plyn hamulcowy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Mnemo23
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:28
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Mnemo23 »

Ja mam problemik.Samochód sporo stoi nieużywany a przez ostatni weekend zrobiłe nieco trasy i troche sie po okolicy pojezdziło. w sumie z 700 km
Gdy wracałem już do domu zaczeła się świecić kontrolka hamulca ręcznego, tzn mrugała sobie.Teraz to już się świeci cały czas.
Jaka może byc przyczyna tego że nis tąd ni z owąd nagle się świeci?
1 Nagle zużyły sie klocki hamulcowe?
2.Płynu ubyło bo jest gdzieś przeciek w układzie hamulcowym?
3 Padnięta czujka?

Samochód hamuje całkiem normalnie i nie zauważyłem żadnych zmian?
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

Panowie zeby nie zakladac nowego tematu podepne sie pod kolegi. Otoz wsadzilem dzisiaj aku do auta ale przed jego wsadzeniem poczyscilem wszustkie klemy i mase i te zlaczki od bezpiecznika swiec zarowych no i wsadziłem aku. Auto odpalilo od kopa aleeeeeee jak ruszylem to zaswiecila sie kontrolka WYKRZYKNIKA i zaczeła pipkac. Popipkala 3 razy i przestala ale kontrolka dalej sie swieci. O co kurde chodzi ???? tak jest teraz juz po kazdym odpaleniu i ruszeniu auta !!! plynu mam full bo sprawdzalem co jeszcze moze mu nie pasic ??? Kurde czy w tym aucie nie ma dnia zeby sie cos nie działo ? W innych wsadzam aku pale i jade i nic kurwa nie pipczy i nie mryga tylko tutaj non stop sie cos dzieje !!!
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Mechanik, do ktorego Ciapek zawozil swoje auto, jak go pytalem o przednie heble znalazl informacje, ze niektore 6N maja czujniki zuzycia w klockach - sprawdz czy nie masz.
Druga opcja: zobacz czy czujnik recznego nie jest zle ustawiony - kiedy dzwignia hamulca chodzi lekko na boki moze spasc czujnik z niej (zdejmij plastiki, od strony kierowcy pod dzwignia masz maly wlaczniczek). Jak to tez nie to, to chyba zostaje wycieczka do fachowaca.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

przed wyciagnieciem aku wszystko bylo ok wiec klocki sie nie zuzyly. Sprawdze jeszcze ten przycisk recznego. Myslisz ze jak podepne vag to cos pokaze ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
Kubrick
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2129
Rejestracja: 21 lis 2008, 20:02
Lokalizacja: KrakóVW
Kontakt:

Post autor: Kubrick »

Mozesz sprobowac. Na pewno nie zrobisz krzywdy autu, jak go wepniesz do kompa.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

wczoraj powciskalem ten przycisk od recznego i sie nie palilo. Pozniej jechalem i doopa znowu po przekroczeniu 2000 tys obrotow znowu pipczy. Szlag mnie trafia
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

panowie co myślicie o takim płynie: motul RBF 660
ma podwyższoną temp wrzenia ale jest na krótszy okres czasu eksploatacji (1rok), mogę go mieć za 30pln za 0,5L
http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-53.html

oraz mogę mieć zwykły motul dot4 (czas eksploatacji do 2 lat) za 20pln za 0,5L
http://www.oleje-silnikowe.com/index.ph ... ot-4-500ml


co byście wybrali i dlaczego? :)
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

RBF660 daje rade, leja do scigaczy i sobie chwala. Ale i tak potrzebujesz 2 butelki skoro sa po 0.5l.
Jak cos to jeszcze masz ATE - SL6, 200 albo Blue Racing. Ale RBF chyba najciekawsza propozycja.
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

no będę brał 2 butelki bo będę spuszczał cały dot4 jak coś :) tylko on jest jakiś żrący i się zastanawiam czy przewodów do tego nie trzeba specjalnych?
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Specjalnych przewodow do zlewania? czy hamulcowych? :D Jak Ci skapnie DOT na lakier to masz zonka.

Jak chcesz 'specjalne' przewody to Goodridge w oplocie :D za 400 ;)
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

nie nie, chodziły mi o hamulcowe, ale tak czytam w necie i nie ma żadnych zastrzeżeń więc wezmę sobie ten lepszy na próbę :)
Awatar użytkownika
pawellini
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2836
Rejestracja: 06 cze 2010, 22:47
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: pawellini »

ja zalewałem płynem ATE
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

[quote="dumle"]nie nie, chodziły mi o hamulcowe, ale tak czytam w necie i nie ma żadnych zastrzeżeń więc wezmę sobie ten lepszy na próbę :)[/quote]

Poki trzyma specyfikacje to nie ma problemow (jak cos to sprawdz) ale te Goodridge jakbys wsadzil to bys mial hample miazgatrony lepsze niz ceramika w 9ff :grin:

[quote="pawellini"]ja zalewałem płynem ATE[/quote]

Pawel ale plynow ATE jest 5 przynajmniej. Mogles napisac rownie dobrze - 'zalalem plynem hamulcowym' i tak samo dokladna informacja by to byla :grin:
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

można się domyśleć że dot4.. tak mi się wydaje ;)

nie wiem co to Goodridge ale ten rbf 660:

Specjalnie zaprojektowany by wytrzymać wysokie temperatury w trakcie wyścigów.

Bardzo wysoki punkt wrzenia (325oC), przewyższający wskaźniki tradycyjnych płynów klasy DOT 5.1 non silicon base / DOT 5silicone base oraz DOT 4, co pozwala na skuteczne hamowanie nawet w ekstremalnych warunkach.

Skuteczny w czasie deszczu:

Bardzo wysoki punkt wrzenia na mokro (216oC), przewyższający wskaźniki tradycyjnych płynów klasy DOT 5.1 non silicon base/ DOT 5 silicone base oraz DOT 4, co umożliwia skuteczną pracę układu hamulcowego w czasie deszczu. Płyny DOT 3, DOT 4 oraz DOT5.1 mają zdolność do wchłaniania wilgoci z powietrza co obniża punkt wrzenia i zwiększa ryzyko wystąpienia zjawiska „korka powietrznego”.

myślę że wystarczający :D
Awatar użytkownika
shao
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 1228
Rejestracja: 02 maja 2010, 19:06
Lokalizacja: Shanghai, Chiny

Post autor: shao »

Goodridge to firma robiaca gietkie przewody hamulcowe w stalowym oplocie (redukujesz efekt puchniecia przewodu do minimum, pedal twardszy, wieksza moc idzie na tloczki w zacisku itp).

Tylko nie wypadnij przez przednia szybe po apgrejdzie :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”