doczytałem się podobnego problemu co i u mnie. Otóż kontrolka check engine zapala sie u mnie, gdy np. zbyt szybko zapalimy samochód (gdy pompka nie skończy nabijać paliwo), czy też, gdy go zadusimy (czyli nam zgaśnie). Kontrolka po jakimś czasie zgaśnie, jeśli nie zdarzy nam sie to co wymieniłem wcześniej.
Dodam też że, gdy zadusimy samochód to zaczyna lekko wariować, tzn. nie chce nam odpalić bez wciśniętego gazu oraz przy tym nie trzyma obrotów a tak że po ruszeniu oborty nie chcą przez chwilę spaść.
Niestety nie doczytałem się podobnego problemu co i u mnie. Otóż kontrolka check engine zapala sie u mnie, gdy np. zbyt szybko zapalimy samochód (gdy pompka nie skończy nabijać paliwo), czy też, gdy go zadusimy (czyli nam zgaśnie). Kontrolka po jakimś czasie zgaśnie, jeśli nie zdarzy nam sie to co wymieniłem wcześniej.
Dodam też że, gdy zadusimy samochód to zaczyna lekko wariować, tzn. nie chce nam odpalić bez wciśniętego gazu oraz przy tym nie trzyma obrotów a tak że po ruszeniu oborty nie chcą przez chwilę spaść.[/quote]
Demontujesz przepustnice i dokładnie ją czyścisz benzynką ekstrakcyjna bądz rozpuszczalnikiem. A Adaptacje robisz VAGiem , wchodzisz w silnik , nastawy podstawowe i kanał 060. Bez VAGa podobno też idzie i wygląda to tak , że: wylacz wszelkie zbedne odbiorniki pradu, przekrec na zaplon, ale nie odpalaj. przepustnica powinna piszczec przez jakis czas(ok.1min) po czym uslyszysz klikniecie, wtedy odpal. Warunek powodzenia sposobem to temp. silnika min. 80 stopni, napiecie aku powyzej 12v i zamknieta przepustnica, czyli noga nie na gazie. Lecz ja zawsze robiłem to przy uzyciu VAGa.
Mam również pytanie o tę sondę za kat.
Ma ktoś pomysł gdzie mogę znaleść taką używaną w okolicach poznania? bądź w woj. zachodniopomorskim?
Ew. czy ma ona jakieś zamienniki tańsze niż część z serwisu VW?