spadek mocy przy włączonej klimie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

czaja454 spokojnie. Będzie manual :oki: . Muszę jeszcze popracować nad kilkoma sprawami.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

Ok ok, tak tylko nieśmiało zapytałem :)
p
pawelo88

Post autor: pawelo88 »

Będąc w temacie spadku mocy narodziło się pytanie czy u was w upały również zauważalnie spada moc silnika? Klima OFF. 1.4 benzyna.
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

Czysta fizyka kolego :) Po to zakłada się intercooler w silnikach turbodoładowanych :) Im zimniejsze powietrze tym więcej go zmieścisz w komorze spalania, a co za tym idzie dawkowanie będzie inne. Największe różnice widać w silniku diesela ze względu na wysoki współczynnik nadmiaru powietrza. :good:
p
pawelo88

Post autor: pawelo88 »

Racja. Tutaj zwłaszcza mały silnik różnica jest znaczna. W passacie w PD praktycznie nie widać - mam dla porównania. W ostatnią sobotę tak zastanawiałem się czy to aż tak jest to odczuwalne... Jeździłem w dzień i w nocy. W drugim wypadku polo zapitalało jak głupie.
p
pawelo88

Post autor: pawelo88 »

Z ciekawości zajrzałem w rozdzielacz dolotu. Powietrze z nad kolektora - ciepłe oraz z za błotnika - zimne. Klapka, która kontroluje ruch powietrza nie zmieniała swojego położenia. Była ciągle ustawiona na powietrze z nad kolektora. Efektem tego było dużo większe zamulenie w gorące dni. Zablokowałem w położenie - zimne powietrze jest już inaczej. Oczywiście na plus :grin: Ta różnica nie jest tak rażąca jak przed operacją :good:
Awatar użytkownika
patrykmp3
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 05 lut 2011, 16:36
Lokalizacja: Marki / W-Wa

Post autor: patrykmp3 »

Witam.
Posiadam Polo 6n2 1.4 8v czyli 60KM.
Spadek mocy przy włączeniu klimy jest zauważalny, ale generalnie mam pytanko z troszeczkę innej beczki do posiadaczy tego samego modelu...
Czy u Was również, przy włączeniu klimy dźwięk silnika jest jakby bardziej słyszalny? Może przydałoby się jakieś wygłuszenie? Jakieś pomysły? :)
Pozdrawiam, Patryk.
Moje 6n2 :)
http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 78&t=41692

Ślesin 2013 -> Dzierżązna 2013 -> Ślesin 2014 -> Topornia 2014 -> Ślesin 2015
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Niestety im słabszy silnik tym bardziej odczuwalne jest jego obciążenie.

Moje 6n2 60KM idzie tak samo jak kumpla 16V 75KM z włączoną klimą, więc spadek mocy w jego aucie jest mocno zauważalny.

Ja mam tą przewagę, że mogę otworzyć dach i mam efekt jakbym jechał z klimą ;)
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
Awatar użytkownika
patrykmp3
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 05 lut 2011, 16:36
Lokalizacja: Marki / W-Wa

Post autor: patrykmp3 »

Moja mama również posiada Polo. Tyle że 9N w sedanie z silnikiem 1.4 16v 75KM. U niej włączona klima jest odczuwalna, ale jednak i tak czuć więcej mocy niż w mojej Polince :)
Ale powracam do wcześniejszego pytania :) Czy ktoś może zna odpowiedź na to pytanie: "Czy u Was również, przy włączeniu klimy dźwięk silnika jest jakby bardziej słyszalny? Może przydałoby się jakieś wygłuszenie? Jakieś pomysły?"
Pozdrawiam, Patryk.
Moje 6n2 :)
http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 78&t=41692

Ślesin 2013 -> Dzierżązna 2013 -> Ślesin 2014 -> Topornia 2014 -> Ślesin 2015
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

patrykmp3 będzie bardziej słyszalny bo załącza ci się sprężarka klimy, która ma swój dźwięk dodatkowo zazwyczaj włącza się też wentylator, a silnik żeby napędzić sprężarę od klimy też jest bardziej obciążany. Co do wygłuszenia możesz pokombinować np. dając matę wygłuszającą pod maskę albo kombinując z dodatkowym wygłuszeniem ściany grodziowej (maty).
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”