gdzie zlacze diagnostyczne ??86c/2f

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
lubusik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 10:43
Lokalizacja: Bolszewo / Wejherowo

Post autor: lubusik »

można podłączyć do kompa ,

jest o tym temam w manualach ,
viewtopic.php?f=25&t=18892

a nawet jest filmik ukazujący co i jak jednego z forumowiczów :

http://picasaweb.google.pl/lh/photo/j2I ... directlink

wystarczy do zwykłego OBD2 dokupić odpowiednią przejściówke na kkl , na alledrogo koszt kilkunastu zł ..
Obrazek
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

lubusik
Kolego, nikt nie mówi że nie można, ale w samej kostce złącza w aucie mi brakuje jednego kabelka, jak podpinam się do auto to pisze nie nie zgodny z ISO, więc próbuję odszukać "zaginiony" kabel
Mam nadzieję że lukas2305 wskaże mi który to dokładnie, ale auto i tak poszło w trasę więc n razie nie śpieszy się.
Awatar użytkownika
lubusik
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 18 paź 2009, 10:43
Lokalizacja: Bolszewo / Wejherowo

Post autor: lubusik »

dzisiaj juz mi sie nie chce , ale sprawdze na schemacie jak on idzie i dzie go zlokalizujesz ...

byc może wystarczyło by wpiąć go we wtyczce , od wewnetrznej strony złacza pod bezpiecznikami ..., bo może jest tylko ze oddcięty ...

jutro wkleje ci skana schematu ...
Obrazek
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

lubusik
Szukałem go poza kostką, nic nie udało się znaleźć. Chyba tak już ktoś maczał palce.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

a więc znalazłem chwilkę i poszukałem. Kabelek żółty to linia l. Żółto-biały to linia k. Kody błyskowe można odczytywać z linii l, natomiast do poprawnej komunikacji z komputerem potrzebne są oba (chociaż z autopsji wiem, że tylko linia l wystarczy). Kabelki idą od półeczki przy nogach kierowcy do obudowy bezpieczników (nie bezpośrednio do nich tylko tego całego plastikowego łącznika części silnikowej i kabiny). Patrząc od przodu auta widzimy bezpieczniki i po prawej stronie dwie duże, gumowe osłony kabli. Interesuje nas pierwsza z lewej (bliżej bezpieczników). Zdejmujemy osłone i widzimy pęk kabli. Linia l diagnostyki to środkowy kabelek (żółty) w pierwszym wierszu: Obrazek
sory za jakość, ale mój telefon służy głównie do dzwonienia ;)
Jeśli w kabinie nie można znaleźć kabelków diagnostyki to proponuje zdjąć kawałek izolacji i dolutować swoje.

Jedziemy dalej. Jak komuś nie chce się grzebać przy "głównym" pęczku kabli (duużo tego tam jest, a przydało by się też poszukać żółto białego) to przy komputerze jest złączka 5 pinowa z linia k i l. Zakładając, że gruby czerwony to pierwszy to linia l to przewód drugi (żółty-na zdjęciu pokazuje sondą), linia k to przewód trzeci. Zdjęcie poniżej:
Obrazek
I tak jak w poprzednim przypadku możemy zdjąć kawałek izolacji, dolutowujemy kabelki, izolujemy i przeciągamy do wnętrza.

Myślę, że powinno pomóc. W razie czego pytać...a jak dorwe lepszy aparat to lepsze foty zrobie. Pozdro :amen:
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

lukas2305
dzięki wielkie!
teraz mi na pewno nawiąże łączność :)
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

nmzc...pewny nie bądź, bo vag-com na seryjnych ustawieniach lubi tracic polaczenie niewazne czy interfejs na opto czy max'ie ;-) najlepiej to widac jak sie logi robi. ale do ogarniecia. jakby sie cos dzialo to daj znac.
Awatar użytkownika
Bercik
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 16 lis 2008, 14:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Bercik »

odgrzewam trochę kotleta :)
lukas2305 mógł byś mi podać które to są piny (ewentualnie kolory) w złączu kompa?
mam trochę trudniejsza sytuacje, bo jest do diagnostyki Derby 86 z wsadzonym NZ i ktoś tam trochę porzeźbił elektrykę.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Jeżeli sterownik to Digifant to pin numer 20, kolor biało-żółty. Reszta zbędna.
Awatar użytkownika
Bercik
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 16 lis 2008, 14:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Bercik »

digifant był chyba w 3f i PY. Zdaje mi się, ze tam jest digijet

Dorwałem taka rozpiskę pinów od NZ
http://imageshack.us/f/84/kompr.jpg/

Ja z początku podpinałem się linia K pod 13 pin ale zero odzewu, niby się łączy ale nic z tego. Moze coś podpowiesz
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

workshop data mówi, że nie ma w digijecie złącza diagnostycznego.
ten schemat też: Obrazek
coś mi tu nie pasuje...niech jakiś właściciel NZ'ta poszuka wtyczki diagnostycznej u siebie. Odkręcić półeczkę z lewej strony nóg kierowcy...
Awatar użytkownika
Bercik
Początkujący
Początkujący
Posty: 100
Rejestracja: 16 lis 2008, 14:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Bercik »

nie ma żadnej półeczki od strony kierowcy :) w Derby z '79r nie było montowanego NZ'ta. Trzeba by było scignac kogoś kto ma 2f z NZ.

No nic, w takim razie pozostaje latanie z miernikiem i sprawdzanie każdego elementu oddzielnie.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote=""Bercik""]nie ma żadnej półeczki od strony kierowcy[/quote]
chodziło mi właśnie o NZta w 2efie:P

wrzuciłem ci książkę serwisową do diagnostyki digijeta. Gdzieś kiedyś na necie krążyła. Tam masz opisany każdy element jaki trzeba przebadać i jak to zrobić. Potrzebna jest tylko znajomość angielskiego :assasin:
http://www.4shared.com/document/NFzHqdv ... ining.html
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”