[6n2] Kilka prymitywnych pytań laika odnośnie wymiany opon

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

[quote=""vvvrider""][quote=""murzyn""]Kwestia tego gdzie się jeździ w zimę.[/quote]

Ja mam
Zimowe 175/65/R14 trochę inaczej się jeździ niż na letnich bardziej balonowo
a letnie 185/55/R14 idealnie się na tym rozmiarze jeździ w lecie
bardzo pewnie się trzyma w końcu jest dedykowany polo

PS.
Zoodix
Fajnie sobie ukradłeś moje logo z moją nazwą vvvrider :angry: i wstawiłeś do profilu bardzo pomysłowo
nie skumałeś że to my custom przykre[/quote]

Nieźle, plagiat :mrgreen: Pasek fajny, więc się ciesz że ktoś go rozpowszechnia :P
Awatar użytkownika
JuStIcE
Redaktor Magazynu Klubowego
Posty: 5784
Rejestracja: 21 paź 2009, 23:34
Lokalizacja: RLE

Post autor: JuStIcE »

[quote=""murzyn""]Ważny jest rozstaw otworów pod śruby.[/quote]
Też, ale trzeba patrzeć na otwór centrujący, bo w Oplu na przykład tak jak kolega noname pisze, jest on o 1mm mniejszy. A co do opon, wolałbym węższe. W zimie nie rozwijamy takich prędkości jak w lecie.
Mój Białas Czerwona Perła

Jeżeli piszę bez polskich znaków
m
mtkk
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 03 gru 2008, 20:02

Post autor: mtkk »

[quote=""Bavar""][quote=""vvvrider""][quote=""murzyn""]Kwestia tego gdzie się jeździ w zimę.[/quote]

Ja mam
Zimowe 175/65/R14 trochę inaczej się jeździ niż na letnich bardziej balonowo
a letnie 185/55/R14 idealnie się na tym rozmiarze jeździ w lecie
bardzo pewnie się trzyma w końcu jest dedykowany polo

PS.
Zoodix
Fajnie sobie ukradłeś moje logo z moją nazwą vvvrider :angry: i wstawiłeś do profilu bardzo pomysłowo
nie skumałeś że to my custom przykre[/quote]

Nieźle, plagiat :mrgreen: Pasek fajny, więc się ciesz że ktoś go rozpowszechnia :P[/quote]
Ja bym nawet śmiał stwierdzić że chyba lepiej że całe logo - gorzej gdyby obciął ostatnią część z nazwą vvvrider :-)
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

[quote=""JuStIcE""]Też, ale trzeba patrzeć na otwór centrujący, bo w Oplu na przykład tak jak kolega noname pisze, jest on o 1mm mniejszy. A co do opon, wolałbym węższe. W zimie nie rozwijamy takich prędkości jak w lecie.[/quote]

:D Miało być :
ważny jest TEŻ rozstaw .....
ale gdzieś się zapodziało :oops:
Awatar użytkownika
Zoodix
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 484
Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:20

Post autor: Zoodix »

no dobra bo widze ze jednak mu sie nie podoba wiec zrobie sobie sam!:D
sry za offtopa mowie odrazu
s
spiderek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 48
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: spiderek »

Ja mam dwa komplety 185/55/14 zima/lato jeździ się spoko.

Nie odczujesz wielkiej różnicy miedzy 175/czy155 no chyba że różnicę finansową...

Zimówki jak i letnie kupowałem nówki... są droższe od tych standardowych popularnych rozmiarów.
Obrazek
m
mtkk
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 03 gru 2008, 20:02

Post autor: mtkk »

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Miałem sporo czasu na czytanie i szperanie w necie i pokorespondowałem troszkę z kilkoma wulkanizatorami i chciałem jeszcze skonfrontować z Wami najnowsze moje newsy.

1) W podobnych cenach do Barum Polaris 2 o których myślałem są Fulda Montero 2 oraz Uniroyal MS Plus 6.
Czy jakieś konkrety przemawiają na korzyść jednych albo drugich?

2) O Montero 2 wulkanizator napisał mi coś takiego:
Oczywiście posiadam opony Fulda Kristal Montero2, lecz nie polecam tych opon, są one dość ciężkie w wyważeniu (mimo iż są nowe mają dość spore bicie). Praktycznie z każdym kompletem opon Fulda, które montowałem klientom był problem. Proponowane poniżej opony nie stwarzają takich problemów.
Polecałbym:
- Sava Eskimo s3+
- Dayton DW510
- Uniroyal MS Plus 6
Co o tym sądzicie?

3) Czy coś przemawia za tym żeby inwestować w nowe felgi zamiast używanych?

i mały OT, czy od wczoraj były jakieś problemy ze stronką? Bo myślałem że dostałem bana na firmowe IP ale jak przyszedłem po nocce do domu to i tu witał mnie komunikat 403 Forbidden
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

[quote=""mtkk""]3) Czy coś przemawia za tym żeby inwestować w nowe felgi zamiast używanych?[/quote]

Jeżeli używki nie są skorodowane i nie noszą śladów uszkodzeń mechanicznych(prostowanie spawanie)to w sumie chyba nie bo różnica w cenie to 100%

Co do opon to mam założone na obu kompletach micheliny(odziedziczone nie kupione bo cena :butcher: )
Słyszałem pochlebne opinie o barumach ale sam nigdy nie używałem.
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Moim zdaniem przy oponach tańszych typu sava, dębica itp. w jeździe szałowej różnicy nie będzie, więc chyba każda w miarę markowa (nie jakaś chińszczyzna) będzie dawała radę. U nas jest niestaty tak, że przez ten nietypowy rozmiar cena opony jest o około 50zł wyższa:(

Plusy nowych felg to:
-Nie będą po dzwonie, krzywe, porysowane...
-Mają superowy wygląd tzn. kolor zaraz po założeniu: lekko błyszcząca czerń powoduje, że zakładanie kołpaków na nie to profanacja, a już jak są z nowymi czystymi oponami i na czystym białym polo to normalnie odlot ;)
-Może jakąś gwarancję na nie dają jeśli się zdarzy że się nie będą chciały wyważyć, ale ja np. na szrocie mogłem pojechać wymienić na inne w ciągu kilku dni jak będzie coś nie tak
-Świadomość, że się ma nowe ;)
Minusy:
-Cena
-Jest ich bardziej szkoda jak się otrze o krawężnik albo gdzieś przywali
-Mogą się spodobać amatorom cudzej własności

Co do tego błędu z forum to miałem identyczne podejrzenie o bana;)

edit: 170zł a 40zł to nie jest 100% tylko komplet w cenie jednej :grin:
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

[quote=""noname""]edit: 170zł a 40zł to nie jest 100% tylko komplet w cenie jednej [/quote]

znaczy się 400% :grin:
To już jest oszczędność!

Prawdę mówiąc rzadko widuję zimówki bez kołpaka(najczęściej takie z tesco albo "giełdziane" :lol: )
a co jest pod spodem???
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Pod spodem tzn. pod kołpakiem? Goła felga, która fajnie wygląda jak jest nowa i czysta:) Ori kołpaki też kosztują fortunę, chyba tyle co używana felga i dlatego zazwyczaj ludzie dokupują jakieś marketowe wynalazki.

Do tematu głównego dodam, że nie trzeba szukać stricte do polo, bo przypomniałem sobie, że identyko były w arosie i lupo (mówię o moich w rozmiarze 5,5Jx13ET43). Niektóre felgi mają dodatkowo wybite H2, nie wiem, co to oznacza, wyglądem się raczej nie różnią. Oznaczenia są koło otworów na śruby jeśli ktoś będzie szukał na szrocie tych właściwych.
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

znalazłem takie cóś nt. budowy felgi
http://www.brostruck.com.pl/index.php?s ... 45f011a933
m
mtkk
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 03 gru 2008, 20:02

Post autor: mtkk »

To jeszcze z innej beczki :-)
Znalazłem na allegro cztery aukcje z felgami, niektórzy mi coś tam odpisali.
Może tutaj macie jakieś doświadczenie i na pierwszy rzut oka będziecie mogli powiedzieć że to "podpucha"
  1. allegro-1 Użytkownik napisał że oczywiście felgi proste, a powłoka lakiernicza jak na zdjęciu.
    Tylko celowo źle ustawił ostrość czy to przypadek ;-)
  • allegro-2 Również napisał że jak najbardziej proste i "bezwypadkowe" ale czy ktoś napisałby inaczej
  • allegro-3 Sporo pozytywnych komentarzy, tyle że nie wiadomo do końca co się kupuje. Użytkownik napisał że jeśli felgi tego wymagają to je lakierują na czarno (zdjęcie 1 i 4) lub sprzedają w stanie nienaruszonym. Ale nie wiem co kupuje bo dopiero jak się zdecyduje to oni sprowadzają felgę. Oczywiście też są proste, ale nie wiadomo jakie jeśli chodzi o kształt
Zauważacie jakieś plusy lub minusy?

[quote=""murzyn""]znalazłem takie cóś nt. budowy felgi
http://www.brostruck.com.pl/index.php?s ... 45f011a933[/quote] Jedno z lepszych opracowań jakie czytałem w ciągu ostatnich kilku dni :)
Dziękuję
n
noname
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 221
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05

Post autor: noname »

Co prawda ocenianie ze zdjęć to wróżenie z fusów, ale:
ad1.wizualnie szału nie robią.
ad2.mogą być po malowaniu, poza tym są srebrne:(
ad3.myślę, że totalnego kitu nie wcisną bo się tym hurtowo zajmują, ale nie wiesz co dostajesz.
Zaznaczam, że to jest tylko moja opinia a nie wyrocznia bo jasnowidzem nie jestem. Biorąc pod uwagę, że i tak na oko nigdy (poza ekstremalnymi przypadkami;)) nie stwierdzisz, czy felga jest prosta, bo do tego potrzebujesz wyważarkę, to ja bym się bujnął na szrot żeby sobie osobiście wybrać takie jakie chcę. Raz, że może się trafić tak jak mi jakaś nie używana, a dwa, że jak będzie lipna to wtedy pretensje będziesz mieć tylko do siebie (zakładając, że nie będą chcieli wymienić). Ja tam, gdzie byłem nie miałem problemu ze znalezieniem dwóch, z czterema może być ciężej, ale na większych placach powinien być jakieś ładny komplet.
C
Centaurek
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 18 lip 2010, 13:03

Post autor: Centaurek »

Witam.
Chcialem sie zapytac, czy lepiej kupic 14 calowe fele stalowe z oponkami 185/55 czy tańsze 13 i oponki ? Wiadomo, koszt 14 calowych jest wyzszy, ale koszta nie graja roli.
Tak samo chcialem sie zapytac czy polecacie oponki firm Dunlop/Continental itp czy wystarczą jakieś dobre Fuldy?
ODPOWIEDZ

Wróć do „felgi i opony”