1.4 AEX problem z przyśpieszeniem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
jarkman
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2008, 20:32
Kontakt:

Post autor: jarkman »

Na starych swiecach miałem to samo dlatego wymieniłem na nowe. Także to odpada.
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

[quote="bleah1986"][quote="Kamil K"]najlepiej sie wkreca zawsze u mnie od 2,5 do 4 tys.[/quote]
ja na światłach zazwyczaj pierwszy jestem, do miasta w zupełności wystarcza.[/quote]

też mam ten silnik i jakoś nie mogę tego powiedzieć, na 1 i 2 to wiele aut mnie objeżdża. Przy jakich prędkościach zmieniasz biegi?
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

[quote="jarkman"]W sumie też się nad ym zastanawiałem. Ale wydaje mi się, że chyba wtedy idzie większy prąd na cewkę, a co za tym idzie powinna iść mocniejsza iskra na świecach. Innego sensu w tym nie widze.[/quote]

Nie ma czegoś takiego. Pasek może być całkiem zdjęty i silnik ma normalnie przyspieszać tak samo dynmicznie jak wówczas gdy kręci się alternator.

[quote="jarkman"]Ustawienia na Vagu sprawdzałem kąt zapłonu jest prawidłowy. Gaz do dechy to byl sprawdzian wchodzenia na obroty. Dawniej nie bylo z tym problemu wkręcał się bez problemu. Teraz czuć lekkie szarpanie przy przyśpieszani, a samo przyspiszanie wydaje się być skokowe.[/quote]

Najpierw podmień świece, jeśli na starych jeździł ok to nowe prawdopodobnie są wadliwe.
A jakim sposobem na VAGu sprawdziłeś kąt wyprzedzenia zapłonu? Wg. mnie to niemożliwe, musisz mieć do tego lampę stroboskopową. Przyczyną ospałego silnika może być nieprawidłowy kąt, sprawdź po znakach czy pasek rozrządu nie przeskoczył o jeden ząbek-rozdzielacz zapłonu napędzany jest od wałka rozrządu. Co do szarpania przyczyn może być wiele np. przebicie na cewce, nieprawidłowe/uszkodzone świece, uszkodzenie wtryskiwaczy, nieprawidłowe ciśnienie paliwa (regulator ciśnienia, pompa), uszkodzony MAP sensor.
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

AEX ma przyspieszenie jak sie jezdzi samemu to wtedy na swiatlach bierzesz kazdego :) a jak jechałem dzis w 5 osób to juz nie mam siły :D
Awatar użytkownika
karol634
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 10 paź 2010, 23:54

Post autor: karol634 »

Proponuję sprawdzić ciśnienie paliwa. Chyba pompa paliwa się kończy i podaje niskie ciśnienie paliwa, stąd szarpanie i brak mocy.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
bleah
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1424
Rejestracja: 28 mar 2009, 15:44

Post autor: bleah »

[quote="qwertypol"]też mam ten silnik i jakoś nie mogę tego powiedzieć, na 1 i 2 to wiele aut mnie objeżdża. Przy jakich prędkościach zmieniasz biegi?[/quote]

Ja kręce tak do 3 tys obrotów przy normalnej jeździe.
d
dragon172005
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: dragon172005 »

kąta wyprzedzenia w tym silniku VAgiem nie sprawdzimy bo czujnik jest tylko na wałku rozrządu na wale korbowym nie ma w tym modelu (chyba tylko AFT ma ) stawiał bym na rozrząd sprawdzenie czy przeskoczył nie zajmie dużo w SAm naprawiam jest ładnie opisane jak ustawić pasek. może klin na wałku lekko przyciety ale też mało prawdopodobne bo kółka na cieplo są wkładane. pompe też można łatwo spardzić ściagnij wężyk z listwy wtryskowej i daj go do butelki jak w minute naleje cała butelke to pompa daje rade.
sprawdź jak wygląda czujnik halla czasami ta wirujaca blaszka potrafi sie odgjąć albo coś
j
jarkman
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2008, 20:32
Kontakt:

Post autor: jarkman »

Sprawdzalem zapłon lampą i wszystko jest ok, czyli to odpada. Ewentualnie pompa paliwa, czujnik halla. Macie jakiś sposób na sprawdzenie czujnika?
J
JarekF
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 316
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:58
Lokalizacja: Żary - okolice

Post autor: JarekF »

jarkman czujnikiem głowy sobie nie zawracaj do momentu gdy sprawdzisz pompę ;-)
M
Magik23
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 24 lis 2008, 1:46

Post autor: Magik23 »

Tak jak kolega wyżej napisał, sprawdź najpierw wydajność pompy paliwa ( nominalna jej wartość jest podana we wszystkim znanej, zielonej książce). Jeżeli będzie o.k. to możesz zdjąć kopułkę i chwytając za palec rozdzielacza sprawdzić luz na łożyskowaniu. Jeżeli będziesz chciał sprawdzić wzrokowo wirnik czujnika Halla, powinieneś mieć palec rozdzielacza w zapasie - lubi się połamać.
Radzę też sprawdzić sondę lambda.
Awatar użytkownika
Bielo
Swój
Swój
Posty: 863
Rejestracja: 25 paź 2010, 17:48
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Bielo »

podobny problem jest opisany w tym dziale, i ja ze swojej strony poleciłbym sprawdzenie sondy lambda, u mnie w moim byłym samochodzie (Fiat Uno) przytkany syfem tylny tłumik też ograniczał osiągi, które były i tak mizerne
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”