Sprężyna to jedno a amortyzatory i gumowe odboje to drugie - mogą być zupełnie rozbite lub już ich nie ma. Takie odboje to koszt rzędu 15 zł.
Koło potrafi również dobijać i obcierać jeżeli są zużyte amortyzatory.
Kiedyś do mojego polo wsiadł pan sąsiad. Nie dało się w ogóle ruszyć z miejsca :rotfl: . Potem padły amorki i wypadły resztki odbojów. Obcierało na byle podskoczeniu.
Zalecam sprawdzenie amorków i odbojów - potem sprężyn.
W moim przypadku koszt wymiany 0zł - 30min pracy.
Dodam tylko, że po wymianie amorków i odbojów obcieranie i stukanie ustało a jeżdżę na 16".
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee
A co myślicie o mojej sytuacji opisanej powyżej? Osoba od której kupowałem mówiła, że wymieniała amorki z tyłu i jak pojechałem na stację diagnostyczną to gość powiedział mi, że jak nóweczki. Więc sprężyny mam do wymiany? I ile one mniej więcej kosztują, dobrze by było poznać cenę z wymianą.
Witam wrócę do tego wątku czyli możliwe jest to że mam uszkodzone amortyzatory? I przez to tył mi dobija? Autko ma przejechane 150.000 km i coś zaczęło mi się tłuc w tylnym zawieszeniu gdy poruszam się po nierównościach. Ściągnąłem koło i zauważyłem że górna część amortyzatora ta osłona wpada wewnątrz sprężyny. Czyżby amortyzator był do wymiany?
bogdanzieba nad amorkiem jest gumowy odbój (taki krążek żeby w blachę nie waliło) a na tym plastikowa tuleja, osłaniająca amorek. Prawdopodobnie amorek już równo bije i to wszystko połamał. Jeżeli auto podskakuje to do wymiany.
Koszt amorków gazowe Bilstein B4 125złx2 + 30zł odboje i osłony. Chyba, że myślisz o czymś innym.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee
jakei sprezyny byscie wsadzili do classica na tyl - ogolnie zmieniam komplet zawiechy amorki beda raczej Bilstein B4 a spręzyny - tez chyba chce serie - zastnawiałem sie nad sprezynami variantem ale to bedzie chyba przegiecie w drugą mańke.
cfk ale co chcesz osiągnąć. Podnieść, opuścić? Z mojego rozeznania są sprężyny do classica chyba Weitec za 600zł komplet przód/tył -30/-30. Gleby nie ma ale usztywniają.
Pytanie czy nie lepiej przy takim kompleksie kupić gwinta. Końcowa cena będzie podobna a wyregulujesz jak Ci będzie wygodnie.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee
Nie wiem co mam zrypane czy sprężyny czy może amortyzatory. Dobija mi na dołkach i coś w lewym kole w amortyzatorze trzeszczy. Autko ma 150 tyś. km i nie wymieniałem amorków.
bogdanzieba zmień gumowe odboje, osłony i amortyzatory.
Wali i trzaska bo już nie ma o co walić (odboje), trzeszczą tuleje w amorku. Swoje już przeżyły. Jak to zrobisz na bank wszystko wróci do normy. Koszty już znasz. Robota dla znającego temat to pół godziny.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee
Wymontowac sprezyny, zawiezc do kowala i powiedziec zeby utwardzil i troche rozciagnal. Mozna tez wsadzic gumy o ktorych pisano wyzej. Ja tak zrobilem jak mialem 2f po wymianie zawieszenia tak lezala ze tyl troche wlasnie tak podnosilem.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673