[9n] Szarpnięcie oraz wyłączenie się silnika podczas jazdy.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
terzek
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 21 maja 2011, 23:57

Post autor: terzek »

W moim Polo 1,4 16 V 2000 R silnik AHW 97 tyś. km podczas mrozów lutego 2012 R - " zdechł" silnik po kilku zapaleniach kontrolki ciśnienia oleju i "dzwięku ostrzegawczym". Diagnoza - zatarty wałek rozrządu "wylotowego" na jednej oporze. O zgrozo!! Dodatkowo ucięty czop na kole pasowych 036 109 111G. No i co cała pokrywa z dwoma wałkami do wymiany ( pokrywa 1400PLN + 2 wałki po 1100 PLN + uszczelniacze 2szt + oringi 2 szt). No trochę za dużo jak na jedenastoletniego Poldka. Ale ten typ tak ma... obok uszczelniacza wybieraka skrzyni biegów, zamarzająca odma i "korki lodowe" w magistrali olejowej. Silniki 1,0 i 1,4 VW z blokami aluminiowymi to - "zabawki" do 5 lat!!! :grin: :grin: Po tym okresie należy silnik zdemontować na czynniki pierwsze i gruntownie przemyć i przepłukać od gromadzącego się nagaru!!! I to po stosowaniu najlepszych olejów - wynalezionych na tym świecie!! I nie popisywać się zdaniami typu: " A czy zmieniał Pan olej regularnie? A czy dokonywał Pań przeglądów w ASO? A czy ...przepraszam... dosyć takich pytań - bo mogę być niegrzeczny!!! Wyżej wymienione silniki z racji swojej konstrukcji są silnikami "wysokotemperaturowymi" - olej dosłownie się smaży - i wydziela się nagar - a on zapycha wszystkie możliwe kanały dopływowe ( poczynając od smoka olejowego, poprzez pompę, blok silnika do głowicy rozrządu z wałkami). Szczelność tych silników jest tak duża - że wytrącająca się para, zawiesina olejowo-powietrzna, woda skraplająca się na elementach wewnętrznych pozostaje.....gdzie...no właśnie - w SILNIKU!!! I gdy ilość tej WODY nie jest w stanie ujść z silnika - dochodzi do "ZATARĆ" - bez jakiejkolwiek winy użytkowniaka !!! A dalej jest tylko - próba - zasobności portfela i chęci uzytkownika! Czy dalej jeździć takim samochodem czy zrobić przesiadkę na ..."lepszego" rzęcha! Ale na otarcie łez użytkownikom aut polecam nie załamywać rąk i czytać, uczyć sie tych samochodów - bo nauka nigdy nie ucieka w las!!
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

[quote=""eszaq""]Dzięki za pomoc :victory: .Jutro się okaże po wizycie u mechanika.Nawet zacząłem szukać nowego silnika tylko mam dylemat, podobno do tego modelu co posiadam pasują silniki z seata ibizy oraz skody fabii (vw polo do roku?) ale od którego roku do którego to nie mogę znaleźć na necie .Mam silnik AWY ,a znalazłem ich parę : skoda Fabia 07 1,2 3cylindry -ale koleś nie wie gdzie znaleźć nr. silnika bo ma sam silnik.
seat ibiza 04 1198cc -czekam nadal na esa z kodem. A reszta to już silniki Vw. To jak już przełożę silnik czy muszę przeprogramować komputer żeby czytał silnik oraz imobilizer działał?[/quote]

z tego co wiem silniki AWY i AZQ były w 9N-kach czyli do 2005 roku. Co do sterownika to AWY ma Simos 3PD a AZQ Simos 3PE lecz są to podobno wymienne sterowniki chociaz nie wiem.. bo literka D oznacza 2 sondy ze skokową zminą napięcia (AWY) a litera E oznacza jedną sondę uniwersalną i jedną ze skokową zmianą napięcia (AZQ)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”