[6n2] modyfikacje silnika gti

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

[quote=""volt_osg""]w intercarsie do tego silnika firmy supersprint bodajże , i wyglądał na 4-1[/quote]dokładnie:
Obrazek
wszystkie inne "firmowe" są 4-2-1
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

no i takie coś potrzebuje, gdzie i za ile?
na stronie supersprinta ponad 500e, trochę drogo :/
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

Zawory zrobią co na zamówienie nie musisz szukać jakie pasują jaki firma ogarnięta, taki kolektor bym wolał zlecić do zrobienia niż kupić gotowy teraz miałem niby supersprinta który nie dość ze pordzwial to jeszcze był pekniety na spawach, a co do panewek to jeżeli robisz motor do zabawy postaci wymieniaj wszystko póki rozłożony
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

motor jeszcze w całości fabryczny...
porting głowicy już zaplanowany... kasa odłożona... więc będzie na bank!
z kołem zamachowym się waham:
1. zbyt odchudzone- źle (nie nadaje się na trasę, bywa że szarpie,trakcja ginie, rozszczelni się wał,zeżre panewki,trzeba dużo między-gazu przy redukcji, extreeme koło wyleci :) )
2. będzie w odpowiednich granicach ( mniejszy wzrost momentu niż wyżej, ale bez szarpania i da się tym jeździć po mieście),zmniejszenie masy nie więcej jak 15%, chyba że ktoś wie lepiej ile można zejść z masy ori koła
3.najbezpieczniej, najwyżej kilka %, koszta i tak pochłonie a zysk raczej marginalny, czy nie lepiej zainwestować w coś innego?

wiem że nikt z Was prorokiem nie jest i nie wie ile taki a nie inny wariat wytrzyma,,
ja potrzebuje auta do jazdy na co dzień, 50/50 - miasto/autostrada, nie może być ekstremalnie surowe i sportowe,


jakieś inne pomysły na tuning tego silnika?
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

zwiekszyc kompresje :) jesli wolnossacy silnik ma byc mocny to kompresja musi byc :)
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

Podniesienie kompresji poprzez planowanie głowicy, ok

???
Jest jakiś wzór z którego można wyliczyć stopień sprężania po splanowaniu głowicy o x mm?
Albo ile można zejść żeby się tłok z zaworem nie spotkał?
??? up
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

volt_osg znalazłem coś co może Cię zainteresować, gość z poniższego wątku dłubał w chyba ARC/AJV/AVY ):
http://www.clubpolo.co.uk/forum/index.p ... 659&page=1
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

Dzięki , przeczytałem cały wątek , zrobił porting głowicy , custom kolektor wydechowy ,lekkie kolo zamachu i wynik około 145 km . Dobrze z masą zszedł do 860kg . Na jego filmach dobrze mu to jedzie :-D
A jak obliczyć jaki będzie stopień sprężania po splanowaniu głowicy o 1mm?
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

up??
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

to jest skp proces :) trzeba znac ilosc jakas napelnia sie caly cylinder, ilosci jakie sa przy max, i min. wykorbieniu itp itd :)
http://zssplus.pl/publikacje/publikacje37.htm
Awatar użytkownika
kondiii
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 12 mar 2012, 20:10

Post autor: kondiii »

Zamach waży trochę ponad 6kg.zjechalem do 3,9.jeżdżę 3lata bez żadnych problemów.Wkreca się strasznie szybko i szybko też schodzi z obrotów.Dodam ze zostało wyważone.
Awatar użytkownika
kerst
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 497
Rejestracja: 16 wrz 2009, 12:10

Post autor: kerst »

Najlepiej wywazac wal+ kolo zamachowe juz ze sprzegłem :)
V
Volloox
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 24 wrz 2013, 12:16
Lokalizacja: Śląsk, powiat bielski

Post autor: Volloox »

[quote=""kondiii""]Zamach waży trochę ponad 6kg.zjechalem do 3,9.jeżdżę 3lata bez żadnych problemów.Wkreca się strasznie szybko i szybko też schodzi z obrotów.Dodam ze zostało wyważone.[/quote]

Nie wiem jak Ci się to udało, ale masz szczęście.
U mnie po odelżeniu zamachu o 1.5kg i wyważeniu samego koła (bez wału i sprzęgła) po roku czasu wał przestał pracować osiowo. Skutkiem tego był wyciek z uszczelniacza wału od strony koła zamachowego i "scentrowana" praca koła pasowego po drugiej stronie. Panewek nie sprawdziłem (nie stukają), ale zapewne również się to na nich odbiło.
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

ile splanować głowice... ciężko powiedzieć, zależy ile remontów już przeszła. na pewno nie tak żeby zawory wystawały poza płaszczyznę głowicy.
sam już to próbowałem liczyć kilka razy, i powiem Ci szczerze że nie jest to takie proste bazując na danych z internetu.
według mnie najlepsze rozwiązanie:
- kamerą wziernikową wykonać pomiar (poprzez otwór świecy), ile zostaje miejsca zostaje pomiędzy tłokiem a zaworem w GMP (górne maksymalne położenie).
- okiem fachowca ocenić wartość,jaką w mm można splanować.. i tu jest potrzebna osoba która nie jest nowicjuszem w mechanice
- później warsztat który wykona planowanie na żądana głębokość
- jak przesadzą można się ratować podkładkami dekompresyjnymi (decompressing plates) stosowanymi przy uturbianiu silnika, ale to będzie dopiero zabawa...
- z doświadczenia mogę napisać że głowice podczas napraw planuje się o minimalna wymagana głębokość, czasem bywa ze 0,1 mm jest już wystarczająco. czasem zdarza się więcej
więc planowanie o 1mm jest dużą wartością , i nie zostawia wiele materiału do ewentualnych napraw w przyszłości.
oczywiście są różne głowice i nie każda można planować poniżej pewnych wartości.
gdybym wiedział ile można jaką głowicę "zjeść" to prowadziłbym zakład specjalizujący się w tuningu głowic :)
v
volt_osg
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 14 kwie 2012, 17:51

Post autor: volt_osg »

witam po przeszczepie,
mam teraz ARC pod maska
jest lepiej... jest fajnie,
choć szczerze liczyłem na więcej, ale nie wszystko poszło zgodnie z planem...
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”