[6n2] Dym spod maski, wyciek oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
riot.sdc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 29 gru 2012, 11:11

Post autor: riot.sdc »

a już chciałem zakładać nowy temat.

Od wczoraj zaczęło mi w kabinie śmierdzieć czymś palonym. Myślałem, że elektryka się pali, potem, że to spaliny i jeździłem tak ;|
Dzisiaj zrobiłem jakieś 20 km, zajechałem do domu, otwieram maskę a tam cała obudowa kolektora z przodu oblana olejem i wszystko paruje... i stąd ten smród. Teraz kojarzę, że wczoraj rano po 1 km, na światłach jakby dymiło mi się spod maski, ale myślałem, że to z auta przede mną....

Żadna kontrolka się nie świeci, jedzie w sumie normalnie chyba. Teraz już ciemno więc za wiele nie widziałem.

I teraz pytanie co mogłem zepsuć. Jutro spróbuję zlokalizować skąd pociekło, sprawdzę też poziom oleju. Obstawiam też zapchaną odmę. Jak zdemontować ją bez kanału ? Parkuję przed blokiem, nie mam garażu.

Potrzebuję auto na poniedziałek do pracy, chyba, że wyjdzie coś więcej, to pozostanie tylko mechanik.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

na pewno zmarzła odma, temat wałkowany 100000 razy co roku :boredom:
r
riot.sdc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 29 gru 2012, 11:11

Post autor: riot.sdc »

no i jest zagadka.
Właśnie wróciłem. Rozebrałem wszystko na parkingu.
Dla potomnych. Da się wymontować odmę od góry. Trzeba tylko zdjąć całą osłonę filtra powietrza i jest dostęp z góry. Wystarczy "wymacać" 3 śruby imbus 5 i idzie dobrze. Zajęło mi to jakieś 20 min.

No ale wracając. Ściągam odmę, a w głowie już mam obraz który widziałem na forach, masło itp., a moja odma jest czysta ?! :niewiem: wypłukałem wszystko benzyną, sprawdziłem przedmuch i wszystko jak najbardziej ok.

Wypadł mi wężyk, który wychodzi u góry z pokrywy klawiatury i dalej do obudowy filtra powietrza, cieńki... i z tego miejsca wylało mi olejem na osłonę kolektora. Dlaczego ?

Miejsce zaznaczone na czerwono:

Obrazek

Wyczyściłem silnik z oleju, dolałem nowego, sprawdziłem wszystkie połączenia i będę sprawdzał co dalej... kontrolka oleju nie świeci, auto pracuje normalnie.

Zdjęcie mojej odmy po demontażu. Auto mam od stycznia 2013 i nie czyściłem tego za mojej kadencji.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 sty 2014, 16:04 przez riot.sdc, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

Ja też się trochę zdziwiłem kiedy wyjąłem odmę, spodziewałem się że będzie cała zawalona majonezem ale nie było tego aż tak dużo, trochę na ściankach się osadziło i nic poza tym, chciałem zrobić zdjęcie ale miałem łapy w smarze i dałem sobie spokój.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Nie widziales msla bo maslo zbiera sie na korku oleju a nie w odmie
Zamarza w tej duzej puszce zawsze, to taki rozdzielacz wilgoci z oparow i oleju

Wyslane z telefonu
Awatar użytkownika
sidkoz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 367
Rejestracja: 13 paź 2011, 21:20
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sidkoz »

Po moim zamarznięciu odmy, otworzyłem zbiorniczek wyrównawczy płyn jest czysty tylko jak by na ściankach zbiorniczka było troszkę czarnych plamek. I dodatkowo wali spalenizną ze zbiorniczka. Czyżby uszczelka pod głowicą poszła?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""sidkoz""]Po moim zamarznięciu odmy, otworzyłem zbiorniczek wyrównawczy płyn jest czysty tylko jak by na ściankach zbiorniczka było troszkę czarnych plamek. I dodatkowo wali spalenizną ze zbiorniczka. Czyżby uszczelka pod głowicą poszła?[/quote]
jest to możliwe
kontroluj poziom płynu i oleju
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”