[6R] Tempomat

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

tak tester bedzie niezbedny ale jak zakladasz tempomat to odrazu z MFA kiera pasuje od golfa 6 a poduszka na pocztaku musi miec 5K0
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Franek, odpiszesz mi co do sprawy z chipem?
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
n
nouanda
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 09 gru 2011, 9:08

Post autor: nouanda »

Witam. Chciałem podłączyć tempomat i potrzebuję do tego info:
- Gdzie w polo 6r jest sterownika silnika (muszę tam jeden kabelek od manetek poprowadzić)
- Gdzie jest ulokowana kostka BORDNETZ
Będę wdzięczny za info.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ale przecież nie doprowadzasz do ECU tylko do grodzi w odpowiedni pin wtyki zespolonej.

W sumie w 6R nie zakładałem ale w 9N3 a to dość podobne auta.

Ktoś pytał ile w ASO. No cóż... dla ASO jest jedne wyjście... wymienić całą wiązkę pod decha na taką z obsługą tempomatu. Koszt - masakra.
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

Kiedyś już w kochanym ASO chciałem uaktywnić doświetlenie zakrętów, nie chciało się zakodować. Teraz chciałem zamontować tempomat, facet po sprawdzeniu powiedział, że przy silniku 1.4 nie da się, gdyż nie pozwala na to sterownik silnika. Gdyby to było TDI albo TSI, możnaby bez problemu. I sam stwierdził, że w większości aut koncernu jest taka możliwość, ale w Polo 1.4, nawet highline nie. I że szkoda pieniędzy na próby.

Czy ktoś może wyjaśnić laikowi, co tu ECU ma do rzeczy?
Obrazek
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

A co to za silnik 1.4? Podaj oznaczenie. Nie wiem co tam ze sterownik siedzi, ale u mnie w 9N w 1.4 16V BBY tempomat udało się aktywować... Wszystko działa ;)
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

Silnik ma oznaczenie CGG (zamiennie CGGB), a nr części na ECU to 03c906024bh.
Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

ECU za wiele nie ma tu do gadania. Sterownik elektryki w aucie za to ma i to duzo. Koncowe cyfry musi miec o numerze 087 lub wyzej. Ponizej nie zagada z tempomatem.
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

Jest napisane na sterowniku: 6R0 937 087B. Nie wiem, czy to "B" na końcu ma znaczenie?
Obrazek
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

wg madrzejszych jest ***937 087*** czyli literka na koncu nie powinna miec znaczenia.
Dobrze masz wiazke wpieta? Wiesz w ktore piny byla wpinana i jak jest sterownik przekodowany?
[size=12px][/size]
Awatar użytkownika
woolfik
Początkujący
Początkujący
Posty: 152
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:08
Lokalizacja: PZ

Post autor: woolfik »

Chyba się nieprecyzyjnie wyraziłem, nie zakupiłem manetki i nie było prób w samochodzie :) Były tylko nieudane próby z doświetlaniem, nie podam jak był przekodowywany sterownik. Dlatego powinienem się zapytać, czy ktoś ma przećwiczony temat z 1.4, zarówno tempomatu jak i doświetlania zakrętów.
Obrazek
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Koledzy, auto które fabrycznie nie ma doświetlania, mieć go nie będzie. Niestety w Octavii czy Golfie można aktywować funkcje VCDSem. Niestety w Polo sprawa jest skomplikowana, ponieważ lewy i prawy halogen w aucie bez fabrycznego doświetlania są połączone szeregowo, czyli na jednym przewodzie, więc nie ma fizycznej możliwości podać napięcie na tylko jeden, dany halogen.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Dokładnie to samo mi powiedzieli w Lubinie u Świtonia.
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Co do halogenow to jak koledzy wyzej napisali. Co do tempomatu to ze tak ujme 'znajomy' w polo 6r 1.4 benz montowal, bo bral ode mnie wiazke i tempomat tam smiga. Tylko w 1.4 trzeba dodatkowo ciagnac jeden przewod do sterownika silnika;)
Chociaz hmm w dieslu tez, tylko w dieslu z dpf cos tam popierdzielone bylo:/
[size=12px][/size]
n
nouanda
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 33
Rejestracja: 09 gru 2011, 9:08

Post autor: nouanda »

Mario w nawiązaniu do Priv
Mam silnik 1.4 bezynę
Komputer już ustawiłem CCV w module centralnej elektryki i to logowanie też zrobiłem.
Zamontowałem manetki i mam wyprowadzone kabelki. Wiązke mam od Franka i obiecał pomóc, ale ostatnio nie mam od niego kontaku.
Generalnie tak. Wiem, że trzeba połączyć przewody z kostki czy manetce z Kostką Bordnetz i ze sterownikiem silnika.
Mam od Franka rozpiskę, który pin z czym połączyć. Potrzebuję upewnić się w dwóch rzeczach. Franek przesłał mi nr pinów i wtyczek i tu mam pytanie, czy te wtyczki mają fizycznie gdzieś naniesione nr (np Kostka Bordnetz - T73b) i czy na tych kostkach są widoczne numery pinów. Druga sprawa to umiejscowienie sterownika i kostki Bordnetz. Może ktoś zrobić zdjęcie gdzie ona faktycznie są?? Franek radził zasilanie ze stacyjki wziąć, z T73a pin 44 (KL15) rozumiem , że jest to inna alternatywa. Co do sterownika wiem, że mam wpiąć się w w pin T80/24 fajnie by było usłyszeć jak najprościej poprowadzić kable z manetki pod maskę, którędy najszybciej sie przedostać do komory silnika. W sumie to wszystkie informację, których szukam. Dopóki ich nie zdobędę to nie chce tego podłączać. Alternatywą jest wizyta u warsztacie, ale tam wołają za to około 500zl a mając potrzebne info nie wydaje mi się to operacja przekraczającą moje możliwości.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”