[6R] Jaki silnik wybrac?Proszę o pomoc forumowiczów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

Mam taki silnik u siebie ale problemów nie mam. Trzeba czasem autem dalej pojeździć i z większymi prędkościami, by filtr przepalić. Ty jeźdżąc 10 km do pracy spowodujesz że ten silnik nigdy nie osiągnie temp. roboczej czyli jakieś 600 stopni C. W dodatku trzeba wymieniać olej (dobrej jakości) co 15000 km. Chociaż piszesz że będziesz robić trasy to co innego. Ogólnie motor bardzo polecam. Na pewno będziesz zadowolony
Ja narazie mam przejechane 45 tys. km i jest :good:
Awatar użytkownika
piatek23
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 03 paź 2012, 19:37
Lokalizacja: Londyn/Wrocław

Post autor: piatek23 »

[quote=""majcher836""]Mam taki silnik u siebie ale problemów nie mam. Trzeba czasem autem dalej pojeździć i z większymi prędkościami, by filtr przepalić. Ty jeźdżąc 10 km do pracy spowodujesz że ten silnik nigdy nie osiągnie temp. roboczej czyli jakieś 600 stopni C. W dodatku trzeba wymieniać olej (dobrej jakości) co 15000 km. Chociaż piszesz że będziesz robić trasy to co innego. Ogólnie motor bardzo polecam. Na pewno będziesz zadowolony
Ja narazie mam przejechane 45 tys. km i jest :good:[/quote]


Dziękuje kolego, ile mniej więcej pali ten silnik, mam katalog z fabrycznymi pomiarami oraz looknałem na stronę o spalaniach danych modeli. Co ciekawe i dla mnie niezrozumiałe silnik staszy jakim jest 1,6 tdi w porownaniu do nowszego 1,2 tdi pali mniej! Jak to możliwe?
k
kruchacz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 12 sty 2011, 15:40
Lokalizacja: PO/DW

Post autor: kruchacz »

Mam 135 tysi na liczniku od nowości. Problemów z DPF brak. Pali od 4.2 do 5 litrów na 100, przy czym ja 99 procent jeżdżę po trasie. Usterki: uszkodzony zawór EGR, uszkodzony czujnik temperatury silnika, uszkodzony kompresor klimy i przednie amory.

Odnośnie konstrukcji to wg instrukcji serwisowej 1.6 TDI to 2.0 TDI z obniżonym blokiem, skroconymi korbowodami i 5 biegową skrzynią.
Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

[quote=""piatek23""]Dziękuje kolego, ile mniej więcej pali ten silnik, mam katalog z fabrycznymi pomiarami oraz looknałem na stronę o spalaniach danych modeli. Co ciekawe i dla mnie niezrozumiałe silnik staszy jakim jest 1,6 tdi w porownaniu do nowszego 1,2 tdi pali mniej! Jak to możliwe?[/quote]


Jak na ilość zatankowanego paliwa czyli 2347 l ON i przejechanych 44479 km to chyba nieźle :) Daje to 5,2l/100
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Dziękuje kolego, ile mniej więcej pali ten silnik, mam katalog z fabrycznymi pomiarami oraz looknałem na stronę o spalaniach danych modeli. Co ciekawe i dla mnie niezrozumiałe silnik staszy jakim jest 1,6 tdi w porownaniu do nowszego 1,2 tdi pali mniej! Jak to możliwe?[/quote]


Tak jak to zazwyczaj bywa zbyt mały silnik do takiej masy pojazdu.
Online
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

1.2 w benzynie to może być troszkę za mało dla 6R na dłuższych trasach, jeździłem 9n2 z 3-cylindrowym silnikiem 1.2 i przy rozpędzaniu silnik chodził jak sieczkarnia, a i spalanie nie było mniejsze niż w Ibizie 2FL 1.4 MPI. No chyba że nie przeszkadza Ci dosyć 'krowiaste' przyspieszenie, jak dla mnie 1.4 jeździ się o wiele lepiej. TSI nie jeździłem, ale od dealera słyszałem że na krótkie odcinki nie jest to w ogóle opłacalne. Tak samo aktualne diesle z filtrem cząstek stałych. Po za tym cena i większe ryzyko awaryjności.. :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”