[9n] Pare pytan o Sdi?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Zbynon
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 20 mar 2012, 23:12
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: Zbynon »

No właśnie, to jakie macie spalanie w tych SDI.
Na trasie i w mieście.
Właśnie kupiłem takiego (ASY) i ciekaw jestem jak u innych łyka ON ?
U mnie spalanie 5- 5,5 po mieście (miasto miastu nie równe) głównie na krótkich odcinkach. Natomiast w trasie to mistrzostwo świata. Śmiało schodzisz poniżej 5 litrów ON oczywiście przy normalnej jeździe.


jesli chodzi o wymiane rozrzadu to jest tylko koszt paska rozrzadu i napinacza zadnej pompy wody rozrzad nie napedza, tylko w benzynie napedza
Rozrząd w motorze ASY:

Obrazek
Obrazek

5. 038 109 119 M pasek zebaty Z=141
10. 038 109 243 N rolka napinająca
14. 038 109 244 M rolka odwracajaca
16. 058 109 244 rolka odwracajaca
1. 045 121 011 J pompa wody

Tak więc wymieniając rozrząd robimy to kompleksowo wymieniając wszystkie w/w części. Również pompę która pracuje na pasku rozrządu.

Odgrzeje starego kotleta Czy orientujecie sie czy Sdi ma z tyłu bębny czy tarcze? ,oraz co dastajemy extra w wersji special editions ?
No i jak ogolnie się Wam sprawuje ten model.
9n ASY 198.000 przelotu, leję 10w40 castrol diesel.
Co do samego silnika żadnych zastrzeżeń. Gdy zimny "klepie" trochę głośniej. Idzie się przyzwaczyić (wcześniej latałem tylką benzyną). Z tyłu mam bębny, ale wyczytałem z forum, że wszystko zależy od pakietu wyposażenia.
Zrobiłem narazie 23.000 do silnika nie zaglądam.
Przez ten okres czasu tylko wymiana rolki+ napinacz paska alternatora, i wentylator klimy ale to osprzęt.
Jeśli nie zależy czy już na osiągach a samochód ma służyc do sprawnego przemieszczania się to polecam.




Jak obliczyć albo kto wie jakie jest spalanie diesla na jałowym na wolnych obrotach stojąc w miejscu?
r
ralfbox
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:58
Lokalizacja: Gilowice

Post autor: ralfbox »

spalanie na luzie w 1.4TDI wg komputera 0.6l/h; u ojca w 1.9TDI tak samo:P w SDI nie mam pojęcia ale z przypuszczenia podobne będzie
Obrazek
Awatar użytkownika
Nemesis
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 448
Rejestracja: 18 lip 2011, 22:29
Lokalizacja: GCH

Post autor: Nemesis »

[quote=""ralfbox""]spalanie na luzie w 1.4TDI wg komputera 0.6l/h; u ojca w 1.9TDI tak samo:P[/quote]

U mnie spalanie w 1.9TDI jest trochę większe, bo 0.8l/h, czyli spora różnica. Na trasie poniżej 5l/100km.

W 1.9TDI AXR pompa wody również jest napędzana poprzez pasek rozrządu.
Awatar użytkownika
qqrydza
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Miechów

Post autor: qqrydza »

zauważyłem, że spalanie "na luzie" jest zależne m.in od temperatury na zewnątrz. U mnie w 1.9TDI zimą zaraz po odpaleniu pokazuje 1,2L na rozgrzanym silniku jakieś 0,5-0,6L. Latem jest to 0,3L czasem wskakuje 0,2L ale raczej rzadko.
Bez dymu nie ma ognia Obrazek
mój czarnuch
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Wada SDI to to, że silnik długo się nagrzewa.

Ja jeżdżąc w zimę na uczelnie (4km w jedna strone) miałem spalanie 7,5, silnik nie nagrzewał się, dlatego przesiadłem się na rower bo mi szkoda auta. 3 dni temu byłem w trasie 120 km i spalanie mi wyszło 6, ale było zimno, a do tego śnieg na drodze.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
racer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2011, 15:47

Post autor: racer »

U mnie rozgrzewa się szybko.
Tylko, że określenie "szybko, wolno" to pojęcie względne.
Po przejechaniu 2-3 km jest już około 70 stopni - nie wiem dokładnie ponieważ odbywa się to na tyle sprawnie, że nie zauważyłem tutaj jakiś anomalii.
No chyba, że na dworze jest -20 stopni - to wtedy jest to dłużej.

Spalanie w zimie na trasie oscyluje w okolicach 5 litrów przy prędkości 90-110 km/h.
VW Polo 1,9 SDI, ASY
Obrazek
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""racer""]U mnie rozgrzewa się szybko.
Tylko, że określenie "szybko, wolno" to pojęcie względne.
Po przejechaniu 2-3 km jest już około 70 stopni - nie wiem dokładnie ponieważ odbywa się to na tyle sprawnie, że nie zauważyłem tutaj jakiś anomalii.
No chyba, że na dworze jest -20 stopni - to wtedy jest to dłużej.[/quote]
Jakoś nie jestem w stanie w to uwierzyć.

Moze jak wyjeżdżasz z garażu w któym masz 15-20 stopni to się rozgrzeje w 3 km do 70 stopni.
Jeśli parkujesz pod chmurką to przy temperaturze lekko ujemnej rozgrzewanie 1,4 TDI trwa w jeździe miejscej z 7 km do 70 stopni.
To samo miałem w TD. Podobne doświadczenia z TDCI fordowskim. W tym ostatnim przy jeździ zimą z pracy około 5 km wskazówka drgnąć nie zdążyła jak było się na miejscu.

po tych 2-3 km to ja mam 70 stopni na zegarze przy jeździe benzynowym Up!-em.
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Dla porównania ojca 1.9 d po 1,3 km w zimie miał już 70*. Lecz chyba w 9n nie występował taki silnik, zatem nie robie już offtopa.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
xxszumixx
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:52
Lokalizacja: Kaliszkowice Ołobockie

Post autor: xxszumixx »

Tez mam 6N w SDI z 1998r i nie narzekam żeby się psuło. Mało pali bo tylko 4,73/100km Jak dla mnie jako (osoba ucząca) pasuje.
Ale zgodzę się z resztą, bo demon prędkości to to nie jest. Zawsze się muszę 2 razy zastanawiać czy dam radę wyprzedzić dany pojazd tak jak bym tego chciał ;P
Awatar użytkownika
racer
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2011, 15:47

Post autor: racer »

[quote=""jhosef""]Jakoś nie jestem w stanie w to uwierzyć. Moze jak wyjeżdżasz z garażu w któym masz 15-20 stopni to się rozgrzeje w 3 km do 70 stopni. Jeśli parkujesz pod chmurką to przy temperaturze lekko ujemnej rozgrzewanie 1,4 TDI trwa w jeździe miejscej z 7 km do 70 stopni. To samo miałem w TD. Podobne doświadczenia z TDCI fordowskim. W tym ostatnim przy jeździ zimą z pracy około 5 km wskazówka drgnąć nie zdążyła jak było się na miejscu. po tych 2-3 km to ja mam 70 stopni na zegarze przy jeździe benzynowym Up!-em.[/quote]

Nie wiem jak 1,4 TDI - bo nie miałem samochodu z takim silnikiem, ale miałem 1,9 TDI 74 kW w Golfie. Tutaj faktycznie rozgrzewał się dłużej, znacznie dłużej niż teraz w moim Polo 1,9 SDI. Tylko, że w tym aucie podejrzewałem walnięty termostat - nie sprawdziłem bo go sprzedałem.

Miałem również kiedyś Polo 6N z silnikiem 1,9 SDI i co zapamiętałem, to właśnie to, że szybko w zimie silnik się rozgrzewał. Oczywiście parkowany pod chmurką.
VW Polo 1,9 SDI, ASY
Obrazek
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

racer
nie było 1.9 sdi w 6N
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

[quote=""kolo""]racer
nie było 1.9 sdi w 6N[/quote]Był 1,9 sdi 1,7 sdi i 1,9 d
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

rolf
w 6N ? było 1.9 d i 1.7 sdi 1.9sdi tylko w 6KV
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ja poproszę o dowody, ze po 1,3 km w zimie można mieć 70 stopni na blacie.
Proszę o nagranie filmiku.
Bo tak to się możemy licytować.
Po 1,3 to może w benzynie się osiągnie taką temperaturę albo i nie.
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Jak będę miał ojca auto pod ręką to Ci nagram. Przecież nie pisze Ci tego z rękawa.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”