Brak kompresji ? Co robić ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Ma 166 tys.
Silnik SDI, filtru powietrza jeszcze nie wymieniałem.
Radzicie wymienić ?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jeśli jest zanieczyszczony to jeśli nie pomoże to napewno nie zaszkodzi [jeśli chcesz oszczędzić możesz przedmuchać powietrzem,dobrze odkużyć ale to dorażny środek w masterze kilka razy czyściłem i pomagało jak go muliło pomiędzy wymianą ,terz silnik SDI tylko 2,5 ]
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

A takie czyszczenie rozrusznika to chyba nie jest wyższa szkoła jazdy ?
Po Świętach może się nim zajmę
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote="webak"]A takie czyszczenie rozrusznika to chyba nie jest wyższa szkoła jazdy ?
Po Świętach może się nim zajmę[/quote]
pisałem o filtrze powietrza
i mam pytanie dolexyyponieważ pisze;[quote="lexyy"]jak najbardziej tak, robią to firmy zajmujące się chip tuningiem i nie tylko, aku, rozrusznik masz dobry? jezeli tem, silnika wynosi od 20-70 stopni rozrusznik musi osiągnąć prędkość 200obr/min a od 70 w górę 250obr/min. dobry aku i po problemie :grin:[/quote]
na jakiej zasadzie rozrusznik ma dwie prętkości obrotowe jesli mamy jedno uzwojenie i jednakowe napięcie , poniewaz jestem elektromąterem ijakoś nie mogę tego zrozumieć i co ma do tego nowy aku może produkują jakieś o podwujnym napięciu ?
dodam że dwie prętkości obrotowe są możliwe
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

bialy0666

Nie wiem czemu, mi się ten rozrusznik wkręcił w posty :crazy: Filtr przedmuchany, różnicy nie widać
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

niestety mam za mało praktyki przy SDI ,ale podejżewam ze ją nabęde jak master zacznie się sypać .
pozdrawiam
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote="bialy0666"]na jakiej zasadzie rozrusznik ma dwie prętkości obrotowe jesli mamy jedno uzwojenie i jednakowe napięcie , poniewaz jestem elektromąterem ijakoś nie mogę tego zrozumieć i co ma do tego nowy aku może produkują jakieś o podwujnym napięciu ?
dodam że dwie prętkości obrotowe są możliwe[/quote]
1. elektromonterem
2. podwójnym
3. prędkości
4. [quote="lexyy"]rozrusznik musi osiągnąć prędkość[/quote] i nie potrzebuje 2 uzwojeń bo prędkość zależy nie tylko od napięcia (przy silniku prądu stałego uzyskuje się ~97% zakresu prędkości przy regulacji napięciem) ale też od obciążenia (tak, silniki elektryczne mogą mieć poślizg w przeciwieństwie do spalinowych). Ciepły silnik łatwiej się kręci a co za tym idzie rozrusznik może uzyskać większą prędkość obrotową.
Obrazek
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

To tak jednym zdaniem.
To może być wina rozrusznika ?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

przepraszam za błędy [pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł]oraz za nie zrozumienie postu kolegi lexyy :bow:


tak rozrusznik musi osiągnąć odpowiednią prętkość obrotową . obr/min
jeśli mamy za małe napięcie i pojemność aku[np;aku zasiarczony ,niedostateczny poziom elektrolitu w aku obsługowych ] to tej prętkości nie uzyska [zakładając rozrusznik ok.]jak równiez przy złych połączeniach aku rozrusznik[ spadek napięcia],oraz sam rozrusznik -zużyte szczotki ,zaniecztszczone żłobki nierówno wytarte tzw półpierścienie.
jeszcze raz przepraszam i pozdrawiam :hello:
Awatar użytkownika
sabled
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1397
Rejestracja: 13 lut 2010, 11:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sabled »

[quote="bialy0666"]przepraszam za błędy [pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł]oraz za nie zrozumienie postu kolegi lexyy :bow: [/quote]
Peace, love and rock&roll ;)

A wracając do tematu: tak, może to być wina rozrusznika. Tak czy inaczej, jedź do mechanika niech sprawdzi kompresję. Myślę, że koszt takiej usługi to 50 zł (przynajmniej ja bym nie dał więcej).
Obrazek
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Ciekawe czy jutro mechanik będzie w stanie coś robić :grin:
Ale jak się uda to podjadę.
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Zaryzykowałem stratę 5 zł i kupiłem płyn do czyszczenia wtrysków K2, wlałem, trochę pojeździłem i widać poprawę przy odpalaniu :D
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

przecież SDI to dizel i różni się głównie od AEF sposobem wtrysku paliwa jeśli nie chce nadal palić jak ciepły[wyłączając rozrusznik ,aku,powietrze lub zanieczyszczone filtry,kont wtrysku,dawka paliwa] to ;
lejace wtryski -wymiana- spadek mocy kopci na czarno wzrost zuzycia paliwa
brak kompresji;
-duża różnica wciśnieniu na poszczególnych garach -zimny trudno pali i nierówno pracuje czuć on wspalinach na ciepłym podobnie ,spadek mocy,większe zużycie paliwa
-zużyte pierścienie -kopci na miebiesko, ,spadek mocy, wzrost zużycia paliwa i oleju , w oleju można wyczuc on,spaliny w bloku
-zawory, szklanki ,panewki -nierówna praca ,metaliczne odłosy zsilnika ,spadek mocy ,
niestety ale winnym temacie pisałeś o dużym spalaniu i kopceniu na niebiesko i jeśli mogę cos doradzić to zmież ciśnienie na garach[ciśnieniomierzem],oraz jak koledzy radzili wcześniej, poniewaz mogły wystąpić np. dwie usterki lub więcej[kompresja,wtryski] a objawy podobne.ale to tylko moja sugestia
Awatar użytkownika
webak
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 253
Rejestracja: 24 sie 2010, 11:56
Lokalizacja: NDG

Post autor: webak »

Problemy z paleniem na ciepłym ustały po zastosowaniu tego dodatku do ON który myje wtryski :) .
Jeszcze trzeba będzie się zając tym dymem, jak odkręciłem korek wlewu oleju to dmucha dużo mocniej niż na ciepłym.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”