[6n/6n2] Podłączenie przewodów od podgrzewania foteli

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
gwozdz
Administrator
Administrator
Posty: 1962
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:21
Lokalizacja: Kostrzyn Wlkp. :)

Post autor: gwozdz »

żeby nie zakładać nowego tematu napisze tutaj

chodzi mi o to jak podłączyć podgrzewanie
więc tak pod fotelami są kostki

Obrazek Obrazek

a przełącznik ma taki

Obrazek Obrazek

i teraz powiedzcie mi jak to wszystko mam połączyć żeby działało ?? skąd pociągnąć zasilanie itp.??
Jak się nie ma co się lubi.... to się kocha żonę.

it's nothing personal i don't like anybody
Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

Pogadaj z Rafalsem, wysyłałem mu schemat podłączenia do Classica.
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
Awatar użytkownika
gwozdz
Administrator
Administrator
Posty: 1962
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:21
Lokalizacja: Kostrzyn Wlkp. :)

Post autor: gwozdz »

odnośnie tego schematu to mam go i nic z niego nie rozumiem :angry2: :angry2:
kompletnie nie znam się na elektryce i nic mi nie wychodzi
próbowałem nawet ogarnąć to wg. opisu w temacie Paffcia ale nie udało mi się uruchomić grzania
Jak się nie ma co się lubi.... to się kocha żonę.

it's nothing personal i don't like anybody
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Nie zakładam nowego tematu bo ten widzę jest odpowiedni.

Mam przełączniki regulatory od Lupo 2001 (podobno sa inne niz w polo 6n2[z wyglądu zewnętrznego nie różnią się wcale] nr 6n0963563c)
I mam Maty od Paffcia z polo 6n z przekaźnikami 59

Moze mi ktoś rozrysować schemat bądź wytłumaczyć jak to podpiąć by działało ? Podobno przełączniki z lupo działają jak te z polo 6n.
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

Elsa mówi, że przełączniki lupo, passat, 6n2 to to samo. Musisz wywalić instalację z 6N i w matach zostawić tylko zasilanie, wejście do czujnika i masę. Rozpiskę pinów regulatora masz wyżej.
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Czyli 3 przewody hmmmm mozesz mi to jakos objasnic ktory jest ktory ;p

Kostka ktora sie wpina z mat do przekaznika pod fotelem 6n

Obrazek
Obrazek

czyli z niej musze pociagnac przewody do przełącznika ale który jest który?

Przy przelaczniku opisałeś
[quote=""Olo""]Pinologia od strony regulatora:

pin1 + podświetlenia

pin2 + zasilanie wychodzące do maty

pin3 do czujnika w macie

pin4 + po zapłonie

pin5 + po zapłonie

pin6 masa

Rozpiskę od strony mat masz wyżej.[/quote]

4 i 5 , 2 plusy ? z czego najlepiej je pociągnąć ?
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

Opis pinów wtyczek mat 6N (na żywca pisany):

1. brązowy, masa (wyjście z maty oparcia)
2. brązowy, wejście do maty oparcia z maty siedziska mostek z pinem 3
3. brązowy, mostek z pinem 2 (wyjście z maty siedziska)
4. czarny, główne zasilanie maty (czyli z regulatora)
5. niebieski, wejście czujnika temperatury
6. brązowo-czarny, wyjście czujnika temperatury (masa)

Porównaj to z wtyczkami, które masz
Ostatnio zmieniony 26 paź 2010, 23:57 przez Olo, łącznie zmieniany 1 raz.
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
Awatar użytkownika
Olo
Wielebny
Posty: 860
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:50
Lokalizacja: Oberschlesien

Post autor: Olo »

[quote=""TOFIK_6n2""]4 i 5 , 2 plusy ? z czego najlepiej je pociągnąć ?[/quote]

Nie wiem czemu są dwa plusy, schemat passata je rozdziela na jeden po zapłonie i drugi stały, w 6N2 są na schemacie oba po zapłonie. Zasilanie bierzesz z plusa wentylatora nagrzewnicy (masz go na wtyczce do panelu nawiewów) oczywiście dając osobny bezpiecznik.

Idę spać. Jak coś to pomogę jeszcze jutro. Musisz doprowadzić do takiego stanu że z fotela wychodzą Ci 3 kable do regulatora.
It\'s like a death in the family.

W klubie od 22.03.2005.
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Aha super !!!!! Juz kumam :) Stworze sobie później własny schemat by widziec jak dokładnie kable pociągnąć, ale juz wiem co i jak :) Dzięki wielkie :)
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
o
olgiert111
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 20:23
Lokalizacja: Jawor (Dolny Śląsk)

Post autor: olgiert111 »

witam
mam przełączniki grzania z polo 6n,
Obrazek

wystają z nich takie oto kabelki:

Obrazek

1. Czerwono-Biały
2. Żółto-Biały
3. Brązowy - Masa
4. Czarny
5. Szaro-Niebieski - podświetlenie
6. Żółty
7. Czerwono-Żółty

dodatkowo pierwsze i ostatnie dwa to wejście i wyjście zasilania z potencjometru, ale nie wiem który jest który...

Maty mam założone do siedzonek z lupo (mają przekaźniki 59)

niestety nie mam zdjęcia zrobionego... Wtyczki są jak w golfie IV...
potrzebuję schematów w/w elementów
dziękuję za podpowiedzi
szukajki używałem ale nic konkretnego na taki setup nie było...
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2012, 14:29 przez olgiert111, łącznie zmieniany 1 raz.
o
olgiert111
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 53
Rejestracja: 11 maja 2009, 20:23
Lokalizacja: Jawor (Dolny Śląsk)

Post autor: olgiert111 »

ma ktoś schemat przełączników z 6n chociaż?
z elsy np...
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

A szukajka gryzie???

viewtopic.php?f=182&t=3135&hilit=pod%C5%82%C4%85czenie+podgrzewania+foteli

PS. łączę z powyższym wątkiem bo dublowanie tematów jest wbrew regulaminowi forum!

A co do elsy to 30s szukania w googlach i proszę:

http://elsaweb.spaghetticoder.org/nav/E ... /1/19/336/
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
kolski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 28 cze 2012, 12:20
Lokalizacja: Wrocław / Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: kolski »

Podpinam się pod temat by ie tworzyć nowego. W naszym 6n2 są podgrzewane fotele. Jednak coś nie działa. Mianowicie fotel kierowcy włączam podgrzewania i grzać zaczyna np. po 30 - 50 minutach jazdy. :-)
Fotel pasażera zazwyczaj "od razu" znaczy po kilku minutach - jak pamiętam w Borze jak włączyłem, działało niemal natychmiast.
Myślę, że za złe działanie będą odpowiedzialne przekaźniki. Nie wygląda to na przerwany obieg jakiegoś kabla oporowego.
Gdzie znajdują się opisywane przekaźniki? Pod fotelem? Nie bardzo wiem z Waszego opisu.
Czy ktoś miał taki przypadek.

Pzdr. Grzesiek.
Nasze 6N2
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""medyk81""]Masz pod siedzeniem przekaźnik nr. 59[/quote]
z tego wynika że pod siedzeniem

Spróbuj je tam zlokalizować i może na początek zamień miejscami. Jeżeli objawy usterki się przeniosą na fotel pasażera to znajdziesz winowajcę w postaci przekaźnika. Jeżeli będzie nadal to samo to trzeba będzie szukać dalej, np w przełączniku.
t
tajpej

Post autor: tajpej »

w 6n2 przekaźnik masz w regulatorze temperatury a nie pod fotelami!
pod fotelami jest w 6n
możesz mieć uszkodzony czujnik temperatury w macie który daje sygnał do wyłącznika że mata jest nagrzana na odpowiednią temperaturę
jak potrzebujesz więcej info zapraszam na PW
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”